וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משקפיים כהים ומחיצות: מדריך הצניעות של ברסלב

4.4.2013 / 10:23

בחסידות נערכים לביקור המסורתי בקבר רבי נחמן, ובעלון חדש מוסבר כיצד "לשמור על העיניים" בטיסה: "בשדה התעופה, תחת הצעיף, טעמתי גן עדן", סיפר אחד. "סילוף של היהדות"

בחסידות ברסלב כבר מתכוננים לנסיעה המסורתית לאומן בראש השנה: עלון הסברה שהופץ לאחרונה בקהילות המשתייכות לחסידות ופורסם באתר "בחדרי חרדים", המליץ למבקרים בקברו של רבי נחמן כיצד להישמר מפני מראות בלתי צנועים כגון נשים או סרטים שישודרו במהלך הטיסה. רבים מהחסידים מייחסים חשיבות רבה ביותר לנושא "שמירת העיניים" ומקפידים עליו עד כדי הליכה בראש מורכן ואף בעיניים עצומות – כל זאת כדי לא להיתקל בטעות במראות אסורים. רבנים וגורמים משפיעים אחרים בחסידות נרתמו לעניין כדי להמחיש בעצמם את אופן השימוש של המוצרים שבעלון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
למי שמתקשה יש את המשקפיים. העלון שהופץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעלון, שאורכו ארבעה עמודים, הובאו חוויותיהם של נוסעים שהשתמשו באביזרים בראש השנה האחרון. אלה מספרים על השמחה בנסיעה לאומן כשהם מוגנים ממראות אסורים. אחד החסידים ציין כי בזכות אחד המוצרים הוא הצליח לטוס "בהתבודדות, כאילו הוא בחדר פרטי". "אף פעם לא טעמתי כזו דבקות בהשם יתברך כמו אותן שעות בשדה התעופה תחת הצעיף, זה היה טעם גן עדן", כתב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"מוצרי הצניעות" השונים חולקו לכמה רמות, כאשר זו הבסיסית ביותר מציעה מחיצה פשוטה, שעל פי העלון "תועלתה רק נגד הווידיאו התלוי מהתקרה הנקרא גם מסך קבוצתי, כדי שלא יטמאו בכיעור הסרטים". באפשרות הנוסעים להצטייד במחיצה משוכללת יותר המורכבת משלושה חלקים ומשמשת את הנוסע שמחזיק בה נגד צפייה בסרט המשודר במסך התלוי, אך גם נגד כזה המשודר במסך האישי. בנוסף לכך, היא משמשת כדי "להסתיר כל דבר כיעור שבקהל מסביב", כהגדרת העלון. ברמה המורכבת יותר ניתן למצוא ברמה מעל זה נמצאות מדבקות למשקפיים משני סוגים – מדבקה כחולה אטומה לגמרי למשקפי שמש ומדבקה חצי-שקופה למשקפי ראייה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרבנים המשפיעים נתן דוד שפירא, נחמן נתן טייכנר ואחרים דגמנו את השלים המוכרים מכת הנשים מבית שמש, ואשר השימוש בהם התפשט גם לגברים המבקשים לכסות את ראשם לגמרי. את השימוש במדבקות המשקפיים הדגימו הרב יהושע דב רובינשטיין והרב שמעון שפירא. ומה מחיר התענוג? מחיצה פשוטה עולה 50 שקלים, בעוד שמחירה של זו המשוכללת יותר כפול. מחיר המדבקה הכחולה נע בין 20 ל-40 שקלים, כשזו החצי-שקופה עולה 130 שקלים.

"סילוף ועיוות קשה של היהדות"

מנכ"ל עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון, הרב עו"ד אורי רגב, אמר בהתייחסו לתוכן העלון כי "משנה לשנה, מחודש לחודש, מיום ליום, הולכת הקנאות החרדית וכובשת כל חלקה. העובדה שאין מי שישים לקיצוניות גבול מעידה על משבר המנהיגות החמור ממנו סובל הציבור החרדי". רגב הוסיף כי "במסגרת המשבר הזה, הפכה הצניעות לאובססיה שעומדת מעל לכל ערך אחר כולל פיקוח נפש. כך משווקים מחיצות שיוצרות מטרד קשה במטוסים ומשקפיים שמסכנים את מי שחובש אותן ואת סביבתו. צריך להיות ברור – זו לא יהדות אלא סילוף ועיוות שלה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אף פעם לא טעמתי כזו דבקות בה' יתברך". מחוויות הטיסה האחרונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully