וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקנדל חדש? "ברלוסקוני קנה סנאטור ב-3 מיליון אירו"

רויטרס

28.2.2013 / 15:21

כמה ימים אחרי הבחירות באיטליה חושפת העיתונות המקומית כי ראש הממשלה לשעבר נחקר בחשד ששילם ב-2006 לפוליטיקאי כדי שיערוק למפלגתו. לפי הדיווח, חמישה תובעים מונו למקרה

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

ראש הממשלה לשעבר של איטליה, סילביו ברלוסקוני, נתון בחקירה חדשה בחשד לשחיתות ולשוחד - כך דיווח הבוקר (חמישי) העיתון "קוריירה דלה סרה". לפי הדיווח, "ברלוסקוני קנה את הסנאטור דה גרוגריו בסכום של שלושה מיליון אירו". מקורות בתביעה אישרו את הדיווח, אך עורכי דינו של ברלוסקוני סירבו להגיב "טרם שיקבלו לידיהם פרטים נוספים".

הדיווח מתייחס לתקופת הבחירות הכלליות באיטליה שנערכו באותה שנה, בהן זכה גוש השמאל-מרכז ביתרון זעום. כמה חודשים אחרי הבחירות, הסנאטור סרג'יו דה גרגוריו הצטרף למפלגת האופוזיציה של ברלוסקוני, וסייע לו להפיל את הממשלה. המהלך תרם להקדמת הבחירות ב-2008. המקרה נידון בתביעה בנאפולי, שמטעמה מכהן דה גרגוריו בסנאט האיטלקי. העיתון דיווח כי חמישה תובעים מונו לחקור את הפרשה, בהם תובע המתמחה במקרים הקשורים למאפיה.

סילביו ברלוסקוני מצביע בקלפי. מילאנו, 24 בפברואר 2013. רויטרס
ברלוסקוני מצביע בקלפי במילאנו ביום שני/רויטרס

בחודש אוקטובר האחרון נידון ברלוסקוני לארבע שנות מאסר בגין עבירות מס. הוא הורשע בהתחמקות מתשלום מסים על סרטים שרכש עבור ערוצי הטלוויזיה שבבעלותו. הוא הודיע כי יערער בפני שתי ערכאות של בתי המשפט והצליח לחמוק ממאסר ולהתמודד בבחירות. בימים אלה, גם עומד ברלוסקוני למשפט בגין קיום יחסי מין עם שתי נערות ליווי קטינות ובגין מעשי שחיתות אחרים המיוחסים לו במהלך שלוש כהונותיו כראש ממשלה.

בבחירות שנערכו בתחילת השבוע באיטליה, זכה גוש הימין שבראש עומד ברלוסקוני להישג ניכר בסנאט, שעלול להקשות על בעל הרוב בבית הנבחרים, פייר לואיג'י ברסאני, להקים ממשלה יציבה. מומחים מעריכים כי השיתוק הפוליטי עלול לגרום להליכה לבחירות חוזרות.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully