וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: פעילים ב"משמרת צניעות" חטפו, היכו וכלאו

18.2.2013 / 14:20

שני חרדים מביתר עילית, בהם האחראי על תיק הנוער בעירייה, נעצרו בחשד שנהגו באלימות קשה נגד עשרות אנשים ש"הפרו כללי צניעות". ראש העיר נחקר, אך לא ברור אם ידע על הפרשה

שני גברים מהעיר החרדית ביתר עילית שמדרום לירושלים נעצרו הבוקר (שני) בחשד שלקחו חלק בפעילות אלימות של "משמרת הצניעות" בעיר. המעצר התאפשר הודות לפעילות סמויה של היחידה הארצית לחקירות הונאה נגד הקבוצה בה פעלו השניים. בהמשך נחקר גם ראש העיר ראש, מאיר רובנשטיין.

החקירה בעניין החלה לאחר שליחידה הגיע מידע על מספר חרדים באותה "משמרת צניעות", שכחלק מה"פיקוח" שקיימו בעיר בתחום הצניעות – הם נהגו גם לפעול באלימות ובאיומים. לפי החשד הם אף חטפו, כלאו וחקרו אנשים ובני נוער שלא סרו למשמעתם וכאלה שהפרו, לתפיסתם, את כללי הצניעות.

לדברי תושבים בעיר, לפחות עשרה אנשים פעלו מטעם הארגון. לטענתם, כאשר הפעילים זיהו כאלה שאינם לבושים או נוהגים על פי הגדרות הצניעות הם "היו מטפלים בהם". התושבים ציינו כי חברי הארגון היו גם מסתובבים באוטובוסים ומוודאים את ההפרדה בין גברים מקדימה, לנשים מאחור. גם פה, מי שלא היה מקיים את המנהג השנוי במחלוקת, היה "זוכה" לטיפולם של הבריונים.

אחד העדים סיפר שפעילי ה"משמרת" לא תמיד היו מזהירים אלא מיד תוקפים ונוהגים באלימות. לוואלה! חדשות נודע כי באחד המקרים לקחו הפעילים נער וסגרו אותו בדירה, שם הכו אותו על מנת ש"ילמד לקח" ויתנהל על פי הנהלים שלהם. רוב הנחקרים, וגם שני העצורים, הם עובדי עירייה שעל פי החשד קשורים לפרשה. אחד העצורים היה אחראי על תיק הנוער בעירייה. המשטרה, מצוידת בצו בית משפט, הגיעה היום לבניין העירייה והחרימה משם מחשבים במטרה למצוא בהם חומר מפליל בנוגע לחשדות המיוחסות למעורבים בתיק הזה.

העיתונאי איציק הלפרין מהתוכנית "מבט שני", שחשף את הפרשה יחד עם נעמה לנסקי מ"ישראל היום" בתום תחקיר ממושך, סיפר כי מדובר בעשרות נפגעים במהלך עשר השנים האחרונות, שחטפו "מכות רצח" על כך שלא עמדו בכללי הצניעות שהוגדרו על ידי המשמרת. "נגד אנשים שלא עמדו ב'תקן' הופעלה יד קשה. הם גם נכלאו בדירות", אמר.

החשודים יובאו מחר להארכת מעצרם

החומר הועבר ליחידת להב 433 וזו התחילה בחקירת החשדות. היום כאמור נחקר רובנשטיין, אך לא ברור עדיין אם החקירה נסובה על חלקו בעניין. לדברי גורם בעירייה הוא נקרא לחקירה בדבר אופן הטיפול בנוער הנושר בעיר. מהמשטרה נמסר כי תיבדק מעורבות של גורמים נוספים בעירייה שידעו על המקרים האלימים אך לא טיפלו בהם.

בפעילות הבוקר, פרט למעצר, עיכבה המשטרה לחקירה מספר אנשים נוספים וביצעה גם חיפוש בבתי החשודים. לשניים מיוחסות עבירות חמורות בהן איומים, חבלה בנסיבות מחמירות, תקיפה, חטיפה, כליאת שווא והדחה בחקירה כנגד אזרחים. הם יובאו מחר להארכת מעצר בבית משפט השלום בראשון לציון.

חשיפת המקרה הזה של הפעלת אלימות "בשם הדת", קורית יום אחרי האירוע באוטובוס – במהלכו הוטרדה נועה קנטמן בת ה-22 על ידי חרדים שהיו שם. "הזדעזעתי לשמוע על מה שעשו לך", אמרה לקנטמן שרת התרבות והספורט לימור לבנת, שנפגשה עמה. "זהו מקרה חמור מאוד בעיניי", המשיכה השרה, שהתייחסה להתעלמותו מהנעשה של נהג האוטובוס. "אין כל דרך להשלים ולעבור לסדר היום אל מול תופעת הבריונות, המכונה הדרת נשים", הוסיפה ח"כ יפעת קריב (יש עתיד).

מנכ"ל עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון, הרב עו"ד אורי רגב, בירך את המשטרה על פעילותה כנגד אנשי משמרות הצניעות בבית"ר עילית. לדברי רגב, "זמן רב מדי פועלים בריוני הצניעות ברחבי הארץ ללא תגובה הולמת של שלטונות החוק". רגב קרא למשטרה למצות עד תום את החקירה בשאלה אם גם העירייה ורבנים בכירים בעיר היו מודעים לתופעה, ואולי אף מעורבים בפעילות העצורים והחשדות המיוחסים להם, כמו חטיפה וכליאת שווא של נושרים מהישיבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully