וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: מורה מצפת הותקף על ידי תלמיד במהלך משחק

קובי דוד

15.1.2013 / 15:17

על פי עדויות מבית הספר, המורה הותקף על ידי התלמיד בזמן ששיחק עם שני תלמידים אחרים ב"קרב תרנגולים". המורה פינה עצמו במצב קל לבית החולים. המשטרה פתחה בחקירה

צילום: אדריאן הרבשטיין, עריכה: טל רזניק

מקרה נוסף של אלימות נגד מורים: מורה בן 36 מצפת הותקף היום (שלישי) על פי החשד על ידי תלמיד במהלך משחק בבית הספר התיכון בו הוא מלמד. הוא פינה עצמו לקבלת טיפול בבית החולים זיו בצפת כשהוא במצב קל.

מבדיקה ראשונית עולה כי המורה, המשמש גם כרכז משמעת בבית הספר, שיחק עם שניים מתלמידיו משחק "קרב תרנגולים" - כלומר, משחק דחיפות ללא שימוש בגפיים העליונות. במהלך המשחק, הגיע תלמיד נוסף שאינו לומד באותה הכיתה והצטרף לחבריו. זמן קצר לאחר מכן הוא הטיח את המורה על קיר מסיבה שאינה ברורה. המורה הרגיש כי הוא נתון תחת תקיפה של התלמיד והגיש תלונה בתחנת משטרת צפת שפתחה בחקירת האירוע. חוקרי הנוער של המשטרה עיכבו לחקירה שניים מהתלמידים שמצדם טענו כי מדובר במשחק וכי גם בעבר שיחקו אותו עם המורה. שני הנערים קשרו עצמם לאירוע התקיפה וביצוע העבירה. על גופו של אחד הנערים התגלו סימני חבלה.

אילוסטרציה תלמידים. ShutterStock
אילוסטרציה תלמידים/ShutterStock

מעיריית צפת נמסר בתגובה כי מדובר במקרה שהתחל במשחק חינוכי של העברת כוח מצד לצד בין תלמידים למורה וכי המשחק התנהל במהלך הפסקה בין השיעורים. בכל מקרה, נמסר מהעירייה, "אנו רואים את האירוע בחומרה רבה. ייערך תחקיר יסודי ללמידת המקרה והפקת הלקחים".

מנהלת מחוז צפון במשרד החינוך, ד"ר אורנה שמחון, גינתה את המקרה ואמרה כי המשרד יגלה אפס סבלנות בעניין.
ד"ר שמחון הנחתה את מנהל בית הספר להשעות באופן מידי את התלמידים מבית הספר עד לכינוסה של המועצה הפדגוגית, שתדון בהמשך דרכם. כמו כן, הנחתה לקיים מחר שיחות הסברה עם כלל התלמידים, תוך שימת דגש על החומרה שבמעשיהם והעברת המסר לפיו אין בכוונת בית הספר לעבור לסדר היום במקרים של פגיעה פיזית או במעמדם וסמכותם של המורים. הסתדרות המורים הודיעה הערב על השבתת הלימודים ביום חמישי הקרוב במשך שעתיים בבית הספר בצפת. מההסתדרות נמסר כי הלימודים יחלו בשעה 10:00 ובזמן ההשבתה יקיימו הנציגים שיחות עם המורים.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

אתמול: אישום נגד האב שתקף את מורה בנו בהוד השרון

התקיפה בצפת התרחשה יממה בלבד לאחר שמחלקת התביעות של המשטרה הגישה לבית משפט השלום בכפר סבא כתב אישום נגד אב מהוד השרון בגין תקיפת המורה של בנו בחטיבת הביניים "שחר" ביום שישי האחרון. למרות שהמשטרה ביקשה להשאירו במעצר עד תום ההליכים, השופטת שיחררה אותו למעצר בית מלא. כתב האישום מייחס לו עבירה של תקיפת עובד ציבור.

מכתב האישום עולה כי ביום שישי בשעה 10:00 הגיע הנאשם לבית הספר והתפרץ לכיתה ט' בה לימד המורה באותה עת, בעקבות החרמת מכשיר הטלפון הנייד של בנו. הנאשם דרש מהמורה לצאת מהכיתה והוא סרב. המורה ביקש מהאב להמתין לסוף השיעור ואמר לו כי במידה שלא יעשה זאת, הוא יזמין את המשטרה. "אני המשטרה" ענה לו האב, אחז את המורה בחולצתו וגרר אותו בכח מחוץ לכיתה תוך כדי שהוא מקלל אותו.

"האב דחף את המורה בברוטליות על הלוקרים"

לאחר שהמורה החזיר את המכשיר המוחרם לאב ופנה לחזור לכיתה, אמר לו האב "לאן אתה חושב שאתה הולך?" ודחף אותו בברוטליות על הלוקרים שבמסדרון בנוכחותם של התלמידים. לאחר מכן נכנס המורה לכיתה וסגר את הדלת. בסוף השיעור יצא המורה למסדרון ותוך כדי שהוא צועד לכיוון חדר המורים, ניגש אליו הנאשם, אחז שוב בחולצתו, הצמיד אותו בחוזקה אל הקיר והחל לסטור לו על עורפו. מורה שהייתה במקום ניסתה להרחיק את האב מהמורה תוך כדי שהיא מושכת אותו במעילו וצועקת לעברו שיפסיק להכותו.

לכתב האישום מצורפות עדויותיהם של מורים ותלמידים שתיארו את התקיפה ואת הלחץ והחרדה שנגרמו לילדים בגלל מעשיו. בעקבות תלונת המורה, האב נעצר ונחקר ובית המשפט האריך את מעצרו ביום שבת בערב. במהלך הדיון הביע הנאשם חרטה על מעשיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully