וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתנה של אובמה: שבב זהב ועליו מגילות העצמאות

קובי מנדל

18.3.2013 / 7:33

ראש הממשלה נתן הוראה ומדעני הטכניון עמלו על הכנת מתנה מקורית לנשיא האמריקאי שינחת בעוד יומיים בישראל: שבב מוזהב המוצמד לאבן ירושלמית ומכיל המגילות של שתי המדינות

צילום: באדיבות הטכניון, עריכה: טל רזניק

בדרך כלל האורח הוא זה שצריך להביא מתנה למארחים, אך הפעם, בהוראת ראש הממשלה, הנשיא האמריקאי המתארח בישראל יקבל דווקא הוא מתנה. מדעני מכון ראסל ברי למחקר בננו-טכנולוגיה בטכניון התבקשו להכין מתנה מקורית לנשיא ארצות הברית, ברק אובמה: שבב מצופה זהב המכיל העתקים של מגילת העצמאות האמריקאית ומגילת העצמאות של ישראל, שהוצמד לאבן ירושלמית מתקופת בית שני.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השבב המוזהב/מערכת וואלה!, צילום מסך

החריטה על השבב בוצעה באמצעות האצה של אטומים טעונים, הנקראים יונים, והטחתם בנקודות שונות על פני השבב. השבב מצופה שכבת זהב דקה בעובי 20 ננומטר, וכאשר בוחנים אותו במיקרוסקופ אלקטרונים, הנקודות בהן נחשף הסיליקון, שנמצא מתחת לשכבת הזהב, נראות כהות יותר מהאזורים המצפים בזהב, ובדרך זו ניתן להעביר תמונה כלשהי אל השבב.

עבודת ההכנה לחריטה נמשכה כשבוע ותרגום תמונת המקור התבצע באמצעות תוכנה מיוחדת שפיתח ד"ר אוהד זוהר. החריטה בוצעה על ידי ד"ר ציפי כהן-היימס בשיתוף צוות גדול של מומחים לדבר. כעת נותר רק לקוות שהנשיא אובמה יהיה מרוצה מהמחווה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully