וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב פרומן הלך לעולמו: צפו בראיון האחרון עמו

פרומן, רבה של ההתנחלות תקוע שנודע בנסיונותיו לקדם את תהליך השלום עם הפלסטינים ובפגישותיו עם אישים שנויים במחלוקת, הלך לעולמו בביתו בתום מאבק קשה במחלת הסרטן

כתבתו של יהושע בריינר; צילום: שי מכלוף, דניאל בוק; עריכה: גדי וינסטוק

הרב מנחם פרומן, רבה של ההתנחלות תקוע ומהרבנים הבולטים הפועלים לקידום תהליך השלום בין ישראל והפלסטינים, מת הערב (שני) בביתו לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן, כשהוא בן 68.

בראיון האחרון עם פרומן, אותו העניק בשבוע שעבר לוואלה! חדשות, סיפר הרב יוצא הדופן, שנחשב בעיני רבים לעוף מוזר, על מצבו הבריאותי הקשה. "אתם באים אליי אחרי לילה קשה מאוד, היו בו נסים גדולים", אמר בלחש, הסביר: "אסור להיאבק בכאבים, חייבים לזרום איתם אחרת הכאב רק הולך וגובר. זה מה שיש, זו המציאות ועם זה צריך לחיות. כשנשאל האם הוא מפחד מהמוות, השיב כי "יש רגעים ויש רגעים. אבל הוא קיים, אני לא מתעלם ממנו. זה מה שיש".

הרבה מנחם פרומן, אפריל 2012. עומר מירון
"אסור להיאבק בכאבים, חייבים לזרום איתם". פרומן, לפני כשנה/עומר מירון

לפני כשנתיים וחצי אובחן פרומן כלוקה בסרטן במצב סופני. מאז עבר הרב טיפולים כימותרפיים רבים לצד טיפולים אלטרנטיביים, ולמרות הערכותיהם הפסימיות של רופאיו, סירב להיכנע למחלה. בשבוע שעבר נערכה ברחבת הכותל המערבי תפילה מיוחדת לשלומו, בה השתתפו גם תלמידיו.

פרומן היה ידוע בקשריו עם אישים שנויים במחלוקת, בהם יו"ר הרשות הפלסטינית לשעבר יאסר ערפאת, אותו פגש ברמאללה, שייח' אחמד יאסין מחמאס שעמו נהג לשוחח, וראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן, שדן עמו בפרשת משט המרמרה. "היה לי קשר אישי מיוחד מאוד עם ערפאת", שחזר פרומן בראיון האחרון, "אני קראתי לו אל-חכם אבו עמאר, שזה רב בערבית, והוא קרא לי שייח' פרומן. היה לו חוש הומור מיוחד לערפאת, אבל ברור שגם היה עסוק בשפיכות דמים".

פרומן יובא למנוחת עולמים מחר ב-12:00 בצהריים בתקוע. הלווייתו תצא מבית הכנסת ביישוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully