וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גל צונאמי חדר לבית, לא ייאמן שזה קרה בחדרה"

שלומי גבאי

9.1.2013 / 12:40

תושבי רחוב בורוכוב שפונו בשל ההצפה חזרו היום לבתיהם כדי לגלות שמפעל חייהם נהרס. "זיכרונות של שנים נמחקו", אמרה אחת הדיירות, ואחר האשים: "זה מחדל, קחו אחריות"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: מיכאל ברגמן

חדרה, היום שאחרי: תושבי רחוב בורוכוב בעיר, הסמוך לנחל חדרה אשר עלה על גדותיו, חזרו היום (רביעי) לבתיהם אחרי שאתמול חולצו משם על ידי שירותי הכבאות בשל ההצפה האדירה ששטפה את המקום. הם נחרדו לראות כי תכולת הבתים נהרסה כמעט כליל. רחל סבג, תושבת הרחוב, סיפרה בדמעות לוואלה! חדשות כי כל מפעל חייה נמחק. "זיכרונות של 23 שנה, מהיום שהתחתנתי, הכל נהרס. לא האמנתי שדבר כזה יכול לקרות בשנת 2013. זה כאב גדול - אני המומה וקשה לי לדבר".

סערת חורף: כותרות אחרונות
הכנרת זינקה ב-16 ס"מ נוספים, 59 מ"מ באופקים
הסופה נמשכת: שלג ראשון בירושלים ובהרי המרכז
חורף היסטורי: סכר דגניה ייפתח שוב אחרי 20 שנה?

רחוב צה"ל בחדרה הבוקר, ינואר 2013. שלומי גבאי
רחוב צה"ל בחדרה, אחרי שהמים ירדו/שלומי גבאי

בנה מתן בן ה-16 ששהה, בבית בשעה שמי השיטפון חדרו פנימה, שחזר את הרגעים המפחידים ותיאר כיצד חולץ על ידי הכבאים בעזרת סירת גומי. "בהתחלה ניסיתי להילחם במים, אבל ברגע שהבנתי את עוצמתם - כבר הבנתי שזה אבוד", סיפר. את המראות שנגלו לעיניו היום הוא התקשה לעכל: "כששבתי היום הביתה גיליתי שהכל נהרס – המחשב, הבגדים, החדר, חומר הלימוד שלי. הכל, פשוט הכל. לא האמנתי שדבר כזה יכול לקרות פה בחדרה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
בית משפחת לוי ברחוב בורכוב בחדרה, ינואר 2013. שלומי גבאי
בית משפחת לוי, היום/שלומי גבאי

אבי לוי, שגר אף הוא באותו הרחוב, סיפר כי שעות הערב של אתמול החלו בצורה שגרתית, אך באופן פתאומי הכל השתנה. "ישבתי עם אשתי אחרי עוד יום עבודה. אז הרגשתי כאילו גל צונאמי חודר לבית - שטף חזק מאוד של מים", סיפר לוי, שציין כי בתוך זמן קצר המים הגיעו לגובה של כמעט מטר. "מיד עזבתי הכל ונסענו להורים של אשתי. הדרך לא הייתה פשוטה, והיה קשה לנוע בגלל ההצפות ברחובות". 12 שעות מאוחר יותר, כשגובה המים ירד, חזר לוי לביתו - והזדעזע. "כשהגעתי לביתי היום נדהמתי. הכל הלך, מהמטבח ועד התכולה, אני לא יודע איך אני ממשיך מכאן".

בית משפחת לוי ברחוב בורכוב בחדרה, ינואר 2013. שלומי גבאי
מיטת התינוק בבית משפחת לוי/שלומי גבאי
חילוץ תושבים בשל ההצפות בחדרה, ינואר 2013. שלומי גבאי
התושבים חולצו באמצעות סירות גומי. חדרה, אמש/שלומי גבאי

אבי אדרי, שנכנס גם הוא לביתו ההרוס, הצביע על מיטת בנו התינוק, הספוגה כולה במים ובבוץ. "נמנע פה אסון גדול. אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה אילו זה היה באמצע הלילה והתינוקות היו במיטות שלהם", אמר. לדבריו, על הרשויות לקחת אחריות על הפגיעה הקשה שנגרמה לעשרות בתים בחדרה. "מדובר במחדל. מישהו פה צריך לשלם על זה, ואני לא מדבר על כסף. אני לא רוצה שום דבר, אני רוצה רק שיחזירו לי את הדברים שהיו שלי".

חדרה רחוב חטיבת גולני, ינואר 2013. שלומי גבאי
תוצאות השיטפון, היום בחדרה/שלומי גבאי

כתוצאה מההצפה נותקו אמש מרבית תושבי העיר חדרה מחשמל, ורק בבוקר חזר הזרם לאלפי הבתים. עם זאת, בשעות האחרונות אירעו ניתוקים בעיקר באזור התעשייה של העיר. בשכונת בית אליעזר, בחלקה המזרחי של חדרה, לא התקיימו הבוקר לימודים, זאת מאחר שהדרך לשכונה עדיין חסומה. עם שחר התגלו עשרות מכוניות שקועות במים, שניזוקו באופן קשה.

אמש פונו עשרות מתושבי העיר בשל ההצפות החמורות שנגרמו מעליית נחל חדרה על גדותיו. כוחות הכיבוי המשיכו במהלך הלילה לפנות את התושבים מרחוב צה"ל על גבי גגות הכבאיות וגם באמצעות סירות גומי. במקביל, הוזעקו למקום צוותי חיל הים כדי לסייע בחילוץ.

רחוב צה"ל בחדרה, ינואר 2013. שלומי גבאי
כבאית ברחוב צה"ל בחדרה, אמש/שלומי גבאי

סבטלנה, עובדת בחנות במתחם "מיקס" שהוצף, סיפרה אחרי שירדה מהכבאית: "במהלך העבודה היה גשם חזק, ופתאום הבחנו שכמות גדולה של מים מתקרבת לעבר החנות. ניסינו לחסום את כניסת המים בעזרת חסימת הדלתות, אך הזרם התגבר ולמעשה חדר לחנות. כל העובדים נכנסו לחרדה ולפאניקה. כבאים שהגיעו החלו לחלץ אותנו בסירות גומי למקום יבש והיה מאוד מפחיד".

חילוץ תושבים בשל ההצפות בחדרה, ינואר 2013. שלומי גבאי
חילוץ התושבים ברחוב, אתמול/שלומי גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully