וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות הרוגים בפיצוץ מכונית תופת במרכז דמשק

הפיצוץ נשמע סמוך למטה מפלגת הבעת' בצפון הבירה הסורית. ארגון אופוזיציה דיווח כי מניין ההרוגים נאמד ב-31 לפחות, מרביתם אזרחים. הממשלה האשימה "מחבלים" באחריות לפיגוע

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

פיצוץ עז נשמע הבוקר (חמישי) בשכונת מזרעה בחלקה הצפוני של דמשק, והממשלה הסורית הודיעה כי "קבוצת מחבלים" המתנגדת למשטרו של הנשיא בשאר אסד, ביצעה פיגוע התאבדות. סוכנות הידיעות הסורית דיווחה על מותם של ארבעה ילדים באזור הפיצוץ. עוד דווח כי נעצר אדם החשוד כמחבל שהתכוון לבצע פיגוע נוסף, כשברשותו 300 קילוגרמים של חומר נפץ.

הארגון הסורי לזכויות אדם, שמושבו בלונדון, דיווח כי לפחות 31 בני אדם נהרגו בפיצוץ, שאירע ליד משרדי מפלגת הבעת'. לפי הדיווח, מרבית ההרוגים הם אזרחים ומקצתם אנשי כוחות הביטחון. פעילי אופוזיציה אחרים דיווחו כי מניין ההרוגים נאמד בכ-40, ומסרו כי עוד 70 בני אדם לפחות נפגעו בפיצוץ.

פיצוץ מכונית תופת בדמשק. סוריה, פברואר 2013. רויטרס
זירת הפיגוע, הבוקר בשכונת מזרעה בצפון דמשק/רויטרס

במקביל, נשמעו ברחבי הבירה הסורית שלושה פיצוצים נוספים. רשת חדשות רוסית ציטטה דיפלומט שאמר כי הדף הפיצוץ ניפץ חלונות במבנים הנמצאים במתחם השגרירות הרוסית בדמשק, והסב נזק לאחד הבניינים. לא דווח על נפגעים בקרב הצוות הדיפלומטי.

שלשום, אישרה ממשלת סוריה כי המורדים שיגרו פצצות מרגמה לעבר ארמון הנשיאות של בשאר אסד. שתי פצצות פגעו בקיר הדרומי של ארמון תישרין ברובע מוהאג'רין בבירה הסורית. לא דווח על נפגעים, וככל הנראה נגרם נזק קל בלבד למבנה, המשמש לקבלות פנים רשמיות של אורחים רמי-דרג.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
פיצוץ מכונית תופת בדמשק. סוריה, פברואר 2013. רויטרס
ארגוני אופוזיציה דיווחו על עשרות הרוגים בפיגוע/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully