וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשתתף שמת במרתון: איש קבע שהותיר אחריו תינוק בן חודש

נגד בשירות קבע בצה"ל ממושב מנוחה שבדרום, הוא משתתף המרתון שמת במהלך הריצה. האיש בן ה-30 שימש כמדריך בכיר ביחידת הכלבנים עוקץ. "כולם אהבו אותו, היה ממש בחור זהב"

צילום: דניאל בוק, אבי כהן, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: אביב אברמוביץ'

המשתתף בריצת חצי המרתון שנערכה הבוקר (שישי) בתל אביב, ואשר איבד את חייו לאחר שהתמוטט במהלך המרוץ, הוא מיכאל מיכאלוביץ', נגד בצה"ל ממושב מנוחה שבדרום. מיכאלוביץ' בן ה-30, ששירת ביחידת עוקץ בשירות קבע, הועלה לאחר מותו לדרגת רב-סמל ראשון. האיש הותיר אחריו אישה ותינוק בן כחודש. הנגד ורעייתו רכשו דירה, והיו אמורים לעבור לקריית גת. בינתיים, התגוררו במושב יחד עם הורי האישה. הוא שימש כמדריך כלבנות בכיר ביחידה.

האסון במרתון - כותרות אחרונות:
עיריית תל אביב על האסון: "פעלנו לפי ההנחיות"
אסון במרתון השרבי: בן 30 מת ו-12 נפגעו קשה
"אסור לקיים מרתון בחודש מרץ. ניסינו להתריע, ולא שמעו"

מרתון תל אביב. דרור עינב
הריצה שהסתיימה באסון. חצי המרתון בתל אביב, היום/דרור עינב

אבל כבד עטף היום את מושב מנוחה. תושבים רבים הגיעו לבית משפחת אשתו של ההרוג, כדי לנחם את האישה ואת הוריה. בין הבאים היו חברים רבים מהמושב הקטן בחבל לכיש וגם החברים ליחידה. מכרה של המשפחה סיפרה לוואלה! חדשות כי מדובר ב"בחור מדהים. ממש זהב". לדבריה, האיש ורעייתו הכירו במהלך השירות בצה"ל. "כולם אוהבים אותו", הוסיפה.

מוקדם יותר נאלצו צוותי מגן דוד אדום לקבוע את מותו של הנגד שהשתתף בריצה, שהתמוטט במהלך המרוץ. 12 משתתפים אחרים נפגעו באורח קשה ופונו לבתי החולים איכילוב בתל אביב, וולפסון בחולון ושיבא בתל השומר. בסך הכל העניקו צוותי מד"א טיפול רפואי ל-80 רצים, שנפגעו רובם באורח בינוני וקל. הם סבלו בעיקר ממכות חום, מהתייבשויות ומחבלות קלות.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
משתתפים בריצת מרתון בתל אביב שנפגעו וטופלו על ידי מגן דוד אדום. דרור עינב
פינוי אחד נפגעים מאזור המרתון/דרור עינב

ממשרד הבריאות נמסר בצהריים כי נעשתה פנייה לעיריית תל אביב לאחר התייעצות עם גורמי המקצוע המובילים בתחום הפיזיולוגיה של המאמץ. "ריצת מרתון היא ספורט אתגרי, אשר בצדו סיכון לפגיעות חום. עיריית תל אביב קיבלה החלטה לבטל את המרתון. להערכתנו, החלטה זו מנעה היקף נפגעים גדול יותר. מנכ"ל משרד הבריאות הורה על הקמת צוות מקצועי בשיתוף משרד הספורט לקביעת אמות מידה ותנאים לקיומם של אירועים בהתייחס לתנאי מזג אוויר".

עיריית תל אביב-יפו הביעה צער עמוק על אובדן החיים, ועם זאת הבהירה כי העירייה פעלה כאמור על פי ההנחיות של משרד הבריאות ושל בית החולים איכילוב אשר הנחו לבטל את המרתון המלא ולקיים את חצי המרתון כסדרו, "זאת בתנאי שכל המקצים יסתיימו עד השעה 9:30, כפי שנעשה". לדברי דוברת העירייה, "הנפטר אשר רץ במקצה חצי המרתון יצא לדרך סמוך לשעה 6:00 בבוקר וסמוך לשעה 8:00 הגיע לקבלת טיפול רפואי". לטענתה, עומס החום בשעה האמורה, כך לפי השירות המטאורולוגי היה קל בלבד.

מרתון תל אביב. דרור עינב
אחד הרצים במסלול חצי המרתון/דרור עינב

מלכתחילה לא היה צריך לקבוע מרתון בחודש מרץ. ניסינו להתריע, אבל לא שומעים בקולנו" – כך אמר היום (שישי) ד"ר אריק פינקלשטיין, קרדיולוג בכיר ומנהל מחלקת צינתורים בבית החולים איכילוב בתל אביב, שהשתתף בעצמו בחצי המרתון שנערך בתל אביב, ושגבה את חייו של משתתף בן 30 שתש כוחו ומת, בעוד 12 משתתפים נוספים נפצעו באורח קשה. פינקלשטיין העיד בפני וואלה! חדשות כי "לפחות שני אנשים שרצו לידי התנשפו בצורה כבדה. אמרתי להם לצאת". עם זאת, מציין פינקלשטיין כי לא היה מחסור במים במהלך המסלול. "אני רץ מרתונים בכל העולם ובחיים לא ראיתי כל-כך הרבה מים בטווחים כל-כך קצרים. כל הזמן השפריצו עלינו מים ולא הייתה עם זה שום בעיה".

מרתון תל אביב. דרור עינב
רצות בסיום המסלול/דרור עינב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully