וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: בן 13 ניסה לחטוף נשק ממאבטח כדי לתקוף מורה

רמי שני

13.3.2013 / 14:27

תלמיד כיתה ח' בקריית גת נעצר בחשד שאיים לרצוח מורה שהעירה לו בשיעור. לפי החשד הוא ניסה לחטוף את הנשק מהמאבטח שהצליח להדוף אותו, עד להגעת השוטרים שהשתלטו על התלמיד

תלמיד תיכון בקריית גת נעצר היום (רביעי) בחשד שניסה לחטוף כלי נשק ממאבטח בבית הספר בו הוא לומד, ככל הנראה כדי לפגוע במורה במקום שעמה הסתכסך. מדובר בתלמיד כיתה ח', שרב במהלך אחד השיעורים עם חברו לכיתה. המחנכת שלו, רכזת השכבה בה הוא לומד, העירה לו על התנהגותו האלימה, דבר שהעלה את חמתו והוא איים עליה ברצח וניסה לתקוף אותה. המורה הצליחה להימלט, נעלה את עצמה במשרדה והזעיקה את המשטרה.

התלמיד החל להתפרע, לצעוק ולהשתולל בתחומי בית הספר. הוא תקף באלימות את המנקה של המוסד החינוכי, יצא לחצר וניסה לחטוף מהמאבטח במקום את נשקו, כדי לממש את איומו. המאבטח שהתעמת עמו הצליח להדוף אותו ולמנוע את חטיפת הנשק. בשלב זה הגיעו שוטרי תחנת קריית גת לשטח בית הספר, השתלטו על התלמיד ועצרו אותו.

שוטרים , דצמבר 2011. עומר מירון, עומר מירון
איים לרצוח את המורה, וניסה לחטוף את הנשק של המאבטח/עומר מירון, עומר מירון

מבדיקה ראשונית עולה כי התלמיד שובץ לבית הספר חודשים ספורים לאחר פתיחת שנת הלימודים והוכנס ללמוד בכיתה מיוחדת. מדובר ככל הידוע בנער בעל רקע אישי ומשפחתי קשה. לאחר מעצרו, הגיעה המורה המאוימת, מלווה בנציגות של בית הספר למשטרה כדי להגיש תלונה. בני משפחתו הוזעקו גם הם לתחנת המשטרה.

מועצת התלמידים והנוער הארצית הגיבה למקרה ומסרה: "המקרה כפי שהובא לידיעתנו הוא חמור במיוחד, מפני שגלום בו מרכיב אלים ומאיים כלפי צוות חינוכי של בית ספר", נמסר. "נמליץ לקיים דיונים בנושא האלימות בין כתלי בית הספר במסגרת שיעורי החינוך בתיכון". מועצת הנוער העירונית של קריית גת מסרה כי היא "מזועזעת ומגנה את המקרה שקרה היום. אנו צריכים עוד ללמוד לעומק ובכל מקרה נותנים אמון מלא ברשויות החוק. אנו תקווה שמקרים כגון אלו לא יחזרו בשנית".

בחודש שעבר תלמיד הפשיט מורה בצפון. במהלך ההפסקה בין השיעורים, עמד המורה לתנ"ך בן ה-35, המשמש גם כמנחה פדגוגי מטעם משרד החינוך, בחצר בית הספר. על פי החשד, אז זינק עליו התלמיד, משך בחוזקה את מכנסיו ותחתוניו - והפשיל אותם. המורה נותר עירום והמום מול עשרות התלמידים שהתגודדו סביבו ומאוחר יותר ניגש לתחנת המשטרה במגדל העמק והגיש תלונה נגד התלמיד שתקף אותו. התלמיד הושעה לצמיתות מבית הספר.

גם בחודש ינואר האחרון אירע מקרה של תקיפת מורה בצפון, כשתלמיד בן 16 מבית ספר תיכון באחד הכפרים בגליל המערבי נעצר בחשד שתקף את מנהל בית הספר בו הוא לומד. בהמשך הוא אף היכה מורה ותלמיד אחר - וכל זאת לעיני תלמידים אחרים. בעקבות התקיפה נזקקו המורה והתלמיד שהותקפו לטיפול רפואי במרפאה המקומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully