וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החינוך פועל לשינוי לוח החופשות בבתי הספר

27.4.2013 / 0:20

השר פירון הודיע כי חופשות התלמידים צריכות לחפוף לימי העבודה של ההורים. בתגובה לתלונות לפיהן חופשת ל"ג בעומר היא מיותרת אמר: "אתם צודקים, זה לא ראוי"

ערב ל"ג בעומר - והילדים שוב יוצאים לחופש מהלימודים עד יום שני הקרוב, ומי שסופגים את רוב הנטל הם, ללא ספק, ההורים. שר החינוך שי פירון הודיע אתמול (שישי) כי יבדוק מחדש את לוח החופשות, זאת בעקבות פניות של הורים בנושא חופשות מבית הספר, שהתעוררו בעקבות חופשת ל"ג בעומר הקרובה. פירון התייחס לנושא בעמוד הפייסבוק שלו בו כתב: "לוח החופשות נקבע מראש - הרבה לפני כניסתי למשרד החינוך - ולא ניתן היה לשנות אותו. לקראת שנה הבאה אני מתחייב לעשות כל שניתן כדי לצמצם במקרים כאלה".

מספר הורים גם פנו לפירון באמצעות דף הפייסבוק שלו. כך למשל, כתבה אם אחת: "מדוע ל"ג בעומר הפך להיות חופשה של יומיים? אני מבינה שרוב המורים בעלי הסכמים קיבוציים אבל זה לא אומר שהמדינה לא יכולה לתת פתרון באמצעות הצהרונים של הרשויות המקומיות ובמימונן המלא עד סיום בית ספר יסודי. אחרי הכל, הבן שלי בגן - אין שיעורי בית ואין מבחנים - אבל להשגיח עליו צריך". לטענות אלה הגיב השר: "אתם צודקים, יומיים חופש לילדים, ככה סתם, זה לא צודק ולא ראוי. אתם צודקים, לוח החופשות צריך להתאים - במידת האפשר - לימי העבודה של ההורים. אתם צודקים - צריך לפתח מסגרות תומכות לימים כאלה ולא להותיר את ההורים להתמודד לבדם עם יומיים של חופשה ללא מוצא", אמר פירון. "בתחילת השבוע תכנס מנכ"לית המשרד נציגי הורים, נציגי ארגוני מורים ורשויות מקומיות לתיאום לוח החופשה של שנת הלימודים הבאה".

יום הראשון ללימודים בשער הנגב, אוגוסט 2012. דייב בוימוביץ'
"לוח החופשות צריך להתאים לימי העבודה של ההורים"/דייב בוימוביץ'

כבר בקיץ 2011 הודיע משרד החינוך על שינוי בלוח החופשות כאשר קיצר את החופש הגדול משנת הלימודים תשע"ב, כדי ליצור רצף לימודי משמעותי מתחילת שנת הלימודים ועד חגי תשרי. ההחלטה על מבנה שנת הלימודים החדש נעשתה בהתאם להמלצות הוועדה לבחינת מבנה שנת הלימודים בראשות שמואל סלבין. על פי ההחלטה, חופשת הקיץ תקוצר בחמישה ימים, ובמקומם יתווספו בימי החופשה של בין יום הכיפורים לחג הסוכות (שלושה ימי חופשה – "גשר"), חופשת החנוכה תוקדם ביום אחד וחופשת הפסח תוקדם גם היא ביום אחד.

(עדכון ראשון: 19:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully