וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר הרווחה לצד לפיד: "אגן על השכבות החלשות"

מאיר כהן, חבר מפלגתו של שר האוצר, התייחס לסיפורה של "ריקי כהן מחדרה": "נפעל לחיזוק מעמד הביניים". באופוזיציה ובארגונים החברתיים זעמו על לפיד: "יש המון גברות כהן"

שר הרווחה, מאיר כהן, התייחס היום (שלישי) לדבריו של שר האוצר יאיר לפיד ולביקורת על מפלגתו שזונחת את האוכלוסיות החלשות בישראל. "'יש עתיד' נבחרה במידה רבה על האידיאולוגיה שהודגשה ביתר שאת במערכת הבחירות והיא לחולל שינוי בסדרי העדיפויות בישראל, ליצור שוויון בנטל ולפעול לאפליה מתקנת של מעמד הביניים שנשחק בשנים האחרונות, ונשא בנטל הכלכלי יותר מכל", אמר כהן בשיחה עם וואלה! חדשות. "במסגרת תפיסה זו, יש מקום לפעול לחיזוק מעמד הביניים ולהקטין את הפגיעה המסורתית שהפכה אותו בשנים האחרונות לשק החבטות של החברה הישראלית".

ישיבת סיעה של יש עתיד, מרץ 2013. טלי מאייר
"ריקי כהן" מחדרה עוררה סערה גדולה בציבור. לפיד/טלי מאייר

כהן הדגיש כי הדבר לא בא על חשבון האוכלוסייה המוחלשת עליה הוא מופקד במסגרת תפקידו וכי הוא מוודא זאת באופן אישי מול לפיד. "לא במקרה בחר שר האוצר יאיר לפיד למנות אותי לתפקיד זה, מתוך רגישות וראייה משותפת להעצים אוכלוסייה זאת", הסביר. "כפי שהתחייבתי, הנני נציגה ומגינה של האוכלוסייה המוחלשת בישראל ולא אסכים לפגיעה באלה שממילא ידם אינה משגת. אני מוצא חובה לציין כי בימים אלה, אני מנהל שיחות עם שר האוצר, שמפגין חמלה רבה והבנה לצרכי משרד הרווחה, לקראת הכנת התקציב הקרוב".

"ששר האוצר ילמד הנתונים על התפלגות ההכנסות במדינה"

בעקבות הדברים שכתב אתמול לפיד בעמוד הפייסבוק שלו, בהם סיפר על "ריקי כהן מחדרה", הגישו היום סיעות האופוזיציה בקשה ליו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, לכנס בדחיפות את מליאת הכנסת לדיון מיוחד בפגרה. "אני מציע לשר האוצר לא רק לפנות לגברת כהן מחדרה, אלא לפנות למר כהן, שר הרווחה, ולקבל ממנו את הנתונים על התפלגות ההכנסות במדינה והפערים החברתיים החמורים", אמר יו"ר סיעת העבודה, ח"כ יצחק הרצוג, שהגיש את הבקשה עליה חתמו 50 ח"כים. "ישנן המון גברות כהן שמשתכרות בקושי 5,000 שקלים ולא מצליחות לגמור את החודש וזה מעמד הביניים האמיתי."

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

עמותת "ידיד", המסייעת לאוכלוסיות מוחלשות, הגיבה גם היא לדברי לפיד. "צר לנו כי שר האוצר החליט כי הוא רוצה לסייע רק לחלק העליון והמצומצם של מעמד הביניים", אמר סמנכ"ל העמותה, רן מלמד. "אנו סבורים כי החלק המרכזי יותר של הציבור הזקוק לסיוע ותמיכה הוא דווקא מעמד הביניים הנמוך יותר - אותה אוכלוסייה המוגדרת היום כעובדים עניים - משפחות שבהן יש מפרנס אחד לפחות ובמקרים רבים שני מפרנסים אך הכנסתם אינה מספקת לקיום בכבוד". לדבריו, "אנו מקווים כי שר האוצר לא ידיר את רגליו מבעיות האוכלוסיות המוחלשות השייכות לעשירונים התחתונים מתוך הכרה כי דווקא בתקופה זו חובת המדינה לסייע להם גדולה פי כמה וכמה מאשר בתקופות אחרות".

גם תכניתו של לפיד לקצץ כ-3.5 מיליארד שקלים בקצבאות הילדים על ידי הפחתת הקצבה עבור הילד השני ומעלה לרמה של קצבת ילד ראשון, שעומדת על 195 שקלים בחודש, עוררה הבוקר את זעמה של המועצה הלאומית לשלום הילד. "קצבת הילדים נהוגה בכל העולם המערבי ואיננה פטנט ישראלי, ודאי לא המצאה ייחודית שהגו פוליטיקאים ממגזר מסוים, בישראל", הבהיר ד"ר יצחק קדמן, מנכ"ל המועצה. "בכל פעם שמתעוררת בעיה תקציבית או מתגלה גירעון בלתי צפוי, נשלחת האצבע המאשימה והיד החמדנית לכיוון קצבאות הילדים שנדמה שיש מי שרואים בו הר שקלים מיותר ובלתי נגמר. קצבת ילדים איננה תמיכת סעד ואיננה מתנת חינם, אלא ביטוי מזערי להתחשבות בהוצאות המשפחה על גידול ילדים".

הצפי: גידול ניכר במספר הילדים מתחת לקו העוני

על פי נתוני המועצה, הערך היחסי של קצבאות הילדים ברוב ארצות העולם המערבי גבוה מערך קצבאות הילדים בישראל, עוד לפני הקיצוצים הצפויים. כך, הקצבה לילד באיחוד האירופי מגיעה בממוצע ל-% 4.3 מהתוצר לנפש, בעוד שבישראל היא מגיעה רק ל-% 2.4 מהתוצר לנפש. עוד מציינים במועצה כי שתי ועדות שונות - ועדת בן-שחר (1975), וועדת ששינסקי (1988) - המליצו באופן חד-משמעי על אוניברסאליות מלאה של קצבאות הילדים - שמשמעותה היא כי ילד יזכה לקצבה זהה - וקבעו כי זו הדרך הנאותה והמוצדקת מהבחינה הכלכלית.

כפי שהעריכו במוסד לביטוח לאומי, גם במועצה לשלום הילד טוענים כי משמעות הקיצוץ היא גידול ניכר במספר הילדים מתחת לקו העוני, הרעה דרסטית במצבם של הילדים שכבר חיים מתחת לקו העוני, ופגיעה קשה גם בילדים במשפחות קטנות שהוריהם עובדים ומקבלים שכר נמוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully