וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד: "שמיים פתוחים" עובדה מוגמרת, השביתה מיותרת

22.4.2013 / 11:34

שר האוצר אמר שמדובר ב"הסכם נכון לאזרחים, לכלכלה ולתיירות", אך הדגיש שיתייחס לטענת החברות הישראליות שהוצאות האבטחה מכבידות עליהן. רשות התעופה תבקש צו מניעה לשובתים

צילום: עומר מירון, עריכה: מיכאל ברגמן

בעוד עובדי חברות התעופה הישראליות מתבצרים בעמדתם ומאיימים להחריף את השביתה נוכח אישור הסכם "שמיים פתוחים" בממשלה, שר האוצר יאיר לפיד טוען כי ההסכם הוא "עובדה מוגמרת", וכי השביתה, שפוגעת באלפי נוסעים, מיותרת. "זהו הסכם טוב ונכון לאזרחי ישראל, לכלכלה ולתיירות הישראלית. השביתה הייתה מיותרת מתחילתה והיא מיותרת גם כעת", נמסר מטעם השר. הוא הוסיף כי "יש להתייחס לבעיות המיוחדות של החברות הישראליות, הנובעות בעיקר מצרכי האבטחה הייחודיים שיש להן, ואותן ניתן לפתור".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"שביתה מיותרת". שר האוצר יאיר לפיד/מערכת וואלה!, צילום מסך

יו"ר ועד עובדי חברת אל-על, אשר אדרי, איים כי השביתה תחריף אם השר לפיד ושר התחבורה ישראל כץ לא יישבו עם העובדים לדון בפרטי ההסכם, שצפוי להגביר את התחרות על הנוסע הישראלי, אך מנגד עלול להוביל לפיטורים של עובדים רבים בחברות התעופה הישראליות, אל-על, ישראייר וארקיע.

"אני רוצה להתנצל על עוגמת הנפש, אבל הביאו אותנו למצב הזה, אני האחרון שרוצה לשבות", אמר אדרי. "שביתה זה אמצעי ולא מטרה. אני לא רוצה להזיק לעצמי, לא לילדים שלי ולא למשפחתי, אבל לא השאירו לנו ברירה. המלחמה הזאת מוצדקת, עשינו את המקסימום על מנת שההחלטה הזאת (אישור ההסכם) לא תעבור ועל מנת שתתוקן", הוסיף. יושב ראש ועד העובדים הזהיר כי "מחר בבוקר השביתה תתרחב, השדה יהיה סגור ללא הגבלת זמן. אנחנו מבקשים ודורשים מממשלת ישראל, מהשרים - שבו, דברו איתנו, תבינו את הצרכים ואת הבקשות שלנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
שביתה בנתב"ג, אפריל 2013. עומר מירון
ממתינים בנתב"ג. השיבושים צפויים להחריף/עומר מירון

יו"ר מועצת המנהלים של רשות שדות התעופה, עובדיה אלי, ומנכ"ל הרשות יעקב גנות, החליטו הבוקר להצטרף לבקשת צו המניעה לשביתה בנמל התעופה בן גוריון, שהוגש לבית המשפט על ידי התאחדות התעשיינים. אם בית המשפט ידחה את הבקשה לצו המניעה, ייאלצו עובדי רשות שדות התעופה להצטרף לשובתים, כיוון שהם מאוגדים בהסכם תחת הסתדרות העובדים. במקביל, אישרה ועדת החריגים של ההסתדרות נחיתה של שתי טיסות בנמל התעופה בן גוריון. האחת היא טיסה של חברת אל-על המגיעה מפריז, ובה רב שביקש להיקבר בארץ. בטיסה השנייה נמצאת קבוצה של 90 עובדים במפעל חיוני לתרופות. אתמול אישרה ועדת החריגים המראה של שלוש טיסות של חברת אל-על.

שביתה בנתב"ג, אפריל 2013. עומר מירון
שביתה בנתב"ג, אפריל 2013/עומר מירון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully