וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשם האם: הרמטכ"ל יעמוד בראש משלחת צה"ל לפולין

7.4.2013 / 1:27

גנץ סיפר למשפחתו כי הוא נושא בתיקו את תמונת אימו מהתקופה בה הייתה במחנה ריכוז: "התמונה מזכירה לו את חשיבות עוצמתו של צה"ל". למשלחת הוזמנו משפחות שכולות ולוחמים

בווידאו: גנץ נפגש עם ניצולת השואה אסתר פרידמן שאמו הצילה/צילום: אבי כהן, דו"צ, עריכה: טל רזניק, קריינות: אביב אברמוביץ'

הרמטכ"ל רא"ל בני גנץ ייצא היום (ראשון) למשלחת "עדים במדים" לפולין שיעמוד בראשה, במסגרת הנחלת זיכרון השואה בצה"ל. רא"ל גנץ סיפר לקרוביו כי הוא מתרגש לקראת הביקור, שכן הוא מבקר כבן לניצולי שואה במחנות ההשמדה בפולין ויש לכך משמעות עצומה בעיניו. אחד מבני המשפחה סיפר כי הרמטכ"ל נושא בתיקו האישי תמונה גדולה שאותרה על ידי מוזיאון הנצחת השואה "יד ושם" ובה נראית אמו, מלכה, בתקופה בה הייתה במחנה ברגן בלזן. לקרוביו אמר גנץ כי "התמונה מזכירה לו את חשיבות עוצמתו של צה"ל והאיום שריחף על העם היהודי שלא ישוב עוד".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בין המוזמנים למשלחת גם נועם גרשוני, שנפצע במלחמת לבנון השנייה וזכה במדליית זהב באולימפיאדת לונדון. מצעד החיים/מערכת וואלה!, צילום מסך

המשלחת תבקר בין היתר במחנה ההשמדה אושוויץ-בירנקאו וגטו קראקו. במהלך הביקור תציין המשלחת את אירועי יום השואה בסימן 70 שנה למרידות וההתנגדויות, כשבראשם מרד גטו ורשה. כמו כן, תצעד המשלחת במצעד החיים שיוביל הרמטכ"ל וישתתפו בה צועדים מכל העולם. הצעדה תחתם בטקס ממלכתי וצבאי. הרמטכ"ל החליט לשלב במשלחת נציגים של משפחות שכולות ולוחמים, ביניהם תת אלוף במילואים יצחק טולקה, שבעברו היה פרטיזן, ששרד ולחם בשואה, הגיע לארץ, הצטרף לפלמ"ח ולימים הפך לקצין החינוך הראשי של צה"ל. גנץ הזמין גם את נועם גרשוני שנפצע קשה במלחמת לבנון השנייה בהתנגשות המסוקים וזכה לאחר מכן במדליית זהב באולימפיאדת לונדון.

קצין חינוך ראשי, תא"ל אלי שרמייסטר, הסביר אמש בשיחה עם כתבים כי השנה יש פחות משלחות של "עדים במדים" משיקולי משאבים: "הצבא צמצם פעילויות כאלה, הרמטכ"ל עצמו עסק בכך ויש כוונה שיהיה גידול חזרה. ב-2001 היו שתי משלחות וכעת הסטנדרט הוא 18 משלחות בשנה". שרמייסטר הוסיף כי מחצית ממפקדי הקבע בצה"ל השתתפו במשלחות "עדים במדים" במטרה ליצור מעגלי השפעה נוספים. "המפקדים ינחילו את המסרים לחייליהם", סיפר. "כמובן שאיכות הפיקוד תשתפר לראייתנו בעקבות השפעת המשלחות".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully