וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבשורה של פירון לתיכוניסטים: המיקוד לבגרות - בתחילת השנה

8.4.2013 / 20:56

ועדה שהקים משרד החינוך החליטה לפרסם את מיקוד החומר לבחינות הבגרות בתחילת השנה, ובכך ללמד רק את החומר שייכלל בבחינה. במקביל בוחן המשרד אפשרות לבטל כליל את המיקוד

החלטה משמעותית ראשונה של שר החינוך החדש שי פירון: משרד החינוך הקים ועדה לבדיקת נושא מיקוד החומר הנלמד לקראת מבחני הבגרות – כך מסרו הערב (שני) גורמים במשרד לוואלה! חדשות. הוועדה תבחן אפשרות לבטל כליל את המיקוד, אולם בינתיים הוחלט כי החל מהשנה הבאה יפורסם המיקוד בתחילת השנה, כך שמורים ותלמידים יוכלו ללמוד במהלך השנה רק את החומר שצפוי להיכלל בבחינה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סוף למיקוד? שר החינוך פירון/מערכת וואלה!, צילום מסך

פרסום המיקוד בתחילת השנה, צעד שעליו פורסם הערב לראשונה בחדשות ערוץ 2, נועד להביא לאווירה נינוחה יותר בכיתות ולפחות "הימורים" על החומר שייכנס לבסוף לבחינה. כמו כן, הדבר יוביל לביטולן של ה"מיקודיות" – חוברות שמוצעות למכירה באמצע השנה ומכילות רק את החומר לבחינות הבגרות. החוברות מוצאות לאור על ידי חברות פרטיות, וההורים והתלמידים נאלצים לשלם עליהן עשרות אם לא מאות שקלים מדי שנה.

הוועדה לבחינת נושא המיקוד פועלת בימים אלה במקביל לוועדה נוספת שאותה הקים שר החינוך הקודם גדעון סער לבחינת צמצום מספרן של בחינות הבגרות. השתיים קשורות כמובן זו בזו, אולם אף אחת מהן עדיין לא הגישה את מסקנותיה הסופיות. גורמים במשרד מסרו כי בשבועות הקרובים צפויה ועדת הבגרויות להציג לשר פירון כמה חלופות בנושא צמצום הבגרויות. שר החינוך החדש התבטא לא אחת בנושא וטען כי יש לצמצם את מספר בחינות הבגרות ל-6-4 בחינות בלבד, כאשר היתר יתבצעו במתכונת של מבחנים פנימיים או עבודות גמר. כיום נבחנים תלמידי ישראל ב-180 בחינות בגרות שונות.

בכנס ירושלים לחינוך בנושא מדידות והערכה שהתקיים בחודש פברואר האחרון אמר פירון: "בישראל צריכות להיות בין ארבע לשש בחינות בגרות. על יתר הבחינות להיות מושתתות על עבודות גמר ומחקר. מכיתה י'-י"ב המערכת נמצאת במרדף בלתי פוסק אחרי בחינות. היא לא מצליחה לדבר על ערכים מוסריים, על התנדבות ועל ערכים נוספים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully