וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחופשות לחרדים: נשות הכותל קראו את מגילת אסתר

25.2.2013 / 18:51

עשרות מנשות הכותל, שנאבקות על זכותן להתפלל במקום לבושות בטלית, קראו את מגילת אסתר בתחפושות. "דמוקרטיה זו לא עריצות הרוב, אלא התחשבות גם במיעוטים", אמרו

צילום: עומר מירון, עריכה: מיכאל ברגמן

עשרות מנשות הכותל הגיעו הבוקר (שני) מחופשות כמיטב המסורת לרחבת הכותל והחלו לקרוא את מגילת אסתר בשושן פורים. חלקן התחפשו לחרדים ולשוטרים, אחרות אף עטו טליתות ולא נעצרו, בניגוד לפעמים הקודמות, היות ולא מקובל לבצע מעצרים בכותל במהלך החג.

ענת הופמן, יו"ר נשות הכותל שהתחפשה לגבר חרדי סיפרה לוואלה! חדשות: "אנו קוראים מגילת אסתר כי זו מצווה. חלקנו התחפשו לשוטרים וחלקנו לאברכים, כדי להראות מי שולט באמת בכותל. אחת מאיתנו - הרבה סוזן סילברמן (אחותה של הקומיקאית שרה סילברמן י.א) הגיעה עד לכניסה, אך לא הצטרפה אלינו משום שהיא מורחקת מרחבת הכותל כי התעטפה בטלית בראש חודש". למרות זאת, היה ייצוג מכובד למשפחה, כשהלל אברמוביץ', בתה של הרבה סילברמן, הגיעה מחופשת לרחבה.

"טוענים שזה פוגע ברגשות אחרים", המשיכה הופמן. "אולי לא כל אישה רוצה להתעטף בציצית ולא כל נערה רוצה לקיים בת מצווה אבל חלק בהחלט כן ודמוקרטיה זו לא עריצות הרוב, אלא התחשבות גם במיעוטים. הדבר הזה פוגע פגיעה קשה ברגשות, במנהגים ובמסורת שלנו וזה מה שקורה שלצד אחד יש יותר מידי כוח וגם לא מעט שחיתות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הלל אברמוביץ', אחייניתה של שרה סילברמן, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני שבועיים המשטרה עיכבה לחקירה עשר נשים מתנועת נשות הכותל שהגיעו לרחבת הכותל המערבי, התעטפו בטליתות והתפללו במקום - בניגוד להחלטת בג"ץ. יתר נשות התנועה, שהיו עמן, עזבו את המקום.

נשות הכותל, קבוצה של עשרות נשים השייכות לזרמים הקונסרבטיבי והרפורמי, מנהלות מאבק במהלך 15 השנים האחרונות, שנועד לאפשר להן להתפלל בכותל מדי ראש חודש, לרבות לבישת טליתות וקריאה בספר תורה. בשנת 2003 עתרו הנשים לבג"ץ, ובתגובה הורו השופטים למדינה להכשיר מתחם באזור הכותל בו יוכלו הנשים להתפלל. אולם, בניגוד להוראת בג"ץ, המתחם לא הוכשר, והנשים ממשיכות להגיע לרחבת הכותל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully