וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום ה-3 למהומות במצרים: התנגשויות בקהיר

27.1.2013 / 12:29

במלאת שנתיים למהפכה חזרו המפגינים לרחובות, אך הם לא עזבו מאז. אחרי שלמעלה מ-41 בני אדם נהרגו בסוף השבוע האחרון ממשיכים גם הבוקר כוחות הביטחון להתעמת עם המפגינים

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

היום השלישי למהומות במצרים: כוחות משטרה ריססו הבוקר (שבת) גז מדמיע לפיזור מפגינים ברחובות קהיר, לאחר שבסוף השבוע גבו ההתפרעויות את חייהם של לפחות 41 בני אדם. המהומות החלו ביום שישי כשמצרים ציינה שנתיים למהפכה במדינה, אך התקריות הקשות התחוללו אתמול בפורט סעיד לאחר מתן גזר דין מוות ל-21 בני אדם על מעורבותם באסון האצטדיון בעיר בשנה שעברה.

1.	הלווית הרוגים במהומות בפורט סעיד 26 בינואר 2013. רויטרס
הלווית ההרוגים אמש בפורט סעיד/רויטרס

כוחות צבא, אשר שלטו במצרים עד יוני האחרון, אז נבחר מוחמד מורסי לנשיאות, נשלחו חזרה לרחובות כדי להשיב את הסדר בפורט סעיד. מוקדם יותר היום הכחיש הקולונל אחמד מוחמד עלי כי כוחות הצבא לא השתמשו בתחמושת חיה נגד המפגינים. לדבריו, המשימה של הכוחות המזויינים בפורט סעיד הייתה להבטיח שליטה בעיר והבטחת הסדר. אתמול שקלה מועצת הביטחון המצרית הצעה להטלת עוצר, אז זו ככל הנראה לא תצא לפועל. המועצה, בראשה עומד מורסי, קראה אמש לדיאלוג לאומי, בו ידונו המחלוקות הפוליטיות.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
ההפגנות בפורט סעיד אחרי גזר הדין שניתן לאחראים על האסון באיצטדיון. רויטרס
עימותים בין המשטרה למפגינים בפורט סעיד, אתמול/רויטרס

"עד כה, אף אחת ממטרות המהפכה לא הושגה", סיפר מוחמד סאמי, מוחה בכיכר תחריר. "המחירים עולים, דמם של אזרחים נשפך ברחובות בגלל הזנחה והאחים המוסלמים ששולטים במצרים דואגים לאינטרסים של עצמם". אך לא כל מצרים עומדת מאחורי המוחים. "הם לא המהפכנים של כיכר תחריר", אמר קאמל חסן, נהג מונית מצרי. "אלו בסך הכל בריונים שהורסים את המדינה שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully