וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

9 נפגעו בניסיון חיסול בתל אביב: היעד - נסים אלפרון

6 נפגעי חרדה ו-3 פצועים באורח קל בפיצוץ רכב בו נסע העבריין שככל הנראה ברח מהזירה. אחיו, זלמן אלפרון: "פחדנים, יימח שמם". רוכב אופנוע ואדם נוסף נעצרו בחשד למעורבות

צילום: אבי כהן, מאל בנאוליאל; עריכה: גדי וינסטוק, יותם בן-דוד

ניסיון חיסול במרכז תל אביב: תשעה בני אדם נפגעו בפיצוץ גדול שאירע בשעות הצהריים (חמישי) ברכב בו נסע העבריין נסים אלפרון, בפינת הרחובות שאול המלך ודרך נמיר, סמוך לבסיס הקריה. שלושה בני אדם נפצעו באורח קל, בעוד יתר השישה נפגעי חרדה. אלפרון עצמו ככל הנראה נמלט מן הזירה. צוותי מגן דוד אדום שהוזעקו למקום פינו את הפצועים לבית החולים איכילוב בעיר.

שוטרי תחנת לב תל אביב, בפיקודו של ניצב משנה אבי דגני, הגיעו ראשונים לזירה. שני בני אדם שחשודים במעורבות בפיצוץ נעצרו, בהם רוכב אופנוע שלפי החשד הצמיד באמצעות מגנט את המטען אל המכונית, מסוג מאזדה. חקירת הפיצוץ הועברה ליחידה המרכזית תל אביב, בפיקוד ניצב משנה גדי אשד, שם העריכו כי מדובר בניסיון חיסול נוסף - תשיעי במספר - של נסים אלפרון. פרקליטו של נסים אלפרון, עו"ד משה יוחאי מסר: "אלפרון עזב מזמן את עולם הפשע ולא ידוע לנו על אויבים שמנסים לפגוע בו".

פיצוץ בכלי רכב ברחוב שאול המלך בתל אביב. חטיבת דובר המשטרה
זירת הפיצוץ בתל אביב, לפני זמן קצר/חטיבת דובר המשטרה

זלמן אלפרון, אחיו של יעד החיסול, אמר לערוץ 2: "פחדנים, מוגי לב. הם יודעים מי הם, את לא רוצה לדעת. פחדנים כולם. דיברתי איתו כמה מילים, שלומו מצוין, אנחנו חזקים אנחנו, לא יעזור להם". "כל המצוות שהוא עושה זה מה שעובד לו, הכל בסדר גם עם הבת, אני לא מעודכן אבל הבנתי שהכל בסדר, פחדנים יימח שמם", הוסיף.

פצוע מרסיס זכוכית במצח היה בקו 51 בדרכו מהישיבה בתל אביב לביתו בבני ברק. "עמדנו ברמזור אדום, הבחנתי ברכב מצד שמאל במרחק מטר וחצי", אמר הפצוע, נועם. "פתאום ראיתי נהג אופנוע מגיע ומצמיד לו תיק. הנהג יצא מיד מהרכב והיה נראה כאילו דפקו לו את הרכב והוא יצא לבדוק מה קרה. כעבור כמה שניות היה פיצוץ גדול עפתי מהמושב ומצאתי עצמי על הרצפה. זה בדיוק מה שמספרים על רעש, צעקות ולבן בעיניים. הדלת האחורית הייתה סגורה וכל הנוסעים חיפשו דרך לרדת. יצאתי התקשרתי מיד למוקד 100 ועדכנתי אותם לגבי הפרטים".

נועם שוחרר בצהריים מבית החולים לאחר שהרסיס הוצא מעינו הימנית. "ברוך השם שזה נגמר ככה ולא קרה יותר נזק. צריך רק להודות לקב"ה שלא היה שום נזק, רק קצת שריטות. בשנייה הראשונה חשבנו שזה לאומני, אבל ידעתי שזה לא מחבל מתאבד כי ראיתחי את נהג האופנוע, אבל בגלל המלחמה בדרום והפיגוע הקודם חשבנו שזה לאומני אבל שנייה לאחר מכן הבנו שזה פלילי", סיפר. לדבריו, הוא הבחין בנהג הרכב יוצא מהרכב, אבל לא הצליח להבחין מה קרה לרוכב אופנוע. לא ראה יותר מאדם אחד ברכב, אבל זה לא אומר שלא היה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
פיצוץ ברכב בתל אביב, ינואר 2013. ניב אהרונסון
תשעה בני אדם נפצעו בפיצוץ על רקע פלילי. מרכז תל אביב לפני זמן קצר/ניב אהרונסון

"שמענו פיצוץ חזק מאוד שהרעיד את חלונות המשרד", סיפר לוואלה! חדשות אמיר, תושב הרצליה, שעובד במשרד ברחוב תוצרת הארץ שסמוך לזירת הפיצוץ. לדבריו, "בהתחלה חשבנו שמדובר בעוד רעם ממזג אוויר אבל הבום היה חריג מאוד בעוצמתו ולכן חששנו שמדובר בפיגוע". "עבדתי בירושלים הרבה שנים, וזה הזכיר את הפיגועים שהיו בעיר. לקח לפחות חמש דקות עד ששמענו את האמבולנסים", הוסיף.

עידן טל, עובד בקניון עזריאלי, סיפר כי היה בדרכו מרחוב ארלוזורוב לקניון: "בדרך פתאום שמעתי בום, התחילו לצעוק מסביב והייתה היסטריה. כולם חשבו בהתחלה שזה פיגוע חבלני והתחילו לרוץ בהיסטריה, אבל התברר שזה לא ואנו חוזרים לשגרה".

יוסי, עד ראייה נוסף, סיפר לוואלה! חדשות כי עמד בצומת "ופתאום היה פיצוץ גדול שהעיף את כל מה שעמד סביבו, באמצע הרמזור". לדבריו, "לא יצא אף אחד מהמכונית שנפגעה".

גורם ביטחוני פסל מוקדם יותר בשיחה עם וואלה! חדשות את האפשרות שמדובר בפעילות חבלנית, והעלה לראשונה את ההערכה כי מדובר בניסיון חיסול על רקע פלילי.

פיצוץ ברכב בתל אביב, ינואר 2013. ניב אהרונסון
ניסיון חיסול נוסף של העבריין נסים אלפרון. זירת הפיצוץ, לפני זמן קצר/ניב אהרונסון

זירת הפיצוץ בתל אביב

פיצוץ ברכב בתל אביב, ינואר 2013. בן קלמר
זירת הפיצוץ/בן קלמר
פיצוץ ברכב בתל אביב, ינואר 2013. בן קלמר
פיצוץ ברכב בתל אביב, ינואר 2013/בן קלמר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
פיצוץ ברכב בתל אביב, ינואר 2013. ניב אהרונסון
זירת הפיצוץ/ניב אהרונסון

בהכנת הידיעה השתתף אמיר בוחבוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully