וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עומס בבתי החולים ברחבי הארץ, גם במחלקות ילדים

מבית החולים ברזילי באשקלון ועד פוריה שבטבריה מורגש עומס שמקשה על מתן טיפול רפואי לחולים. במד"א החליטו לתגבר את כמות האמבולנסים ואת מערך המתנדבים. "מדובר בקטסטרופה"

צילום: שי מכלוף, עריכה: גדי וינסטוק

החורף נותן את אותותיו: בבתי חולים רבים ברחבי הארץ נרשם גם הבוקר (שני) עומס ניכר. בבית החולים ברזילי באשקלון נרשם עומס חריג במיוחד, והתפוסה במחלקות הפנימיות עומדת על 135 אחוזים. צפיפות רבה מורגשת בבית החולים, שם קוראים לציבור להימנע ככל האפשר מלהגיע לחדר המיון העמוס, ולחלופין לפנות לשירותי רפואת המשפחה בקהילה, או למוקדי קופות החולים. כמו כן, בתי החולים ממליצים להגיע רק במקרים דחופים הדורשים פינוי באמצעות אמבולנס. ככל הנראה, הסיבה לעומס בבתי החולים ברחבי הארץ היא החורף, שהביא עמו גל שפעת ומחלות שונות.

מרינה שטיינברג, המאושפזת במסדרון של בית החולים ברזילי סיפרה לוואלה! חדשות על אי הנוחות: "אין מקומות בחדרים אז שמו אותי בפרוזדור. כולם עוברים לידך, האור דלוק כל הזמן". גם אהובה המר סיפרה כי מדובר בקטסטרופה. "אנשים בפרוזדור משתעלים. בעיה גדולה. העלו אותי למעלה וחשבתי שתמו הייסורים והתברר שפה מחכים לי יותר". המר ציינה כי היא מרחמת על צוות העובדים. "אי אפשר לבוא אליהם בטענות. קשה לנו וקשה להם".

מתכונת שבת בבית החולים הלל יפה, דצמבר 2012. שלומי גבאי
להגיע לבית החולים רק במקרים דחופים/שלומי גבאי

גם בית החולים רמב"ם בחיפה, המרכז הרפואי המרכזי בצפון, עמוס במיוחד. במהלך הלילה העביר צוות בית החולים את המטופלים שהגיעו לחדר המיון למחלקות שונות, בעיקר לפנימיות שבהן. כתוצאה מהמהלך ירד מספר המטופלים במיון מ-120, ל-60 בלבד, מהם 25 שעדיין מחכים למקום במחלקות הפנימיות. מבית החולים נמסר כי גם במחלקות הילדים נרשם עומס, וכי בית החולים מצוי בתפוסה מלאה ברוב המחלקות. כמו כן, בבית החולים כרמל בעיר נרשם עומס כבד בחדר במיון וכן במחלקות הפנימיות. הנהלת בית החולים קוראת לציבור להימנע מלהגיע למיון אלא אם מדובר במקרים דחופים ולאחר בדיקה ראשונית של רופא במרפאה הקהילתית.

עומס קל נרשם הבוקר אף בבית החולים פוריה בטבריה. במחלקות הפנימיות כל המיטות מאוכלסות בחולים, אך אין חולים ששוכבים במסדרונות. במחלקת ילדים התפוסה מלאה, וכן במחלקות טיפול נמרץ לב וטיפול נמרץ נשימתי. בנוסף, מורגש עומס במחלקה הקרדיולוגית. בבית החולים הילל יפה בחדרה ישנה תפוסה של כ-150% במחלקות הילדים ובמחלקות הפנימיות.

גם באזור המרכז לא רגוע. בבית החולים לניאדו בנתניה מורגש עומס רב. בבית החולים איכילוב בתל אביב עמוס, גם שם בעיקר במחלקות הפנימיות – בהן שיעור התפוסה המשוער עומד על 120%. בבית החולים לילדים שניידר בפתח תקווה יש עומס כבד, אך בית החולים מקבל מטופלים כרגיל. בבית החולים בילינסון בפתח תקווה נרשם עומס קל. בבית החולים שיבא בתל השומר נרשם גם כן עומס, אך פחות מאתמול. בירושלים, לעומת זאת, עומדת התפוסה בחדר המיון בהדסה עין כרם על 109%. מבית החולים נמסר כי שם לא מדובר בעומס חריג בעונת החורף, וכי הצוות ערוך לכך, וכך גם בבית החולים שערי צדק שבעיר. עם זאת, גם שם נמסר כי את החולים המגיעים למיון משכנים כעת במחלקות אחרות.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
מגן דוד אדום, דצמבר 2011. דרור עינב
כמות האמבולנסים תוגברה/דרור עינב

בשל העומס בבתי החולים החליטו במגן דוד אדום לתגבר את כמות האמבולנסים הפעילים בכל משמרת ולתגבר את מערך המתנדבים של הארגון. במד"א קוראים לציבור להתקשר למוקד 101 בכל צורך רפואי שמעורר ולהישמע להוראות הפרמדיקים במוקד עד להגעת צוותי מגן דוד אדום.

לקריאה נוספת
לפני שבועיים: תפוסה של 150% בסורוקה; עומס ברמב"ם
"אחיות מתוסכלות - לא טוב לבריאות של אף אחד"

בהכנת הכתבה השתתפו: קובי דוד, קובי מנדל, מור שמעוני, רמי שני, יאיר אלטמן ושבתי בנדט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully