וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי תקיפת חיל האוויר בעזה: מטח רקטות לשדרות

שלוש רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים סמוך לעיר. תושבים דיווחו על פיצוצים עזים אך לא נמסר על נפגעים או נזק. שר הביטחון יעלון: תקפנו הלילה כי חמאס אחראי לכל הירי מעזה

צילום: שי מכלוף, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

מטח רקטות שוגר הבוקר (רביעי) מרצועת עזה לעבר ישראל. צבע אדום נשמע בשדרות ותושבים בעיר דיווחו על שמיעת הדי פיצוץ באזור. אנשי כוחות הביטחון איתרו שלוש רקטות שהתפוצצו בשטחים פתוחים באזור העיר. לא דווח על נפגעים או על נזק לרכוש. רקטה רביעית התפוצצה בשטח רצועת עזה.

בשעות הלילה הפציץ חיל האוויר שני מוקדי טרור ברצועת עזה, בפעם הראשונה מאז מבצע "עמוד ענן" בחודש נובמבר בסוף השנה שעברה. זאת, בתגובה לירי פצצות מרגמה לעבר שטח ישראל משטח הרצועה. הפלסטינים דיווחו על הדי פיצוצים שנשמעו באזור בית לאהיה. בהודעה שפרסם משרד הפנים של חמאס, נאמר כי "מטוסי הכיבוש הפציצו שטח פתוח בצפון רצועת עזה". לא דווח על נפגעים.

רקטה נפלה הבוקר בשדרות בשטח פתוח, מרץ 2013. דייב בוימוביץ'
זירת פיצוץ הרקטה הבוקר/דייב בוימוביץ'

שר הביטחון, משה יעלון, אמר הבוקר: "צה"ל תקף בעזה מאחר ואנו רואים בחמאס אחראי לכל מה שנורה מהרצועה לעבר ישראל. לא נאפשר בשום אופן שגרה של טפטופי ירי לעבר אזרחיו וכוחותינו". יעלון התייחס גם לזליגת הירי לעבר שטח ישראל מסוריה, והוסיף: "גם ברמת הגולן, המדיניות שלנו היא שאין לנו כל כוונה לעבור לסדר היום, בין אם במקרה או שלא במקרה, ונגיב על כך ביד תקיפה. ברגע שנזהה את מקור הירי נשמיד אותו ללא היסוס, כפי שעשינו אמש וכפי שאירע במקרים קודמים. מבחינתנו המשטר בסוריה הוא האחראי לכל מה שמתרחש משטחו, ולא נאפשר מצב בו ירי זולג לשטח ישראל ללא תגובה".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
רקטה נפלה הבוקר בשדרות בשטח פתוח, מרץ 2013. דייב בוימוביץ'
אזור נפילת הרקטה, הבוקר/דייב בוימוביץ'

במערכת הביטחון העריכו דווקא כי לירי פצצות המרגמה אתמול מהרצועה אחראים ארגונים סוררים, ולא חמאס. גורם ביטחוני בכיר אמר כי חמאס לא מעוניין להוביל להסלמה, אך נראה כי ההרתעה של צה"ל אחרי מבצע "עמוד ענן" נשחקת. בחודשים האחרונים שוגרו מהרצועה כמה רקטות, ונפתחה אש באמצעות נשק קל. הגורם ציין, כי בכל המקרים ביצע חמאס מעצרים, ולכד בין השאר את חברי החוליה ששיגרה את הרקטות לעבר שדרות בעת ביקורו בארץ של נשיא ארה"ב ברק אובמה.

אילן שוסטר, ראש המועצה האזורית שער הנגב שבשטחה התפוצצו הרקטות לא היה נשמע מופתע הבוקר מחידוש הירי שלדבריו מהווה "שגרת חירום" המוכרת לתושבי האזור ב-12 השנים האחרונות. "מחובתה של הממשלה החדשה, כמו כל הממשלות שלפניה, להגן על שלום תושבי קו העימות ולחזק אותם בכל תחומי החיים הייחודיים לאזור עוטף עזה", אמר שוסטר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת נפילת רקטה בשדרות, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully