וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שביתה ברשויות המקומיות: "לפני שיירצח ראש עיר"

בת-אל אלון

7.4.2013 / 9:08

הרשויות המקומיות ברחבי הארץ ישבתו במשך שעתיים בעקבות ניסיון ההתנקשות בראש עיריית עכו לפני כשבועיים. יו"ר השלטון המקומי: "המצב בלתי נסבל, ראשי ערים מאויימים"

צילום: אדריאן הרבשטיין, ערן גילווארג; עריכה: יאיר דניאל

(צפו בראש העיר עכו משחזר את הירי בו בשבוע שעבר)

הרשויות המקומיות ברחבי הארץ ישבתו הבוקר (ראשון) בין השעות 10:00 ל-12:00, עקב ניסיון ההתנקשות בראש עיריית עכו, שמעון לנקרי, שאירע לפני כשבועיים. "הגיעו מים עד נפש. פוגעים בראשי ערים, והאירוע שבו ניסו לרצוח את ראש עיריית עכו זה ממש עליית מדרגה", אמר יו"ר השלטון המקומי שלמה בוחבוט. במהלך השביתה לא יינתנו שירותים לקהל, ופקחי העירייה לא ירשמו דוחות. עם זאת, מערכת החינוך תפעל כרגיל.

"המצב הוא בלתי נסבל. ראשי ערים מאוימים, בחלק מהמקרים ירו לעבר בתיהם ובחלק זרקו רימונים", אמר בוחבוט. "בכל זאת, ראש עיר זה סמל של הממשל של מדינת ישראל, סמל שלטוני, ולא יכול להיות שהממשלה תשב בשקט ולא תעשה שום דבר". לדבריו, התקציב שהועבר למשרד לביטחון הפנים לצורך אבטחת ראשי ערים לא הגיע ליעדו. "הכספים לא מועברים ולכן הרשויות המקומיות צריכות להוציא מכספן בשביל אבטחה לראש עיר".

"לא פעם הוצאתי מכתבים בנושא לשרים ולראש הממשלה", הוסיף בוחבוט. "חייבים לעשות מעשה לפני שיירצח ראש עיר בישראל. אני מזהיר שהמצב הזה יכניס את ראשי הערים לפחד ויהיו כאלה שלא יוכלו להתמודד מול פושעים שרוצים רישיונות לבתי עסק".

לנקרי נפצע בניסיון ההתנקשות באורח בינוני, אך שוחרר בימים האחרונים מבית החולים ומצבו משתפר. הוא נורה בחזהו בעת שנהג במכוניתו בגפו סמוך לצומת ג'וליס שבצפון. הוא הצליח להתקשר לכוחות ההצלה, ואמבולנס שהגיע למקום פינה אותו לבית החולים בנהריה. החשוד בירי נמלט מהמקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully