וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקש לשכור דירה ונענה: "יש בעיה, אתה ערבי"

29.1.2013 / 22:18

מחמוד זייד בן ה-23, שמתגורר כבר שבע שנים בתל אביב, התעניין בדירה בעיר. "ביררתי עם איש הקשר, סליחה", בישרה לו הדיירת על הסירוב. "נפגעתי, והחלטתי יותר לא לשתוק"

מחמוד זייד בן ה-23 ראה דירה ברחוב בן יהודה בתל אביב וביקש להשכירה. תוך זמן קצר הודיעה לו הדיירת במקום: לבעל הבית "יש בעיה עם ערבים". זייד הראה את המסרון שהודיע לו על כך לחברים, שהפיצו אותו ברשת האינטרנט. "אמרתי שיותר לא אשתוק", אמר היום (שלישי) זייד לוואלה! חדשות. "זה לא קורה רק לי. לחבריי הערבים קשה לשכור דירות", הסביר.

המסרון שקיבל מחמוד זייד אשר נמנעה ממנו השכרת דירה בת"א בגלל היותו ערבי, ינואר 2013. באדיבות המצולמים
"המון בהצלחה". ההתכתבות של זייד עם הדיירת/באדיבות המצולמים

מחמוד זייד, תושב ירושלים במקור, מתגורר כבר שבע שנים במרכז תל אביב ועובד בבית קפה. לדבריו, את הדירות ששכר עד כה בעיר מצא באמצעות משרדי תיווך, וכעת זאת הפעם הראשונה בה הוא מחפש דירות בעצמו. "יכול להיות שהמתווכים חסכו ממני את הדירות שהייתה איתן בעיה", הוא אומר. "עכשיו אני מחפש דירות לבד ומתעצבן כל פעם. לאנשים פשוט יש בעיה להשכיר לי, כי אני ערבי".

אתמול כאמור הוא ראה דירה ברחוב בן יהודה בעיר. "שאלתי את הדיירת במקום אם לבעל הבית תהיה בעיה, כי אני כבר רגיל. היא אמרה שהיא חושבת שלא ונתנה לי את מספר הטלפון של בעל הדירה. כעבור חצי שעה היא שלחה לי את ההודעה", משחזר זייד. הדיירת כתבה לו: "היי, זאת (השם שמור במערכת) מהדירה בבן יהודה. ביררתי עם האיש קשר עכשיו אם יש בעיה עם ערבים ולצערי יש, סליחה. רציתי למנוע ממך להתקשר אליהם ולשאול".

מחמוד זייד- נמנעה ממנו השכרת דירה בת"א בגלל היותו ערבי, ינואר 2013. באדיבות המצולמים
"יש לנו עוד מאות שנים לחיות יחד". זייד/באדיבות המצולמים

"נפגעתי", אומר זייד. "החלטתי שיותר לא אשתוק ולא אעביר את זה ככה. זאת גזענות, חד-משמעית. וזה לא רק אצלי. יש לי חברים שמנסים לשכור דירה ולא מצליחים. לדעתי צריך להיות חוק נגד אפליה מהסוג הזה, כמו שיש בכניסה למועדונים". לדברי זייד, הוא צפה במחאתם של אוהדים של קבוצת הכדורגל בית"ר ירושלים, נגד הכוונה להביא שחקנים מוסלמים, והזדעזע. "אני חושב שזה ביזיון, פשוט שנאה. צריך להיות דין לדברים האלה".

עם זאת, זייד מציין כי "מדובר רק בתחום הדיור. ביומיום אני לא נתקל בגזענות ובסך הכל מרגיש טוב בחברה הישראלית .אני מאחל לכולנו שקט נפשי, וכדי שזה יקרה צריך להתחיל לחשוב אחרת", הוא מסכם את האירוע. "יש לנו עוד מאות שנים לחיות יחד, ובסך הכל צריך שיהיה שוויון, פשוט מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully