וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: האוסטרלים עודכנו על האסיר X, נפתחה חקירה

יוסי מלמן וטל שלו

13.2.2013 / 9:15

לפי דיווחים באוסטרליה, גורמים רשמיים ישראלים עדכנו דיפלומט אוסטרלי בשגרירות בתל אביב על מעצרו של זיגייר, אך המידע לא עבר לבירה קנברה. התנהלותם נחקרת באוסטרליה

כלי התקשורת באוסטרליה מדווחים היום (רביעי) כי שר החוץ האוסטרלי, בוב קאר, הורה לקיים חקירה פנימית במשרדו על מנת לבחון כיצד התנהלו הדיפלומטים האוסטרלים בפרשת המעצר של "האסיר X". לפי התחקיר האוסטרלי, מדובר בבן זיגייר, אזרח אוסטרלי שהועסק במוסד, נעצר, נכלא והתאבד בכלא בישראל.

לפי הדיווחים, גורמים רשמיים ישראלים עדכנו דיפלומט אוסטרלי בשגרירות אוסטרליה בתל אביב בנוגע למעצרו של זיגייר, אך המידע לא הועבר למשרד החוץ בקנברה. בשל כך הורה השר לקיים בדיקה פנימית במשרד החוץ של התנהלות המשרד בפרשה.

בנוסף, מדווחת רשת הטלוויזיה ABC האוסטרלית כי בשיחה עם עם דודו של זיגייר הוא טען בפניהם כי לא ידע כלום על הפרשה.

נקבר בבית קברות יהודי במלבורן

התכנית עצמה שפרסמה את הפרשה לא סיפקה מענה לשאלה מדוע נעצר זיגייר ומדוע הושתקה הפרשה כולה - מלבד ההערכה שהוא עשה דבר מה "חמור ביותר", הקשור למידע כה רגיש שחשיפתו עלולה "לסכן את קיומה של ישראל".

לפי התחקיר, זיגייר, שבישראל נקרא בן אלון, נמצא תלוי בתא בו הוחזק בבידוד בכלא איילון שברמלה, בדצמבר 2010. כשבוע לאחר מכן הוטסה גופתו למלבורן, עיר הולדתו. הוא נקבר בבית קברות יהודי בעיר ב-22 בדצמבר.

עורך התחקיר, העיתונאי טרבור בורמן, אינו מספק מענה לשאלה מדוע נעצר זיגייר, באילו עבירות נחשד ואיזו עבודה בדיוק עשה בשירות המוסד. מהפרטים המעטים שנחשפו, עולה כי הוא הוכנס לראשונה בתחילת שנת 2010 לתא הבידוד בכלא איילון. מהתא הזה - בו הוחזק לפניו גם רוצח ראש הממשלה יצחק רבין, יגאל עמיר - הוא מעולם לא יצא בחיים. זהותו, נטען, נשמרה בסוד אף מפני הסוהרים ששמרו על התא. במהלך שהותו בכלא הוא מעולם לא זכה לביקורים, והיה מבודד לחלוטין מהעולם החיצון.

מפרטי הרקע שנמסרו על זהותו שהובאו בתכנית התחקירים כי הוא נולד בדצמבר 1976 באוסטרליה, שם למד בבית ספר יהודי "קינג-דיוויד" במלבורן. בהמשך למד משפטים, עלה ארצה והתחתן עם אישה ישראלית ולבני הזוג נולדו שני ילדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully