וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום השנה למהפכה במצרים: עשרה נורו למוות

ניר יהב ורויטרס

26.1.2013 / 3:37

8 מההרוגים נורו בסואץ, ומעל 400 נפצעו ברחבי המדינה. לפני כן שרפו מפגינים את משרדי האחים המוסלמים וקראו נגד הנשיא מורסי, שהבטיח: ”הפושעים יועמדו לדין”

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

לפחות שמונה מפגינים ושוטר נורו אמש (שישי) למוות בעיר סואץ שבמצרים, במהלך מהומות אירועי יום השנה השני למהפכה במדינה, שבה הודח הנשיא לשעבר, חוסני מובארק. בעימותים באיסמעליה נהרג מפגין נוסף, והבוקר דיווחה רשת אל ערבייה כי מניין ההרוגים במדינה כולה עלה לעשרה. במהלך היום נפצעו 456 אזרחים ועשרות אנשי ביטחון, בעימותים בין מפגינים לשוטרים בכל רחבי מצרים. במהלך הלילה דווח כי צבא מצרים החל לתגבר את כוחותיו בסואץ. "ביקשנו לשלוח לכאן תגבורת עד שהתקופה הבעייתית הזאת תסתיים", אמר עבד א-רפאאת, האחראי על הביטחון בעיר.

הפגנות ברחבי מצרים לציון שנתיים למהפכה. רויטרס
הפגנה בקהיר, אתמול/רויטרס

חמדין סבאחי, אחד המפגינים, אמר: "המהפכה שלנו ממשיכה. אנחנו דוחים את שלטונה של כל אחת מהמפלגות במדינה. אנחנו אומרים 'לא למדינת האחים המוסלמים'". הנשיא מורסי הודיע כי ארצו לא תהסס "לרדוף אחר הפושעים ולהביאם לדין". בהודעה שמסר, קרא מורסי לאזרחים לכבד את עקרונות המהפכה ולהביע את דעתם בצורה בלתי אלימה.

מוקדם יותר אתמול מפגינים העלו באש את משרדי האחים המוסלמים בעיר איסמעיליה, כך דיווחו עדי ראייה. מתנגדיו של נשיא מצרים, מוחמד מורסי, התעמתו עם תומכיו ועם המשטרה בשלוש ערים נוספות במצרים. עד ראייה סיפר כי קבוצה של צעירים פרצה למשרדים של מפלגת הצדק והשלטון באיסמעיליה ובזזה את המקום, טרם הציתה את האש. כוחות הביטחון פיזרו את המפגינים תוך שימוש בגז מדמיע. במקביל, רשת הטלוויזיה הלבנונית "אל-מיאדין" דיווחה כי עשרות מפגינים ניסו ללא הצלחה לפרוץ לבית משפחתו של נשיא מצרים במחוז שרקיה שבצפון מצרים.

כלי התקשורת במצרים דיווחו כי בכל רחבי המדינה פרצו הפגנות לציון יום השנה למהפכה. באלכסנדריה פרצו עימותים בין כוחות הביטחון למאות מפגינים שקראו להפיל את משטר מורסי - ונורו בגז מדמיע. עוד דווח כי המפגינים קראו "העם רוצה להפיל את המשטר" והניפו שלטים עם כתובות נגד מורסי.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully