וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש מקיצוצים: הסטודנטים והסגל ישבתו בצהריים

12.3.2013 / 8:43

האוניברסיטאות והמכללות ישביתו את הלימודים לשעתיים במחאה על הקיצוץ הצפוי בתקציב ההשכלה הגבוהה. ח"כ שמולי: "הקיצוץ מאיים על יכולת ישראל להישאר בחזית"

ועד ראשי האוניברסיטאות, התאחדות הסטודנטים וארגוני הסגל בכל הדרגים ישביתו היום (שלישי) את הלימודים באוניברסיטאות ובחלק מהמכללות, במחאה על הקיצוץ הצפוי בתקציב ההשכלה הגבוהה כחלק מהקיצוץ הצפוי בתקציב המדינה לשנים הבאות. הלימודים יושבתו לשעתיים בשעות הצהריים במהלכן יתקיימו הפגנות מחאה וכן פעילות הסברתית על חשיבות השמירה על תקציב ההשכלה הגבוהה. במקביל לשביתה, יתקיים היום דיון בכנסת בנושא הקיצוץ, ביוזמתו של ח"כ בועז טופורובסקי (יש עתיד) על הקיצוץ.

אוניברסיטת בר אילן. אורי בצון
במהלך השביתה יתקיימו הפגנות מחאה. אוניברסיטת בר אילן/אורי בצון

אתמול התייחס ח"כ איציק שמולי (עבודה) לקיצוץ הצפוי. "לאחר עשור אבוד בהשכלה הגבוהה, הצליחה האקדמיה בישראל בקושי רב לעמוד על רגליה", אמר. "הקיצוץ הצפוי במערכת ההשכלה הגבוהה מאיים באופן ממשי על יכולתה של ישראל להישאר בחזית עם מדינות המערב מול אירן ומדינות העולם השלישי שכבר סוגרות את הפער. אנחנו יודעים שתכניות המגירה באוצר מוכנות ויוצגו בפני שר האוצר הבא וחשוב להזהיר מפני הפגיעה במנוע הצמיחה והמשאב העיקרי של ישראל - האקדמיה. למחאה שתפרוץ מהקיצוץ הצפוי יהיו שתי זרועות גם מהשטח וגם מהכנסת".

יושב ראש הועדה לתכנון ולתקצוב של המועצה להשכלה גבוהה, פרופסור מנואל טרכטנברג, הזהיר בשבוע שעבר מפני הקיצוצים. "יש איום ממשי ומוחשי על תקציבי ההשכלה הגבוהה", אמר טרטכנברג ביום עיון בנושא שוויון הזדמנויות באקדמיה. הוא הוסיף כי "כל העניין של מדיניות חברתית כלכלית מושכלת היא סדרי עדיפויות, לקצץ לכולם זה לברוח מאחריות וזה הכי קל. אנחנו עומדים בנקודת מבחן בעניין הזה, לא שיקמנו את אמון הסטודנטים, הסגל והמוחות הבורחים מאז עשור הקיצוצים האחרון. לא מדובר פה רק על כסף, אלא על אמירה שתקבע האם התהליך לשיקום מערכת ההשכלה הגבוהה ייכשל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully