וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודשיים מאסר לשוטר שהכה מאבטחת בבית חולים

רמי שני

18.2.2013 / 22:20

השוטר, אילן פחימה, הורשע לאחר שניסה לצאת מבית החולים עם בתו שנולדה לפני מתן האישור הנדרש, אז נאבק במאבטחת שניסתה למנוע זאת ממנו. הוא ירצה עונשו בעבודות שירות

שוטר מבאר שבע נידון היום (שני) לחודשיים מאסר בפועל, שירוצו בעבודות שירות, לאחר שהורשע בתקיפה של מאבטחת בבית החולים סורוקה בבאר שבע לפני כארבע שנים. השוטר, אילן פחימה, הגיע לבית החולים באמצע חודש אפריל 2009, כדי לשחרר את אשתו ובתו שאך נולדה, מחדר היולדות. מהכרעת הדין עולה כי הוא החל לבצע הליך זה ללא קבלת אישור כנדרש. מאבטח בית החולים ניסה למנוע ממנו לצאת. פחימה, שהחזיק את התינוקת בידיו, ירד במדרגות החירום של המחלקה וביקש לצאת החוצה דרך יציאה משנית. לסביבת המחלקה הוזעקה תגבורת של אנשי אבטחה.

אחת המאבטחות הבחינה בפחימה מנסה לצאת דרך דלת אחורית ומנעה ממנו לפתוח את הדלת. פחימה החל להיאבק בה, תוך שהוא מאיים עליה כי אם יקרה משהו לבתו, הוא יהרוג אותה. בהמשך, הוא אף הלם בכוח עז במצחה ונמלט לחניית בית החולים, שם עוכבה יציאתו בידי כוח אבטחה נוסף שהגיע למקום. לחניית בית החולים הגיעה גם המאבטחת שספגה אגרוף בפניה. פחימה ניצל את המעמד כדי להפציר בה שלא תגיש נגדו תלונה על התקיפה. היא לא שעתה לבקשתו ותלונתה הבשילה לכדי כתב אישום שהוגש על ידי המחלקה לחקירת שוטרים, ודינו של השוטר נחרץ היום בבית משפט השלום בבאר שבע.

השוטר פרץ בבכי בבית המשפט: "לא אדם אלים"

כשנקרא להעיד בבית המשפט, פרץ פחימה בבכי וטען שלא תקף את המאבטחת. הוא ציין כי אולי התנהג לא כראוי, אך הוא שקול ואינו אדם אלים. השופט, ד"ר יובל ליבדרו, הביא בגזר הדין שורה של נקודות שאותן לקח בחשבון בעת הרשעתו וקביעת גזר הדין. "הנאשם תקף את המתלוננת במכת אגרוף. מכת האגרוף היתה לפניה של המתלוננת. אין צורך להכביר מילים על הנזק שהיה צפוי להיגרם מביצוע עבירה שכזאת ולמזלו של פחימה ושל המאבטחת, הן הסתיימו בהמטומה ובנפיחות. אף שאין להקל ראש בחומרתן של חבלות אלו, לא כל שכן עת החבלות הן בראש, בסמוך לו ומעל איזור העין. נדמה כי הנסיבות שהביאו את הנאשם לבצע את העבירה אף הן מטרידות. כעולה מהכרעת הדין, הנאשם חנה את מכוניתו במקום אסור וחשש מההשלכות על כך. על כן, עשה כל שביכולתו כדי לצאת מהר מבית החולים עם ביתו. בנסיבות האלה, התעלם הנאשם מהוראות המאבטחים ותקף את המתלוננת אשר עמדה בדרכו", כתב.

טרם הודעה על גזר הדין עצמו, הוסיף השופט ליבדרו כי "פחימה לא עשה את המעשה בעת מילוי תפקידו ואולם שוטר הוא שוטר גם בשעות שבהן אינו עובד. שוטר אינו משיל מעליו את הדוגמה האישית וחובת הציות לחוק עת הוא 'מעביר כרטיס' ביציאה מהעבודה. הנאשם, כשוטר, יודע מה המשימה המוטלת על מאבטח במקום ציבורי וכמה קשה ומורכבת משימה זו'" על פחימה הוטלו בנוסף לחודשיים עבודות שירות, גם שישה חודשי מאסר על תנאי, תשלום פיצויים בהיקף של 3,000 שקלים למאבטחת וכן קנס בגובה של 2,000 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully