וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד לתג מחיר בשילה: "נזק של חצי מיליון שקלים"

יהושע בריינר

19.2.2013 / 6:05

2,500 שתילי גפן השייכים לחברת "משק אחיה" נעקרו והושחתו, והעקבות מובילות לכיוון כפר קוסרא הקרוב. רכז החקלאות בחברה: ריבוי המקרים מעיד על אוזלת ידה של מערכת הביטחון

"מדובר בנזק של חצי מיליון שקלים, השחתה שכזו היא פיגוע לכל דבר", כך אומרים בחברת "משק אחיה" שבשילה לאחר שאלמונים, ככל הנראה פלסטינים, השחיתו כ-2,500 שתילי גפן סמוך להתנחלות קידה וגרמו לנזק כלכלי אדיר. הנזק התגלה ביום ראשון כאשר עובדי הכרם הגיעו אל החלקה החקלאית הנמצאת סמוך לקידה וגילו כי השתילים נעקרו והושחתו, ככל הנראה כמה ימים קודם לכן. יתכן והפעולה בוצעה על ידי מספר אנשים ובאופן שיטתי, מכיוון שגששים של צה"ל שהגיעו למקום גילו כי העקבות מובילות לכיוון הכפר קוסרא הסמוך. יצוין כי בשבועות האחרונים גברו מספר העימותים בין תושבי הכפרים הפלסטינים באזור לבין תושבי ההתנחלויות בגוש שילה ועקירת השתילים נעשתה ככל הנראה על רקע זה.

"אלה גפנים בוגרים שנשתלו לפני שש שנים וכבר החלו להניב פירות", אומר איתמר וייס, רכז החקלאות בחברה. "הכריתות נעשו בצורה יסודית מאוד ולאור הכמות הגדולה של שתילים שהושחתו, ברור שמדובר במעשה של כמה אנשים שעבדו במשך מספר שעות". לדברי וייס, העובדה כי מדובר בפעם הרביעית שבה פוגעים בחלקות חקלאיות של יהודים באזור מעידה על אוזלת ידה של מערכת הביטחון. "ברור לכולם מהיכן הגיעו המשחיתים אבל לצערי הרב תפיסתם של הפושעים הללו אינה נמצאת בסדר עדיפויות גבוה. כמו שמטפלים בכל אירוע פשיעה במקומות אחרים בארץ, כך אנחנו מצפים שיטפלו במקרה הזה, עם קצת יותר מאמץ".

ההשחתה בכרמים של קידה התגלתה שעות ספורות לאחר שבכפר יאסוף, הנמצא צפונית משם, התגלה מעשה השחתה אחר, הפעם ככל הנראה מצדם של יהודים, שניקבו כלי רכב פלסטינים וריססו כתובות גרפיטי בהם נכתב "תג מחיר טרור אבנים". "אנחנו מתנגדים לכל פעולה אלימה מצד שני הצדדים אבל צריך להבין שבמקרה שלנו לא מדובר בעוד איזה אירוע של תגובה למקרה אחר אלא זהו פיגוע לכל דבר ועניין", אומר וייס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully