וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פירון בטקס פרס ישראל: מוטרד מבריחת המוחות

16.4.2013 / 20:40

נשיא המדינה, ראש הממשלה ונשיא בית המשפט העליון משתתפים בטקס הענקת פרס ישראל בתחומי חקר כדור הארץ, אדריכלות, חקר מדעי החיים וחקר ההיסטוריה של עם ישראל

טקס חלוקת פרס ישראל נערך הערב (שלישי) בבנייני האומה בירושלים. פרסי ישראל הוענקו לזוכים בתחומי אדריכלות ועיצוב, חקר מדעי כדור הארץ וחקר האטמוספרה, חקר מדעי החיים, חקר ההיסטוריה של עם ישראל ועוד. באירוע השתתפו נשיא המדינה שמעון פרס, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר החינוך הרב שי פירון, יו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין, נשיא בית המשפט העליון השופט אשר גרוניס וראש העיר ירושלים ניר ברקת.

שר החינוך פירון אמר בפתח האירוע כי "טקס הענקת פרסי ישראל חותם את אירועי יום העצמאות. המעמד מהווה ביטוי עמוק לבקשתה של החברה הישראלית להעלות על נס אנשי רוח, מדענים ומדעניות שתרמו לעיצובה של החברה הישראלית. הרשו לי לברך אתכם, להודות לכם ולהתפאר בפועלכם. זו הזדמנות להתרשם מהישגיה של ישראל. על אף הביקורת שיש לנו לעתים כלפי המדינה שלנו, אל לשכוח שמדובר בנס - עם שחוזר לארצו ומחבר את עברו לעתידו".

פירון הוסיף כי "חברה נמדדת על פי מרכזיותם של אנשי הרוח והתרבות הבולטים בה. עלינו להביא לכך ששמותיהם של חתני פרס נובל, חתני פרס ישראל, מדענים ואנשי רוח יהיו שגורים בפיהם של תלמידי ישראל". לדברי שר החינוך, "עלינו לעצור את הטירוף הרכושני, את הבהלה לבוהק, לנוצץ, לאקראי, לזמני ולהחליפו בצימאון לדעת ולשינוי פניה של ישראל, כמו גם לאנושות כולה. פחות מטרידה אותי עקירה מן הארץ של בעל הון כזה או אחר, כמו שמטרידה אותי בריחת מוחות של מעצבי הדעת בישראל ומטרידה אותי שחיקתה של חברת המופת".

הענקת פרסי ישראל בבנייני האומה בירושלים, אפריל 2013. יואב דודקביץ'
הענקת פרסי ישראל בבנייני האומה בירושלים, אפריל 2013/יואב דודקביץ'

הזוכים לשנת התשע"ג הוכרזו במהלך החודשים האחרונים. בתחום האדריכלות והעיצוב זכה האדריכל פרופ' אדם מזור, בתחום חקר מדעי כדור הארץ וחקר מדעי האטמוספרה זכה פרופ' גדעון דגן מאוניברסיטת תל אביב, בתחום חקר מדעי החיים זכה פרופ' נתן נלסון אף הוא מאוניברסיטת תל אביב, ובתחום חקר ההיסטוריה של עם ישראל זכה פרופ' יוסף קפלן. כמו כן, בתחום חקר לשונות היהודים וספרותיהם וחקר התרבות העממית זכתה פרופ' חוה טוריאנסקי, בתחום חקר הסוציולוגיה וחקר האנתרופולוגיה זכה פרופ' יורם בילו, ובתחום אומנות הבמה – תיאטרון ומחול זכתה פרופ' נורה צ'ילטון. פרס ישראל על מפעל חיים – תרומה מיוחדת לחברה ולקהילה יוענק השנה לחוקר הזמר העברי אליהו הכהן וגם לראש העיר אריאל לשעבר רון נחמן שנפטר השנה ממחלת הסרטן. את הפרס תקבל בשמו רעייתו, דורית נחמן.

עדכון ראשון: 19:30

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully