וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת יש"ע נגד עמירה הס: "שיר הלל לידוי אבנים"

3.4.2013 / 15:31

במועצת יש"ע דורשים היום לפתוח בחקירה פלילית נגד עיתונאית "הארץ" ולהעמיד אותה ואת עורך העיתון, אלוף בן, לדין בגין הסתה, זאת בשל מאמרה "התחביר הפנימי של ידוי אבנים"

מאמר שפרסמה הבוקר עיתונאית הארץ עמירה הס ובו צידדה במיידי אבנים על ידי אוכלוסייה הנמצאת תחת כיבוש וכתבה כי מדובר ב"זכות וחובה מולדות של מי שנמצא תחת שלטון זר" - מעורר את זעמם של אנשי הימין: במועצת יש"ע דורשים היום (רביעי) לפתוח בחקירה פלילית נגד הס ולהעמיד אותה ואת עורך העיתון, אלוף בן, לדין בגין הסתה.

"התחביר הפנימי של ידוי אבנים" - זו כותרת מאמרה של הס שהתפרסם הבוקר ועורר סערה בעיקר בשל תזמון פרסומו. השבוע הורשע פלסטיני שיידה אבנים לעבר מכונית בגוש עציון ברצח לאחר שמעשיו הביאו למותם של אב ובנו מגוש עציון. בית הדין הצבאי במחנה עופר קבע כי יידוי אבנים עשוי להוות סכנה גדולה יותר מאשר ירי כדור. לפני חודש נפצעה באורח אנוש תינוקת מאירוע השלכת האבנים ליד העיר אריאל.

"הרבה פעמים יידוי האבנים בפועל נובע משעמום, עודף הורמונים, חקיינות, התרברבות, תחרות. אבל בתחביר הפנימי של יחסי שולט-זר נשלט - יידוי אבנים הוא מילת התואר לנושא: נמאסתם, יא כובשים", כותבת הס. במכתב ששלחו ראשי מועצת יש"ע למפקד מחוז ירושלים ניצב אבי פריינטי הם דורשים לזמנה לחקירה. "המאמר הוא שיר הלל לידוי אבנים של פלשתינאים ומתן לגיטימציה להם. המאמר מתעלם מהיות ידוי אבנים מעשה עבירה חמור המסכן את אזרחי ישראל באיום חיילים ואזרחים, מעשה שגרם למוות ופציעה קשים", כתבו.

"הבעת הזדהות ושבח עם מעשי אלימות ופרסומם נותנים ומשווים לעבירת האלימות בזויה, לגיטימציה ומכובדות המלבים את האש בוודאות קרובה וככזו על רשויות החוק לומר את דברם באורח חד משמעי ונחרץ כלפי הכותבת ומי שנתן בימה לפרסום דבריה", דברי ראשי המועצה.

תגובות עיתון הארץ ומשטרת מחוז ירושלים לדברים טרם התקבלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully