וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחתה עתירה נגד שופטת מצד חותנה: "ירקה עלי"

גלעד גרוסמן

6.2.2013 / 14:32

שגיא רטהאוז דרש חקירה פלילית נגד השופטת המחוזית עפרה צ'רניאק, שלטענתו התערבה בהליכי הגירושים שלו מבתה ואף סחטה אותו ואיימה עליו. "מערכת שמתגייסת לשמור על יקיריה"

בג"ץ דחה לאחרונה את עתירתו של עורך הדין שגיא רטהאוז, שבה ביקש להורות ליועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה פלילית נגד חמותו - שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, עפרה צ'רניאק, בגין איומים וסחיטה באיומים, תקיפה ושיבוש הליכי חקירה. רטהאוז אף הגיש לנציב התלונות על שופטים תלונה נגד צ'רניאק, ולפני כמה חודשים החליט הנציב להסתפק בהערה לשופטת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"תוצאה של הליכי גירושין בעלי אופי דומה". השופטת עפרה צ'רניאק/מערכת וואלה!, צילום מסך

רטהאוז היה נשוי לבתה של השופטת צ'רניאק. בשנים 2010-2009 ניהלו השניים הליכי גירושין, במהלכם הגישה הבת תלונה נגד רטהאוז בגין אלימות במשפחה, והוגש נגדו כתב אישום. רטהאוז טען מנגד כי צ'רניאק הייתה מעורבת בהליכי הגירושין ופעלה באופן בלתי לגיטימי ובלתי חוקי. לטענתו, השופטת ניסתה לגרום לו לחזור בו מתביעת הגירושין שהגיש נגד בתה, תוך שהיא מציעה לו למחוק את התביעה ו"להעלימה מן העולם". לדבריו, צ'רניאק איימה כי אם לא יעשה כן, היא תחשוף את התביעה בפני בני משפחתו ומכריו, וכי בנו יראה אותה יום אחד. עוד טען, כי באחד הימים, כאשר החזיר את בנו לגרושתו, פתחה צ'רניאק את דלת מכוניתו, סיננה כלפיו מספר קללות וירקה בפניו.

היועץ המשפטי לממשלה החליט כי אין מקום לפתוח בחקירה, בין השאר לאחר שבפרקליטות הגיעו למסקנה כי לא ברור אם השופטת אכן ירקה לעברו של רטהאוז, או שרק ביצעה "תנועת יריקה כביטוי ללעג ובוז, אשר איננה מהווה תקיפה על פי לשון החוק". עוד נקבע, כי הדברים שאמרה לרטהאוז היו "תוצאה כמעט בלתי נמנעת של הליכי גירושין בעלי אופי דומה, ואין לפיכך לראות בדברי המשיבה בנסיבות איום או סחיטה באיומים". רטהאוז גם טען כי צ'רניאק השפיעה על המשטרה שלא לבטל את כתב האישום נגדו, וכי אין לייחס לזכות השופטת את העובדה שבתה ציינה בפני החוקרים שהיא בת של שופטת.

"זה מה שקורה כששופטים מבקרים את חבריהם"

"בית משפט זה אינו ממיר את שיקול דעתו של היועץ המשפטי לממשלה בשיקול דעתו שלו, וסבירות החלטת רשויות התביעה נבחנת על פי עקרונות המשפט המינהלי", כתבו השופטים בפסק הדין. "לא נמצאה כל עילה להתערבותנו בשיקול דעתו של המשיב במישור הדין הפלילי". עם זאת, השופטים המליצו לבחון מחדש את כתב האישום שהוגש נגד רטהאוז, לאור העובדה שהליך הגירושין בינו לבין בתה של השופטת הסתיים ומדובר באדם ללא עבר פלילי הנאשם בעבירות ברף הנמוך של אלימות.

בתגובה להחלטת בג"ץ אמר רטהאוז לוואלה! חדשות כי "זה מה שקורה כאשר המערכת שופטת את עצמה, ושמי שמבקר את השופטים זה השופטים עצמם – החברים שלהם. ככה נראית מערכת שמתגייסת לשמור על יקיריה". לדבריו, "אם אני הייתי מעז לעשות תנועה שמתפרשת כיריקה על שופטת, אני מניח שהייתי נחקר באותו יום בחשד לתקיפה. כששופטת יורקת עליי ולא מכחישה את זה, השופטים מעדיפים לראות את זה כתנועה סתמית. כששופטת מדברת עם תובעת משטרתית דקה לפני דיון, השופטים מעדיפים להתייחס אל זה כאל דאגה אימהית. כששופטת מאיימת עליי, אז השופטים בעליון מעדיפים לראות את זה כניסיון תמים של אמא להניא את החתן של הבת שלה מלהגיש תביעת גירושין בבית דין רבני".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully