וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן: "השיחות על הפיצויים יחלו ב-12 באפריל"

ראש ממשלת טורקיה אמר כי "אחרי ההתנצלות, לפנינו סוגיית הפיצויים". מוקדם יותר אמר סגנו כי השיחות יחלו בשבוע הבא. שר החוץ דאווטאולו: "הפיוס – לא בגלל סוריה ואיראן"

צילום: רויטרס, עריכה: רן מנחם

ארדואן מתייחס לפיוס עם ישראל בתחילת השבוע

ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, אמר אתמול (שישי) כי נציגי ישראל וטורקיה ייפגשו ב-12 באפריל לתחילת הדיונים בפיצויים למשפחות ההרוגים במשט המרמרה. בראיון לרשת CNN-Turk אמר ארדואן כי "אחרי ההתנצלות, לפנינו סוגיית הפיצויים". לדבריו, "משלחת ישראלית תגיע לטורקיה ב-12 באפריל כדי לשוחח על כך".

מוקדם יותר אתמול אמר סגנו של ארדואן, בולנט ארינק, כי השיחות על הפיצויים יחלו בשבוע הבא. הסגן צוטט בסוכנות הידיעות הטורקית כאומר: "משלחת מישראל תנחת בטורקיה בשבוע הבא, ואנו נעבוד עמה ונעסוק בפיצויים". הוא הדגיש כי "אין לדון בשלב זה על מספרים. אנשים לא צריכים לפתח ציפיות מיוחדות באשר לסכום הפיצויים".

ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן נואם בפני חברי מפלגתו בפרלמנט באנקרה, 26 ביוני 2012. רויטרס
ראש ממשלת טורקיה ארדואן/רויטרס

המגעים בנושא הפיצויים החלו השבוע, ימים ספורים לאחר שיחת הפיוס בין נתניהו וארדואן ביום שישי. ביום שלישי אמר סגן ראש הממשלה הטורקי ארינק כי "יריית הפתיחה בנושא נורתה". "זוהי הצלחה גדולה של מדיניות החוץ הטורקית", הוסיף. הוא ציין כי טורקיה ניהלה שיחות עם הצד הישראלי והביעה את הצורך הזריז בפתרון הנושא.

גם שר החוץ הטורקי, אחמט דאווטאולו, התייחס אתמול לפיוס בין המדינות. דאווטאולו הדגיש כי ההתנצלות הישראלית על מותם של הפעילים הטורקים היא תוצאה של מדיניות חוץ עקבית, וכי לא נעשתה בגלל המצב הביטחוני באזור. "היינו צריכים לוודא שישראל חשה בלחץ", אמר דאווטאולו לרשת "סקיי טורק", "ההתנצלות אינה קשורה למדיניות הטורקית בנושא סוריה ואיראן".

כזכור, בשיחת הפיוס בין מנהיגי המדינות סוכם על השבת הנורמליזציה ביחסים בין המדינות, ובין היתר נידונו החזרת השגרירים וביטול ההליכים המשפטיים נגד חיילי צה"ל שהשתתפו בהשתלטות על הספינה. יחד עם זאת, בימים לאחר השיחה שב ארדואן והדגיש כי הסדרה של היחסים בין המדינות תהיה "רק כאשר ישראל תממש את התחייבויותיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully