וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות: "רבנים מיצהר מעודדים פעולות תג מחיר"

יהושע בריינר

10.4.2013 / 18:01

בתשובת המדינה לעתירה של ישיבת "עוד יוסף חי" נגד ההחלטה להפסיק לתקצבה, נקבע כי תלמידים רבים השתתפו בפעולות אלימות חמורות, תוך שרבנים מרכזיים העלימו עין או תמכו

המדינה נגד ישיבת "עוד יוסף חי" ביצהר: פרקליטות המדינה הגישה היום (רביעי) לבג"ץ את תשובתה בעניין עתירתה של הישיבה ביצהר. מהתשובה עולה כי ראשי הישיבה מעודדים את תלמידיהם לבצע פעולות "תג מחיר". העתירה הוגשה על ידי הישיבה לאחר שמשרד החינוך הורה לחדול מהעברת תקציבים למוסד בעקבות מעורבות תלמידיו בפעולות נגד פלסטינים ועל רקע כתיבת הספר "תורת המלך", הדן בהלכות הריגת גויים, על ידי הרבנים העומדים בראש הישיבה. בעקבות פרסום וואלה! חדשות, שלפיו משרד החינוך מממן במאות אלפי שקלים את הישיבה, החליט המשרד להפסיק את התקצוב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ישיבת "עוד יוסף חי" ביצהר/מערכת וואלה!, צילום מסך

הישיבה עתרה נגד ההחלטה, והיום כאמור הגישה הפרקליטות את עמדתה בנושא. "מידע שמרביתו חסוי מלמד על מעורבות רחבה של תלמידים רבים בישיבה בפעולות אלימות חמורות ומגוונות נגד האוכלוסייה הפלסטינית באזור ונגד כוחות הביטחון, לעתים במהלך שעות הלימודים", נכתב בתגובה, "וזאת תוך שרבנים מרכזיים בישיבה מעלימים עין או תומכים – ולעתים אף מעורבים – בפעילות אלימה זו". על פי המדינה, ההחלטה להפסיק את התמיכה התבססה גם על הספר "תורת המלך" שנכתב על ידי ראשי הישיבה, הרב יצחק שפירא ויוסי אליצור. "תמיכה מקופת הציבור אינה יכולה להינתן לגוף שאחוז לא מבוטל מתלמידיו מבצע פעילות עבריינית, שמסכן את שלום הציבור ואשר רבניו מגבים, משבחים או קוראים לבצעה".

כזכור, בחודש נובמבר 2010 נחשף בוואלה! חדשות כי המדינה מעבירה מדי שנה 1.8 מיליון שקלים לישיבה ביצהר. בעקבות כך פעלו בפרקליטות המדינה ובשב"כ להפסקת העברת הכספים עד אשר התקבלה ההחלטה במשרד החינוך. במקביל החליט מנכ"ל המשרד לשלול את רישיונה של הישיבה התיכונית שפעלה במקום, ישיבת "דורשי ייחודך".

עוד ציינה המדינה בתגובתה כי אלוף פיקוד המרכז הרחיק מנהלית מיהודה ושומרון 22 מתלמידי הישיבה. כמו כן, מהתגובה התברר כי כוחות הביטחון אישרו לראשונה כי אחד החשודים בהצתת המסגד בכפר יאסוף ב-2010 סיפר על כך לרב שפירא, אולם האחרון לא עשה דבר בתגובה לכך. למרות זאת, לא הוגש כתב אישום כנגד איש מהחשודים.

עורך דין עדיאל גלס המייצג את הישיבה ביצהר מסר בתגובה כי "אנו לומדים את תגובת המדינה ונמתין לדיון בבית המשפט".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully