וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: המורדים מאיימים על חיזבאללה בתקיפה

ראש האופוזיציה דרש מהארגון להפסיק את פעולותיו בסוריה, ושיגר אולטימטום חסר תקדים בשידור באל ערבייה. במקביל, שחקן כדורגל נהרג בדמשק מפגיעת פצצות מרגמה באיצטדיון

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

(שחקן כדורגל נהרג בדמשק מפגיעת פצצת מרגמה במחנה אימונים)

רמטכ"ל הצבא הסורי החופשי, הגנרל סאלים אידריס, יצא היום (רביעי) באיום חסר תקדים על חיזבאללה. אידריס, שנחשב לראש הכוחות המזויינים של האופוזיציה, דרש מהארגון להפסיק את כל פעולותיו בסוריה וכך גם פעילות של גורמים לבנונים אחרים. בשידור בערוץ הטלוויזיה "אל ערבייה", הבהיר אידריס כי אם חיזבאללה לא יעצור, יתקפו כוחותיו של הצבא הסורי החופשי את עמדות חיזבאללה בכל אמצעי הלחימה העומדים לרשותם. מדובר באולטימטום יוצא דופן שלא נשמע עד כה בין האופוזיציה לחיזבאללה.

מורדים סורים יורים מרגמות לעבר ארמונו של בשאר אסד. דמשק, פברואר 2013. רויטרס
שיגור מרגמות לעבר ארמונו של אסד, היום/רויטרס

כמו כן, בהודעה שפורסמה מטעם הצבא הסורי החופשי נקראה לבנון להפסיק את כל פעולות חיזבאללה ואת ההתקפות על אדמות סוריה. תושבי העיירה הרמל נדרשו להתרחק מכל עמדה של חיזבאללה ובעיקר ממוקדי שיגור טילים של הארגון. בינתיים, בבירה דמשק הלחימה נמשכת, ושתיים מפצצות המרגמה שהושלכו היום בדמשק פגעו באיצטדון תישרין במרכז העיר וגרמו למותו של שחקן כדורגל מהקבוצה של העיר חומס, אל-וואטבח. כמה בני אדם שנכחו באיצטדיון נפצעו. בטלוויזיה הסורית טענו כי "המתקפה בוצעה על ידי טרוריסטים". בשידורים מהמקום נראים מעונות השחקנים כשהם מוכתמים בדם וחלונותיהם מנופצים.

מוקדם יותר היום, כאמור, שיגרו המורדים הסורים פצצות מרגמה לעבר ארמון הנשיאות של בשאר אסד. לפי הדיווח בסוכנות הידיעות של המדינה, "מחבלים" שיגרו שתי פצצות שפגעו בקיר הדרומי של ארמון תישרין ברובע מוהאג'רין בבירה הסורית. לא דווח על נפגעים, וככל הנראה נגרם נזק קל בלבד למבנה, המשמש לקבלות פנים רשמיות של אורחים רמי-דרג. גם לא ידוע אם הנשיא אסד שהה בארמון באותה שעה, שכן יש ברשותו שני ארמונות נוספים ברחבי דמשק: "ארמון העם" במרומי הר קאסיון, ו-"ארמון ראוודה" בשכונת אבו-רומאנה. בעבר טענו המורדים כי שיגרו חמש רקטות לעבר ארמונו של אסד, אך זו הפעם הראשונה שהממשלה מאשרת שהמבנה נפגע מירי של "מחבלים". כמו כן, פגע טיל במרכז הפיקוד הראשי של המורדים בסוריה, סמוך לעיר – כך מסרו פעילים באזור. לדבריהם, אחד ממנהיגי המורדים נפצע באירוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully