וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין טיסות: תקועים בישראל - ובשדות התעופה בחו"ל

גם ישראלים שביקשו לחזור לארץ מאירופה התבשרו כי טיסתם בוטלה ונאלצו לשלם על טיסה בחברה זרה. טיסה מיוחדת של הורים לילדים חולי סרטן בוטלה אך אושרה לבסוף בצעד חריג

צילום: עומר מירון, עריכה: יאיר דניאל

צפו בשידור החי מנמל התעופה בן גוריון:

LIVE

השבתת הטיסות היוצאות של חברות התעופה הישראליות החל משעה 5:00 הבוקר (ראשון) תפסה נוסעים רבים לא ערוכים. נוסעים שטיסותיהם בוטלו זועמים על כך שהחופשה לה חיכו בוטלה, אך יש גם כאלה שרק רוצים לחזור הביתה, לאחר שהות בישראל, ונאלצים להתעכב בארץ עקב ביטול טיסותיהם. אב ובנו, אזרחי צרפת, ששהו מספר ימים בישראל סיפרו היום (ראשון) כי לא ידעו כלל על השביתה. "אנחנו דתיים ולא שמענו על כך בשבת. הגענו הבוקר לשדה כדי לטוס עם אל-על חזרה למרסיי", סיפרו השניים. "לבסוף סידרו לנו טיסה חלופית עם אייר-פראנס בערב", אמרו וציינו כי ייאלצו לחזור להיכן שהתארחו ולשוב לשדה התעופה בערב. כמוהם ישנם עוד כ-30 תיירים בשדה התעופה שממתינים לפתרון חלופי לאחר שלא ידעו על השביתה והגיעו לשדה כדי לחזור לארצם.

שאלות ותשובות – מי ישלם על הטיסה שבוטלה?

עבור קבוצה אחת, של כ-40 גברים, השביתה גרמה לתחושות עמוקות הרבה יותר של עצב ותסכול. טיסה LY573 מתל אביב לבוקרשט, רומניה, הייתה אמורה להמריא הבוקר, כשעליה אבות של ילדים חולי סרטן, שרק ביקשו הפוגה מהטיפולים הקשים שעוברים ילדיהם.

נתב"ג-  חברות התעופה הישראליות שובתות, אפריל 2014. יותם רונן
מבובלים, עייפים וזועמים. נוסעים בנתב"ג/יותם רונן

הטיול, בן חמישה ימים, מאורגן על ידי עמותת "חיים", הפועלת לרווחת ילדים חולי סרטן ומשפחותיהם. "כבר שנה וחצי שבני, דור, בן 17 וחצי, חולה במחלת הסרטן. כל התקופה הזאת ישבנו לידו 24 שעות – אני, אמו שלו ואח שלו החייל. אין יום ואין לילה", מספר גיא, שהיה אמור להיות על הטיסה לרומניה, בשיחה עם וואלה! חדשות. "כל כך התרגשנו ושמחנו אחרי שהצלחנו לסדר את כל העניין של הטיפולים והבדיקות ואת זה שאפשר להשיג ארבעה-חמישה ימים של מנוחה וחופש. פתאום קיבלנו בום בראש". גיא מציין כי הוא יודע, דרך אתר חברת אל-על ועמוד הפייסבוק שלהם, שיש טיסות שכבר הוקדמו לפני שעת ההשבתה, ב-5:00 בבוקר. "כנראה שהטיסה שלנו פחות רווחית".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אנשים הפכו עולמות, סידרו את הטיפולים של הילדים בצורה כזו שהם יוכלו לטוס". גיא ובנו, דור/מערכת וואלה!, צילום מסך

גיא מספר כי פרסם בדף הפייסבוק של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקשה שיתערב ויורה על קיום הטיסה, לפנים משורת הדין, ופנה גם לשר התחבורה ישראל כץ. "שלחתי גם למנכ"ל אל-על, אליעזר שקדי, הודעות ל'ווטסאפ' שלו וראיתי שהוא קיבל אותן", הוא מוסיף. "זה בידיים שלו". הוא מספר כי לבנו כואב על אביו, וכי הוא מקוה שכולם יתעשתו והטיסה תצא ליעדה. "לא הלכנו לעבודה, אנחנו יושבים ארוזים... אמרו שעובדים על זה. אנחנו מחכים". בעמותת "חיים" ציינו כי "אנשים הפכו עולמות, סידרו את הטיפולים של הילדים בצורה כזו שהם יוכלו לטוס, לקחו חופש מהעבודה. עבור חלקם זו הפעם הראשונה בחו"ל". מאגף התחבורה בהסתדרות נמסר כי לאחר מאמצים הטיסה בסופו של דבר תצא במהלך היום, לאחר תיאומים לוגיסטיים עם אל-על, ככל הנראה בשעות הערב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גיא פרסם בקשה לעזרה בעמוד הפייסבוק של ראש הממשלה. בנימין נתניהו ורעייתו בפגישה עם הבן, דור/מערכת וואלה!, צילום מסך

לוואלה! חדשות נודע כי לא רק הטיסות היוצאות של חברות התעופה הישראליות בוטלו, אלא גם טיסות נכנסות מאירופה. "אני וקבוצת אנשים היינו בברצלונה, לא היו המראות של אל על מכאן. זו פשוט שערורייה", אומר ליאור וציין כי לבסוף נאלץ לקחת טיסה לישראל דרך איסטנבול עם חברת טורקיש איירליינס. אורי סירקיס, מנכ"ל חברת ישראייר, אמר הבוקר כי "במהלך כל השבוע נערכנו כדי למזער עד כמה שרק ניתן את הפגיעה בנוסעים. אנחנו בעד תחרות, אבל בעד תחרות הוגנת".

גם רועי והילה, סטודנטים ממרכז הארץ, היו אמורים לטוס מחר ב-6:00 בבוקר לגרמניה, כדי לצפות בהופעה של הזמרת ביונסה בברלין ובמשחק חצי הגמר של ליגת האלופות בין באיירן מינכן לברצלונה. "זה מתסכל. הזמנו את הכרטיסים כבר לפני למעלה משבוע. חיכינו לחופשה הזו זמן רב, לקחנו חופש מהעבודה, התכוננו להפסיד ימי לימודים ועכשיו אנחנו לא יודעים אפילו אם לארוז מזוודות או לא", סיפרו בכעס. לדבריהם, איש לא יצר איתם קשר או אמר להם מה עליהם לעשות כעת. "התקשרנו לחברת התעופה, אבל אין שם תשובה. גם באתר האינטרנט של החברה לא מצאנו פתרון לבעיה שלנו". הם הוסיפו כי הם מבינים את כעסם של עובדי חברות התעופה, "אבל זה לא משנה את העובדה שהשביתה שלהם פוגעת באנשים רבים. אם לא נעלה על הטיסה כמתוכנן, נפסיד את הדיל כולו ואיש לא יפצה אותנו".

"מה יהיה אם המשפחה של אשתי לעתיד לא תצליח להגיע לחתונה?"

יאיר, שמתחתן ביום ראשון הקרוב, מודאג מאוד משביתת חברות התעופה. בני משפחתה של אשתו לעתיד חיים בהודו, וטיסתם לארץ ביום שלישי עומדת בסימן שאלה. אמנם הטיסות הנכנסות אינן מבוטלות, לפי שעה, אך במידה ולא ייצאו טיסות מישראל, לאורך זמן, לא יהיו מטוסים שיגיעו לחו"ל וישובו חזרה לארץ. "זה היום הכי חשוב בחיים שלנו. מדובר בהרבה מבני המשפחה שלה - 35 חבר'ה - שקנו כרטיסים כולם באל-על כי הם ציונים והיה להם חשוב לבחור לטוס עם חברה ישראלית". מספר יאיר. "קנינו את הכרטיסים חצי שנה מראש, ועכשיו, כמה ימים לפני החתונה, אנחנו די בחוסר ודאות. כמובן שתהיה לנו בעיה לקיים את החתונה אם ההורים של אשתי לעתיד לא יהיו שם. אני מקווה שהיום נדע מה קורה. אם נראה שזה ממשיך יכול להיות שנבטל את הכרטיסים וננסה למצוא טיסות בחברות אחרות".

נתב"ג- שביתה של עובדי חברות התעופה הישראליות, אפריל 2013. יותם רונן
מה יהיה על הטיסות הנכנסות?/יותם רונן

בשעה 10:00 נפתחה ישיבת הממשלה השבועית, בה צפויה הממשלה לאשר את הסכם "שמיים פתוחים", שיאפשר כניסה של חברות תעופה וקווים חדשים מאירופה לישראל - העילה לשביתה. כאמור, עובדי חברות התעופה הישראליות מתנגדות באופן נחרץ להסכם, ומלבד השבתת הטיסות, עובדי חברות התעופה מפגינים מחוץ לישיבת הממשלה בירושלים. כל הטיסות היוצאות של חברת אל-על, ישראייר וארקיע בוטלו עקב השביתה, כשלפני כן החברות השונות עשו מאמץ להקדים כמה שיותר טיסות לפני השעה המיועדת – 5:00. באל-על הצליחו להקדים 13 טיסות, ושמונה טיסות אחרות שתוכננו למחר בוטלו. בארקיע הוקדמה טיסה אחת לברצלונה, וכן מספר טיסות פנים-ארציות. בישראייר הקדימו גם כן טיסות, בהן אלו ליעדי פראג, בודפשט וברלין, לשעה 4:50. עוד נמסר מהחברה כי הטיסות בוטלו ולרשות הנוסעים יועמדו אוטובוסים בתשלום מנתב"ג, חיפה ומאילת בחזרה. נסיעות אלו יצאו בשעות המקוריות של הטיסה, וכרטיסי הטיסה לאילת יישארו בידי הלקוחות למימוש עתידי.

לקריאה נוספת:
שמיים סגורים: כל הטיסות הישראליות מנתב"ג קורקעו
שאלות ותשובות – מי ישלם על הטיסה שבוטלה?

לפניות לכתבת: daniellerosenbaum@walla.co.il

בהכנת הידיעה השתתף אלעד סלם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully