וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל "עמוד ענן": מענק נמוך לחיילי המילואים

17.4.2013 / 16:23

אגף כוח האדם בצה"ל, בדעה אחת עם משרד האוצר, החליט להרחיב את מעגל מקבלי מענקי המילואים, אך להפחית את גובה המענק לכל איש מילואים באופן אישי. המילואימניקים מוחים

אגף כוח אדם בצה"ל הודיע השבוע לחיילי המילואים ששירתו שירות פעיל בשנת 2012 כי עקב גיוס נרחב במהלך מבצע "עמוד ענן" השתנו מדרגות המענקים הכספיים, ולפיכך חיילי מילואים רבים יותר יקבלו מענק, אך גובה המענק יופחת בכ-30% לעומת המענקים שהוענקו בשלוש השנים האחרונות.

חיילי המילואים זכאים לתגמול לפי ארבע מדרגות - הנגזרות מסך ימי המילואים בשירות פעיל שלקחו בהם חלק בשנה החולפת. מענק המילואים ניתן רק לחיילים שביצעו שירות פעיל של עשרה ימים ומעלה בשנה.

המדרגה הראשונה: עשרה עד 17.5 ימי מילואים: מענק של 1,308 שקלים (שווי חצי נקודת זיכוי במס).

המדרגה השנייה: 18 עד 26.5 ימי מילואים: מענק של 2,616 שקלים (שווי נקודת זיכוי במס).

המדרגה השלישית: 27 עד 35.5 ימי מילואים: מענק של 3,924 שקלים (שווי נקודת זיכוי וחצי במס).

המדרגה הרביעית: 36 ימי מילואים או יותר: 5,232 שקלים (שווי שתי נקודות זיכוי במס).


בצה"ל מציינים כי "התשלום יבוצע על ידי רשות המסים ישירות לחשבון הבנק של החייל כפי שדיווח ברישומי צה"ל".

חיילי מילואים ממתינים בשטח בזמן מצבע עמוד ענן. AP
חיילי מילואים מחכים בשטחי הכינוס בעת מבצע עמוד ענן/AP

עם חקיקת חוק המילואים ב-2008, הוחלט על מתן מענק בסדר גודל של 75 מיליוני שקלים לחיילי המילואים הפעילים המשרתים עשרה ימים ומעלה בשנה במדרגות שונות, על פי שווי ערך של נקודת זיכוי מס אחת. בשנה הראשונה התקציב עמד על 75 מיליון שקלים, לאחר מכן על 130 מיליון שקלים ולפני כשלוש שנים החליט משרד האוצר להגדיל את התקציב ל-300 מיליון שקלים. יצוין כי ערך נקודת הזיכוי מתעדכן אחת לשנה על ידי החלטת משרד האוצר.

ההחלטה של אגף כוח האדם בצה"ל, שנעשתה בעצה אחת עם משרד האוצר, להפנות פחות כסף ליותר חיילי מילואים, עוררה מחלוקת בקרב חיילי צה"ל בשירות מילואים פעיל והם פתחו במחאה ברשת הפייסבוק. חיילי המילואים טענו כי מדובר בפגיעה בחיילי מילואים שהתבקשו להגיע במהלך מבצע עמוד ענן בהתראה קצרה ולהשתלב בתמרון הקרקעי, ולפיכך ראוי היה להגדיל את התקציב ולתת את אותו מענק שניתן עד לפני שנה ולא לחלק את אותו תקציב על פני אנשים רבים יותר.

מילואימניקים משתחררים בצאלים לאחר מבצע עמוד ענן, נובמבר 2012. יותם רונן
"לא מגיעים למילואים בשביל הכסף"/יותם רונן

מנגד תקפו חיילי מילואים את המחאה בטענה כי אין המשרתים מגיעים לשירות מילואים בעבור כסף וצריך לקיים תקרה קבועה שאסור לחצות אותה, אחרת תוספת תקציבית חורגת עשויה לפגוע בשכבות חלשות, אימהות חד הוריות, קשישים וסל התרופות, מה שעלול לפגוע ברעיון המרכזי של שירות המילואים.

מדובר צה"ל נמסר כי "היקף התגמול הנוסף למשרתי מילואים המשולם על ידי רשות המסים לא שונה והוא עומד גם השנה על 300 מיליון שקלים כפועל יוצא של החלטת הממשלה. עם זאת, כתוצאה מהגידול הכולל במימוש ימי המילואים, בעיקר כתוצאה ממבצע 'עמוד ענן', עודכנו מדרגות המילואים המזכות בתגמול, וזאת בהתאם להוראות חוק המילואים. יודגש כי אין שינוי בהיקף התגמולים הכולל שישולמו לאנשי המילואים אולם עדכון המדרגות יחייב ביצוע של יותר ימי מילואים, בהשוואה לשנה שעברה, לצורך קבלת התגמול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully