וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורבנות הסופה: 2 נשים נסחפו וטבעו למוות בשומרון

ניר יהב ויהושע בריינר

9.1.2013 / 10:13

גופותיהן של שתי הפלסטיניות, התגלו הבוקר באזור ההתנחלות עינב שבשומרון, לאחר שככל הנראה נסחפו בשיטפון. חיפושים נערכים אחר נעדר נוסף. הרס ופצועים גם בעזה וחברון

הסערה הנוכחית החלה לגבות קורבנות בנפש: גופותיהן של שתי נשים פלסטיניות, האחת מהן בת העדה השומרונית, התגלו הבוקר (רביעי) באזור ההתנחלות עינב והכפר ענבתא שבשומרון. חיפושים אחר נעדר נוסף נערכים בשעות אלה. ככל הנראה, שתי ההרוגות, הנא סאמרי וסמאח כנעאן, נסחפו אתמול במהלך השטפונות העזים שפקדו את האזור בעת שעשו דרכן מטול כרם לשכם. גופת ההרוגה השומרונית הובאה למקום מגוריה בהר גריזים, לשם הגיע הבוקר רופא לבקשת ראשי העדה, על מנת לקבוע את מותה. ההרוגה הפלסטינית מתגוררת בטול כרם, שם גם עבדו ההרוגות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שטפונות באזור השומרון, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

מפרטים ראשונים של האירוע עולה כי אתמול בשעות אחר הצהריים התקבל דיווח פלסטיני על מונית שבה נסעו שתי הנשים, שנסחפה לאזור שטחי A הנמצאים בשליטת הרשות הפלסטינית, סמוך לטול כרם. כוחות של משטרת מחוז ש"י ביחד עם המשטרה הפלסטינית פתחו בסריקות, כל צוות בשטחו. אמש אותר נהג המונית, שהועבר לבית החולים בשכם. מצבו טוב. הבוקר כאמור אותרו גופותיהן של שתי הנשים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שטפונות בוואדי קלט, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתוך כך דווח על שמונה בני משפחה אחת מחברון שחשו ברע לאחר ששאפו עשן מהחימום בבית. השמונה הועברו לבית החולים בעיר, ומצבם מוגדר טוב. עוד דווח על 22 משפחות מהעיירה יטא שליד חברון, שהאוהלים שבהם הן מתגוררות נהרסו כתוצאה מהגשמים העזים. הסהר האדום הפלסטיני הגיש להן סיוע ומקום לינה חלופי. גם ביתר ערי הגדה – ובעיקר בג'נין הצפונית ובכפרים הסמוכים לה, דווח על גשמים עזים, הצפות ושטפונות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ברצועת עזה דיווחו על שטפונות עזים כתוצאה מהגשמים הרבים שירדו אתמול והיום. לפי דיווחי הפלסטינים, כ-40 בתים בעיר רפיח שבדרום רצועת עזה הוצפו והתושבים שמתגוררים בהם פונו. נזק כבד נגרם לרכוש בבתים ברפיח, אך לא היו שם נפגעים בנפש. לפי הדיווחים, בכמה מוקדים ברפיח הגיעו המים לגובה שני מטרים. ברשות להגנה אזרחית בעזה הביעו הבוקר חשש כי 300 בתים נוספים באזור רפיח יוצפו גם כן ומתנהלים כעת מאמצים לחלץ את התושבים מהבתים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במוקדים אחרים ברצועה נפצעו 15 בני אדם, ביניהם ילד בן 10 מחאן יונס שנפצע באורח קשה לאחר שעמוד עץ נפל על ראשו בשל הרוח העזה. שאר הפצועים נפגעו בתאונות דרכים ונפילה ממקומות גבוהים בשל הרוחות. שני ילדים נפצעו באורח קשה. עוד דווח על עצים רבים שקרסו ועל מכוניות שטבעו בשטפונות.

בלבנון השכנה נמשכת גם היום, זה היום השלישי ברציפות, סערת שלגים שמשתקת חלקים נרחבים מהמדינה. שלג כבד ירד הלילה והבוקר במקומות שגובהם 500-400 מטרים מעל פני הים. בכמה אזורים דווח כי השלג הצטבר לגובה של מעל שני מטרים. בתי הספר ברוב אזורי המדינה נסגרו, ובחלק מהכבישים אי אפשר לנסוע. מאז שהחלה הסופה נהרגו בלבנון ארבעה בני אדם, ביניהם תינוק שטבע בהצפה, ונגרמו נזקים כבדים לרכוש, לעצים, לעמודי תאורה ולבתים. רוב האנשים אינם יוצאים מבתיהם וממתינים עד שהסערה תסתיים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם בסוריה מכסה שלג אזורים נרחבים, בהם הבירה דמשק והעיר חומס. זאת במקביל לדיווח על עימותים כבדים בין כוחות המורדים לכוחותיו של הנשיא בשאר אסד. גם בשכנה ממזרח, ירדן, יורד שלג מאז שעות הלילה בכמה מחוזות, ביניהם בבירה עמאן. כל בתי הספר ומוסדות הציבור נסגרו היום עקב מזג האוויר.

עוד על מזג האוויר הסוער:
הסופה נמשכת: שלג ראשון בירושלים ובהרי המרכז
גם השנה, שכונת הארגזים מתחת למים: "מתורגלים"
אחרי 20 שנה, איילון שוב מוצף: "אין דרך למנוע"

לפניות לכתב יהושע בריינר: joshjosh@walla.com
לפניות לכתב ניר יהב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully