וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: 36 הרוגים לאחר גזר הדין בפרשת האיצטדיון

ניר יהב ורויטרס

26.1.2013 / 17:07

עונש מוות נגזר על 21 מורשעים באחריות למותם של 74 אוהדי כדורגל בשנה שעברה. למעלה מ-300 נפצעו בעימותים שפרצו בעקבות ההכרעה. משפחות ההרוגים צעקו: "נקמה נקמה"

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

אלימות קשה במצרים לאחר שבית משפט גזר היום (שבת) גזר דין מוות על 21 בני אדם שהורשעו באחריות למות 74 אוהדי הכדורגל באסון במגרש בפורט סעיד בשנה שעברה. ההכרעה בנוגע ל-52 מעורבים נוספים באירוע תינתן בחודש מרץ. האסון בפורט סעיד פרץ אירע בעקבות עימותים בין אוהדי קבוצות יריבות בתום משחק כדורגל. היום נהרגו 36 בני אדם בעימותים שפרצו עקב ההכרעה בעניין בבית המשפט, בהם שני שוטרים - שנורו למוות סמוך לבית הכלא בפורט סעיד בו שוהים המורשעים. למעלה מ-300 איש נפצעו.

ההפגנות בפורט סעיד אחרי גזר הדין שניתן לאחראים על האסון באיצטדיון. רויטרס
פצוע בעימותים עם המשטרה בפורט סעיד, היום/רויטרס

ההחלטה על הוצאתם להורג של 21 המורשעים עדיין טעונה את אישורו של המופתי, שהוא הסמכות העליונה במדינה - אשר מקבל את ההכרעה הסופית בנושא עונשי מוות.

גורם ביטחוני מצרי אמר לאתר המצרי "אל-אהראם" כי האלימות שמשתוללת בפורט סעיד "חסרת תקדים". לדבריו, אנשים רבים ירו בהיסטריה אש חיה ברחובות וניסו לפרוץ לכלא - ולפיכך הוחלט לתגבר את כמות השוטרים מסביב. עוד מסר כי המפגינים מנסים לפגוע ביעדים נוספים בפורט סעיד, ביניהם אתרים רגישים, וכי המשטרה מנסה להשתלט על המפגינים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הפגנת מחאה נגד שלטונות מצרים בבירה קהיר, בעקבות אסון אצטדיון הכדורגל בעיר פורט סעיד, 2 בפברואר 2012. Amr Nabil, AP
הפגנות אחרי האסון/AP, Amr Nabil

במקביל, מחוץ לאקדמיה המשטרתית של מצרים שבקהיר – שם מתקיים המשפט, החלו התפרעויות של בני משפחות ההרוגים. "הכלבים של משרד הפנים הרגו את בני", אמרה אחת, לצד קריאות של אחרים: "נקמה, נקמה, עבור אמהות השהידים". מולם, מאות בני משפחות המורשעים התקהלו מחוץ לאולם בית המשפט. מוקדם יותר הורה שר הפנים המצרי לא לאפשר להעביר את הנאשמים לקהיר, על מנת להימנע מהפרות סדר – דבר שכאמור לא הועיל.

חגיגות לאחר גזר דין מוות לאחראים לפיגוע באצטדיון במצרים 26 בינואר 2013. רויטרס
האוהדים שרבים מחבריהם מתו באסון שבו לאיצטדיון ופתחו בחגיגות/רויטרס

בתגובה לגזר הדין, פתחו אוהדי אל-אהלי – שרבים מחבריהם מתו באסון, בחגיגות ובירי זיקוקים. האוהדים חסמו את הכניסות למועדון הכדורגל שלהם בקהיר, שם התאספו. בנוסף חסמו גם את הדרכים המובילות מהמועדון לכיכר תחריר.

מולם - המפגינים בפורט סעיד, שמשתייכים למשפחותיהם של הנדונים למוות, הציתו אש במגורי שוטרים בסמוך לבית החולים אל-אמירי בעיר. הם שרפו שם מסמכים ותיקים ולקחו מהמקום מצעים ושמיכות והעבירו אותם לבית החולים. במקביל דווח בתקשורת המצרית כי משפחות הנדונים למוות ניפצו ושברו ציוד בתוך מגורי השוטרים.

מהומות באצטדיון כדורגל בפורט סעיד אחרי משחק בין שתי קבוצות יריבות. מצרים, פברואר 2012. רויטרס
האסון בפורט סעיד/רויטרס

עונש המוות למורשעים באסון באיצטדיון ניתן במקביל למהומות שפרצו אתמול ונמשכות גם היום במדינה, על רקע יום השנה השני להפיכה במצרים. במהומות, בהן נשמעות קריאות נגד הנשיא מוחמד מורסי, נהרגו לפחות 10 בני אדם.

ההפגנות בפורט סעיד אחרי גזר הדין שניתן לאחראים על האסון באיצטדיון. רויטרס
ההפגנות היום בפורט סעיד/רויטרס

העימותים אשתקד בפורט סעיד פרצו בתום משחק בין קבוצת הכדורגל המקומית "אל-מסרי", שגברה במפתיע על יריבתה מקהיר "אל-אהלי". אוהדי הקבוצה המנצחת פרצו למגרש, רדפו אחרי שחקני ואוהדי הקבוצה היריבה והשליכו אבנים לעברם. שר הפנים המצרי, גנרל מוחמד איברהים, פיטר את אחראי הביטחון בפורט סעיד, הגנרל עיסאם סמק.

1.	הלווית הרוגים במהומות בפורט סעיד 26 בינואר 2013. רויטרס
הלוויה לחלק מההרוגים במצרים, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully