וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות מות עד המדינה: משפט הולילנד יימשך כסדרו

גלעד גרוסמן

4.3.2013 / 9:20

השופט דחה את בקשת הפרקליטות לארכה בעקבות מותו של ש"ד, וקבע שהתביעה כבר הכינה עדים זמינים בהתראה קצרה, וכי ש"ד ממילא היה אמור להפסיק את עדותו לתקופה קצרה

צילום: דניאל בוק, עריכה: גדי וינסטוק

(תיעוד הלווייתו של עד המדינה)

התפתחות נוספת במשפט הולילנד: בית המשפט המחוזי דחה היום (שני) את בקשת הפרקליטות לדחות את המשך הדיונים במשפט בשל מותו של עד המדינה, ש"ד, בסוף השבוע. בהחלטתו קבע השופט דוד רוזן כי התביעה כבר הכינה "בנק עדים" שיהיו זמינים למתן עדות בהתראה קצרה, וכי עד המדינה ממילא היה אמור להפסיק בקרוב להעיד לתקופה קצרה.

עד המדינה בפרשת הולילנד חש ברע ואושפז. דניאל בוק
היה אמור ממילא להפסיק את עדותו לתקופה קצרה. עד המדינה, ש"ד/דניאל בוק

השופט רוזן קבע כי הדיונים יימשכו ארבעה ימים בשבוע, אולם קיצר את יום הדיונים. קודם לכן אמר פרקליטו של הנאשם הלל צ'רני, עו"ד גיורא אדרת, כי ההגנה תומכת בבקשת הפרקליטות.

משמעות ההחלטה היא שממחר מתחילים להביא עדים והמדינה לא מקבלת שום ארכה. הסניגורים אמורים בהתראה של שעות ספורות להתארגן לחקירה של מספר עדים ביום שהם עדיין לא יודעים את זהותם. גם התביעה צריכה להכין את העדים ולרענן את זכרונם משמעות הדבר שהעניין ייקשה על כל הצדדים וזה יכול לפגוע באיכות החקירות הנגדיות. כל חקירה היא הערכות מורכבת חיפוש מסמכים הצלבות שורת העדים שקשורה אליו ועוד.

בראשית השבוע הציג במשפט צוות ההגנה של אולמרט רשימה מאחד מיומניו של ש"ד. לטענתם, מדובר ברשימה של "משוחדים" לכאורה בפרשה, ממנה נעדר שמו של אולמרט - דבר המוכיח שלמרות האישום, הוא לא היה חלק בפעולות הבלתי חוקיות. אותה רשימה אף לא כללה את אחיו של אולמרט, יוסף, ואת שולה זקן, שלפי כתב האישום היוו "צינור" עבור כספי השוחד שהועברו לראש הממשלה לשעבר. עד המדינה ש"ד העיד אז: "לא זוכר למה רשמתי את הרשימה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully