וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם חיפה בלבן: שלג קל ירד על פסגת הכרמל

השלג שירד בחיפה נמס בהגיעו לקרקע, לאחר ברד כבד שכיסה את רכס הכרמל. שלג החל לרדת גם בהר יונה שבנצרת עילית. בירושלים נערמו הפתיתים הלבנים בשכונות הגבוהות

צילום: אדריאן הרבשטיין, שגב דהן, מור שאולי, עריכה: טל רזניק, קריינות: אביב אברמוביץ'

(צפו בשלג שצבע את ירושלים בלבן)

שלג קל החל לרדת בצהריים (רביעי) על פסגות הכרמל, וברכס הכרמל. השלג נמס בהגיעו לקרקע. קודם לכן ירד ברד כבד על רכס הכרמל, ובשל כך המשטרה סגרה לתנועה את הכביש המוביל מאוניברסיטת חיפה לעוספייה.

סערת חורף - כותרות נוספות
עוד רחוק מסוים: מה עוד מתכננת לנו סערת החורף?
בת חפר מוכת אסון: "בודקים מה אפשר להציל"
תיעוד ממצלמת המחלץ: הנהג נתקע באמצע ה"אגם"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפתיתים הלבנים גם בחיפה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"זהו מראה נדיר שלא רואים כל יום", אמר יו"ר אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת חיפה, יוסי מזרחי. "משיחות עם עובדי האוניברסיטה, הם אינם זוכרים מראה שכזה ב-15 השנים האחרונות. אנו שמחים שיצא לנו לחוות את זה". גם הסטודנט טל סגל מרוצה ממזג האוויר החריג. "בשלב הראשון לא האמנו, היינו בטוחים שזה ברד ואחרי זה ניסינו להכין כדורי שלג". אור מורדו, בן 23, סטודנט מקריית אתא הוסיף: "כל הזמן אנחנו נוסעים צפונה לרמת הגולן כדי לראות שלג היה ממש כיף לראות זאת גם אצלנו בבית". שלג החל לרדת גם בהר יונה שבנצרת עילית וכן בהרי בנימין והשומרון.

בירושלים השלג נערם למספר סנטימטרים בודדים באזורים הגבוהים - גילה, הר חוצבים, הר הצופים, הר הרצל והגבעה הצרפתית. בשלב זה כל הכבישים בעיר פתוחים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

על פי תחזית מעודכנת, עיקר השלג צפוי לרדת בעיר מהערב עד למחר אחר הצהריים, ויערם בין 10-30 סנטימטרים. מפלסות השלג, מפזרי המלח והטרקטורים יעבדו בזמן זה במלוא המרץ וידאגו לפנות קודם כל את הצירים האדומים המובילים לבתי חולים, כבישים וצמתים ראשיים. הטמפרטורות ימשיכו לרדת ויגיעו למינוס מעלה לקראת מחר בבוקר.

בינתיים, השכונות הנמוכות יותר ובהם מרכז העיר נאלצו להסתפק במטחי ברד טורדניים מעורבים בגשם. מוקדם יותר הודיע מחזיק תיק חירום, כבאות וביטחון בעיריה, אלישע פלג, כי הוחלט שהנסיעה בתחבורה הציבורית והרכבת הקלה משעה 18:00 ועד חצות תהיה בחינם, "על מנת לעודד את תושבי העיר לוותר על נסיעה ברכב פרטי וכך למנוע חילוץ רכבים ועומסים מיותרים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לבן בעיניים, חיפה היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

במשרד התחבורה בודקים את האפשרות להמשיך את ההטבה גם ליום חמישי במידה שהשלג ימשיך לרדת. אם יוכרז על מצב חירום, תפעיל אגד מתכונת מצומצמת של קווים, שתאפשר גישה אל המרכזים הרפואיים ואל שכונות העיר. במסגרת מתכונת זו יבוטלו קווים והשירות יופעל באופן חלקי, בהתאם לפינוי הצירים, שמבוצע על ידי עיריית ירושלים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"זו חגיגה לעיניים", אמרה אורלי רוטנברג מפסגת זאב. "אני והילדים חיכינו לזה הרבה זמן. קצת פחדתי שהילדים יתאכזבו כפי שקרה לא אחת בעבר, אבל בינתיים יש כמות נחמדה של שלג ואנו מקווים שלקראת מחר בבוקר השלג יערם באופן יותר רציני".

נעה הרליק מגילה הגיעה לגן המשחקים הסמוך לביתה וסיפרה: "אני מאזור בוסטון, שם יורד הרבה של שלג כל שנה. כל השכנים שלי מתלהבים מכמה פתיתים שירדו, אבל מה שאני רואה עכשיו זה פרס ניחומים בלבד, משהו להיזכר קצת בבית".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נהנים בשלג בגילה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתוך כך, בצפת משתוללת סופת שלגים, ובשל כך נסגר הכביש שבין טבריה לעין זיתים. על שאר הכבישים בכל רחבי המחוז הצפוני הצטבר קרח וכוחות משטרה מבקשים מהנהגים לנהוג בזהירות רבה במזג האוויר הסוער. בצפון הגולן נחסמו דרכים, צירי התנועה התכסו בשכבת שלג עבה וילדי האזור יצאו בהמוניהם לשחק בשלג. "הילדים משחקים בשלג במקום ללמוד בתוך הכיתות", סיפר בהתרגשות יקיר וולוצקי, המתגורר בישוב נווה אטיב שלמרגלות אתר החרמון. "שלושת הילדים שלי כבר הספיקו לבנות בובת שלג. הם כל כך מאושרים לראות איך הכול לבן ובוהק".

"מי שלא ביקר כאן לא יודע מה הוא מפסיד", הסביר שפי מור מנהל התיירות של מרום גולן. "התעוררנו לבוקר לבן במיוחד. הילדים מאושרים עד הגג. אוספים כל פיסה של שלג כדי לבנות בובות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חגיגה לעיניים. ירושלים היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אנחנו מסתגרים בתוך הבית עם שוקו חם", סיפרה שרון לוי, אם לשניים המתגוררת בצפת. "יש לנו זמן איכות יחד עם כל המשפחה. אפינו לחם הכנו עוגיות". ראש עיריית צפת, אילן שוחט, שהחליט להשבית את מערכת החינוך בעיר הוסיף: "אנחנו נמצאים בכוננות שיא. מפלסות השלג עובדות על מנת לפנות את שכבת הקרח שהצטברה על הכבישים". בחלקה העליון של העיר יצאו המוני ילדים לשחק בשלג. "בנינו בובות משלג. הצטלמנו ולקחנו גם כמה חתיכות של שלג כדי להקפיא במקרר". סיפרה שונית, אם לשני ילדים. "הילדים שלי בעננים. לא מוכנים לחזור לבית הספר גם מחר".

גם בדרום לא שקט. נחל הערבה עלה על גדותיו, לאחר שהחל משעות הבוקר לזרום בעוצמה. הזרימות שמקורן כעת בעיקר ממזרח הערבה - מירדן, גרמו לחסימת כבישי השירות של החקלאים המובילים לחממות ושטחי החקלאות.

שלג בשכונת גילה, ירושלים. ינואר 2013. טלי מאייר
לבן בבירה/טלי מאייר
שלג במלון אחוזת אסיינדה במעלות. אדריאן הרבשטיין
מושלג גם במעלות/אדריאן הרבשטיין
דרום הר חברון, ינואר 2013. יותם רונן
דרום הר חברון/יותם רונן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שלג במתת שבגליל העליון, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהכנת הידיעה השתתף רמי שני ויהושע בריינר

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully