וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נערכים למתקפת-הסייבר: מערכות ישותקו במידת הצורך

7.4.2013 / 0:22

המתקפה שיזמה קבוצת ההאקרים "אנונימוס" נגד אתרי ממשל וגופים גדולים בישראל הכניסו את מערכת הביטחון לכוננות. במשרד הביטחון תיתכן הפסקת פעילות יזומה של מערכות ממוחשבות

במערכת הביטחון נערכים לקראת מתקפת הסייבר שיזמה קבוצת ההאקרים "אנונימוס" בשיתוף עם פעילים פרו-פלסטינים נגד אתרי ממשל וגופים גדולים בישראל על רקע הסכסוך הישראלי-פלסטיני. החשש בקרב אנשי מערכת הביטחון הוא שהמתקפה, שהחלה כבר אתמול (שבת) נגד אתרים ישראליים, תגרום לארגוני טרור ולהאקרים מרחבי העולם להצטרף למאמצי "אנונימוס" ולהקשות על מערכי האבטחה בישראל. בהתאם להנחיות שניתנו לעובדים במשרד הביטחון ובגופים נוספים, היום ייתכנו שיבושים במערכות הממוחשבות השונות, ותיתכן אף הפסקת הפעילות כדי לבצע הערכות מצב ולבחון את סוג ההתקפות. הלילה הפילה הקבוצה את אתר משרד החינוך.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ייתכנו שיבושים במערכות ממוחשבות ותיתכן הפסקת הפעילות כדי לבצע הערכות מצב. חמ"ל הגנה מפני מתקפת סייבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

קבוצת האקרים המכנה עצמה Opisrael פרסמה אמש הודעה שבה מנתה את הסיבות לביצוע המתקפה. חברי הקבוצה פנו לממשלה הישראלית וכתבו: "עד כה לא עצרתם את הפרת זכויות האדם ואת הבנייה הבלתי חוקית בהתנחלויות, לא כיבדתם את הסכם הפסקת האש (עם הפלסטינים) ואת החוק הבינלאומי. אלו הסיבות אשר ב-7 באפריל יחידות-סייבר עיליות מכל העולם יתאחדו כאות סולידריות עם העם הפלסטיני נגד ישראל, כיישות אחת שנועדה למחוק את ישראל מהמרחב הקיברנטי".

בהודעה מציינים חברי הקבוצה כי "במהלך הפעולה התוקפנית של ישראל נגד תושבי רצועת עזה (מבצע עמוד ענן), אלפי פצצות הושלכו וגרמו למותם של יותר מ-100 בני אדם, בהם 30 ילדים, ולפציעתם של יותר מ-1,000 נוספים. בזמן הפעולה התוקפנית נוסדה קבוצת OpIsrael. תוך שעות ספורות בוצעו אלפי מתקפות מקוונות, בסיסי נתונים נמחקו ואתרים ממשלתיים נפגעו. הפסקת אש הושגה עבור תושבי רצועת עזה ותושבי ישראל, אך היא לא האריכה ימים. כפי שפורסם בכלי תקשורת רבים, ישראל הפרה את הפסקת האש שהושגה ב-21 בנובמבר על ידי ביצוע תקיפה אווירית בצפון רצועת עזה". חברי הקבוצה תקפו את כלי התקשורת שסיקרו את המתרחש במהלך מבצע עמוד ענן, וכתבו כי "כלי התקשורת לא פרסמו ברבים שישראל הפרה את הסכם הפסקת האש יותר מ-100 פעמים. מאז 21 בנובמבר ועד היום ישראל הרגה ארבעה פלסטינים בעזה וגרמה לפציעתם של עשרות נוספים".

ניסיון לאתר את מוקדי המתקפה

גורם ביטחוני בכיר הסביר בפורום סגור לפני מספר ימים כי נאסף מודיעין נגד האקרים וגופים שעלולים להשתתף במתקפה. לדבריו, התקבלה החלטה כי אם אכן תצא לפועל מתקפת-סייבר, יתקיימו הערכות מצב במהלך היממה הקרובה, כדי לייעל את מערכי ההגנה ולמזער את הנזקים שעלולים לשבש את פעילות המערכות. הגורם ציין כי בנוסף להיערכות לבלימת המתקפה, גופים במערכת הביטחון ינסו לאתר את מוקדי המתקפה. הוא הוסיף כי בין משרדי הממשלה, בהם משרד הביטחון, שירות הביטחון הכללי וצה"ל, יש שיתוף פעולה הדוק שנועד לתאם העברת מידע בזמן אמת, מחשש שהמתקפות יבוצעו ממחשבים "נגועים" בווירוס שמסוגל לחדור למחשבים תמימים ולהשתלט עליהם למען המתקפה, מבלי שבעליהם יידע על כך. במקביל נודע כי האקרים ישראליים נערכים מתוך יוזמה פרטית לאתר מוקדי התקפה ולפעול נגדם. יש לציין כי מבצעי תקיפות ברשת נושאים באחריות משפטית על מעשיהם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully