וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית תל אביב על האסון: "פעלנו לפי ההנחיות"

בעיריית תל אביב דוחים את ההאשמות לפיהן קיום חצי המרתון היה בגדר "מחדל" מסכן חיים. לטענת הדוברת, הרץ שמת התמוטט בשעה שעומס החום היה קל בלבד. "מביעים צער על פטירתו"

צילום: דניאל בוק, אבי כהן; עריכה: רן מנחם, קריינות: אביב אברמוביץ'

חרף האסון באירועי המרתון בתל אביב, שגבה את חייו של רץ בן 30 ושהוביל לעשרות נפגעים, בעיריית תל אביב-יפו דוחים היום (שישי) את הביקורת וטוענים כי פעלו בהתאם להוראות שהעביר משרד הבריאות בנוגע לקיום מרוץ מקוצר.

במכתב שהעביר לעיריית תל אביב כבר ביום שלישי, ראש חטיבת הבריאות, וממלא מקום מנכ"ל משרד הבריאות, ד"ר בעז לב, נטען כי "לאור נתוני מזג האוויר ועקת (עומס) החום הצפויה ביום שישי המלצת משרד הבריאות - בהסתמך על אנשי הפיזיולוגיה של המאמץ - היא שראוי לא לקיים את המתכונת המלאה של מרוץ המרתון".

עוד נכתב כי: "ראוי יהיה לסיים את המרוץ עד שעה 9:30 בבוקר ולהגביל את המאמץ ללא יותר מחצי מרתון. המכתב נחתם באזהרה מפורשת: "הסיכון בתחלואה מסכנת חיים הוא משמעותי בתנאים שיווצרו".

מרתון תל אביב. דרור עינב
מרתון תל אביב/דרור עינב

ממשרד הבריאות נמסר כי נעשתה פנייה לעיריית תל אביב לאחר התייעצות עם גורמי המקצוע המובילים בתחום הפיזיולוגיה של המאמץ. "ריצת מרתון היא ספורט אתגרי, אשר בצדו סיכון לפגיעות חום. עיריית תל אביב קיבלה החלטה לבטל את המרתון. להערכתנו, החלטה זו מנעה היקף נפגעים גדול יותר. מנכ"ל משרד הבריאות הורה על הקמת צוות מקצועי בשיתוף משרד הספורט לקביעת אמות מידה ותנאים לקיומם של אירועים בהתייחס לתנאי מזג אוויר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
משתתפים בריצת מרתון בתל אביב שנפגעו וטופלו על ידי מגן דוד אדום. דרור עינב
פינוי אחד הנפגעים/דרור עינב

עיריית תל אביב-יפו הביעה צער עמוק על אובדן החיים, ועם זאת הבהירה כי העירייה פעלה כאמור על פי ההנחיות של משרד הבריאות ושל בית החולים איכילוב אשר הנחו לבטל את המרתון המלא ולקיים את חצי המרתון כסדרו, "זאת בתנאי שכל המקצים יסתיימו עד השעה 9:30, כפי שנעשה". לדברי דוברת העירייה, "הנפטר אשר רץ במקצה חצי המרתון יצא לדרך סמוך לשעה 6:00 בבוקר וסמוך לשעה 8:00 הגיע לקבלת טיפול רפואי". לטענתה, עומס החום בשעה האמורה, כך לפי השירות המטאורולוגי היה קל בלבד.

בהמשך הגיעה גם תגובת ראש העירייה, רון חולדאי, שאמר: "אני חש צער עמוק וכאב על מותו של רץ חצי המרתון הבוקר בתל אביב יפו ושולח את תנחומיי למשפחתו. אני מאחל גם החלמה מהירה לפצועים. נחקור ונבדוק את האירוע לעומק ונסיק את המסקנות והלקחים הנדרשים. כמו כן נשתף פעולה באופן מלא עם כל בדיקה שתערך בעניין זה. עם זאת חשוב לציין שלקראת המרוץ נערכו דיוני מטה מקצועיים, ביחד עם גורמי הרפואה הבכירים ביותר, והעירייה קיבלה את המלצות הדרגים הרפואיים במלואן ופעלה לפיהן. בהתאם לכך ולאחר שיקול דעת של כלל הגורמים בוטל מרוץ המרתון המלא והוקדמו יתר המקצים. בפועל מקצה חצי המרתון התקיים בנתוני מזג אוויר שעל פי כל חוות הדעת שנתנו בשטח היו סבירים".

רץ מת ו-12 נפגעו קשה במירוץ בתל אביב. דניאל בוק
הרצים המותשים אחרי הריצה/דניאל בוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully