וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוטר פלסטיני הורשע ברצח אשר פלמר ובנו ביידוי אבנים

2.4.2013 / 19:24

לפני כשנתיים וחצי השליך וואלי אל-ארג'ה אבן לעבר מכוניתם של אשר פלמר ובנו יונתן, שנהרגו בתאונה בשל כך. באופן תקדימי, הרשיע בית הדין את אל-ארג'ה ברצח ולא בהריגה

הרכב של שלושה שופטים בבית הדין הצבאי במחנה עופר הרשיע היום (שלישי) את וואלי אל-ארג'ה, שוטר במנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית בן 30, ברצח אשר פלמר ובנו יהונתן לפני כשנתיים וחצי.

רוצחי אשר פלמר ובנו בבית משפט, נובמבר 2011. עומר מירון
חברי החוליה שהואשמו בהשלכת האבן של מכונית משפחת פלמר/עומר מירון

בספטמבר 2011 פגעה אבן באשר פלמר בעת שנהג במכוניתו בכביש 60 סמוך לחברון. פלמר איבד את הכרתו כתוצאה מפגיעת האבן והדרדר לצד הדרך. אשר ובנו יהונתן שהיה עמו במכונית נהרגו כתוצאה מהתאונה. שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל פתחו בחקירה לאחר המקרה וקבעו כי מדובר בפיגוע. מאמצים ואמצעים גדולים הושקעו במטרה לאתר את החוליה שהייתה אחראית להשלכת האבן מרכב נוסע שחלף ממול מכוניתם של משפחת פלמר. חוליה מאזור חלחול נעצרה וב-10 מאי 2012 הוגשו לבית המשפט הצבאי ביהודה כתבי אישום נגד ארבעה מחברי ההתארגנות, שהואשמו בגרימת מותם של אשר ויהונתן פלמר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אשר ויונתן פלמר ז"ל/מערכת וואלה!, צילום מסך

גורם משפטי בפרקליטות הצבאית מסר היום, כי ההרשעה של בית הדין הצבאי היא "מסר לכלל מיידי האבנים ביהודה ושומרון, יהודים וערבים, שהשלכת אבנים לעבר אדם יכולים להוביל להרשעתו ברצח או בניסיון לרצח". הגורם המשפטי הוסיף כי "מדובר בתקדים משפטי, כיוון שעד כה הורשעו פעילי טרור שהשליכו אבנים על כלי רכב בהריגה או בניסיון הריגה". הרכב השופטים הדגיש בפסק דינו כי חברי החוליה ידעו היטב את המשמעויות הקטלניות של יידוי האבנים ועשו זאת כנקמה על פעולות צה"ל בשטחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully