וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: ראש עיריית קריית מלאכי הטריד מינית

רמי שני

24.1.2013 / 12:24

במסגרת הסדר טיעון יודה מוטי מלכה בשני מקרים של הטרדה מינית ובעבירה על חוק התכנון והבנייה. סוכם כי הוא יפרוש מתפקידו, ייקנס וירצה עבודות לשירות הציבור

פרקליטות המחוז הדרומי הגישה היום (חמישי) כתב אישום מתוקן נגד ראש עיריית קריית מלאכי מוטי מלכה, בהתאם להסדר טיעון שגובש בין פרקליטו לבין התביעה. על פי הסדר הטיעון, מלכה יודה בשתי עבירות של הטרדה מינית ובעבירה על חוק התכנון והבנייה. עונשו יהיה תשלום פיצויים לנשים שהתלוננו נגדו וכן שעות עבודה לתועלת הציבור. כמו כן, הוא יתפטר מתפקידו כראש העירייה ולא יתמודד על תפקיד זה בבחירות הקרובות שצפויות להתקיים בחודש נובמבר השנה.

מסיבת עיתונאים מוטי מלכה. דרור עינב
מוטי מלכה/דרור עינב

מכתב האישום עולה כי מלכה סייע לסטודנטית מהעיר לקבל מלגת לימודים. הצעירה הגיעה ללשכתו כדי לקבול על הכוונה להוציא מגן הילדים של בנה את הסייעת. מלכה זימן אותה ללשכתו עוד פעמיים וניסה לחבק ולנשק אותה למרות התנגדותה. במקרה אחר, הוא ניסה לנשק אישה שהגיעה ללשכתו כדי לבחון אפשרות לקבלת סיוע שיאפשר לבנה להיבחן מבחן נהיגה עיוני בעל פה. מלכה מואשם עוד, כי סייע לחברה קבלנית מהעיר, שבעליה נמנים על מקורביו, והם אף אפשרו לו להשתמש בדירה שבבעלות החברה לצרכיו האישיים. הוא פעל לקדם את הכשרתם של חלקים במיזם בנייה למגורים של החברה, בהיותו יושב ראש הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בקריית מלאכי.

מפרקליטות המחוז הדרומי נמסר כי "במסגרת הסדר זה יש כדי לאזן באופן ראוי בין המעשים שביצע מלכה לפי עמדת התביעה, לבין היתרונות שמושגים במסגרת ההסדר, ובהן הודאה מיידית ולקיחת אחריות של הנאשם, הגנה על צנעת הפרט של המתלוננות השונות בפרשיות שנחקרו, ושמירה על האינטרס הציבורי וביסוסו, שיבואו לידי ביטוי בין היתר בהתפטרותו הקרובה של מלכה ובהתחייבות שלא להתמודד בבחירות הקרובות לתפקיד זה".

ראש עירית קרית מלאכי מוטי מלכה בבית המשפט המחוזי בפתח תקווה,מאי 2012. שלומי גבאי
"הפכו אותי לאנס". מלכה לאחר מעצרו, בחודש מאי 2012/שלומי גבאי

מלכה נעצר בחודש מאי האחרון בחשד לשורת עבירות מין, סחיטה באיומים, שוחד, מרמה והפרת אמונים. במרכז הפרשה עמדה אישה שעבדה בעירייה מיוני 2008 עד פברואר 2011, כשהחשד היה שמלכה ביצע בה שורה של עבירות מין. מיד לאחר מעצרו טען מלכה כי היחסים ביניהם בוצעו בהסכמה וכי האישה היא ש"רדפה אחריו".

בחודש יולי האחרון אישר בית המשפט למלכה, המכהן בתפקיד מאז שנת 2003, לחזור לתפקידו בעירייה. מלכה נבחר לראשונה כמועמד הליכוד ב-2003, ובין היתר התמודד מול ליאור קצב, בנו של הנשיא לשעבר, משה קצב. ב-2008 הוא נבחר שנית כמועמד ברשימה עצמאית, ולאחר הקמת מפלגת קדימה הצטרף אליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully