וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באש - ובמים: יום רטוב עם הכבאים בתל אביב

8.1.2013 / 21:24

מזג האוויר הסוער הכניס לכוננות את האנשים האחראים על כיבוי שריפות, אך גם על חילוץ מדירות מוצפות. המוטו: "לא לוקחים סיכונים". האמצעים: סירות, מנופים והרבה קור רוח

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: טל רזניק

למרות הכוננות הגבוהה ומזג האוויר הסוער, כבאי תל אביב רשמו היום (שלישי) יום שקט יחסית. המוטו – "לא לוקחים סיכונים" – הביא להחלטה שהתקבלה בבוקר לסגור לתנועה את נתיבי איילון ולתגבר את הכוחות בשטח. בין היתר, נערכו שירותי הכבאות לאפשרות של חילוץ לכודים משלוליות ענק. "עם אמצעים כמו סירות ומנופים, אנחנו מגיעים ומגישים עזרה לאותם אזרחים שנקלעו לצרה", מספר להב-משנה שרון ביטן. עם זאת, ביטן מציין שעד כה העבודה מתנהלת על מי מנוחות – תרתי משמע. "היה מקרה של נפילת עמוד חשמל וקריסת עץ, אבל כרגע אנחנו מתפללים שהשקט יימשך ושהאזרחים יישמעו לכל ההוראות וההנחיות שניתנות באמצעות התקשורת", הוא אומר.

עוד על מזג האוויר הסוער היום:
נזקי הסופה: יחידת 669 מחלצת לכודים בשרון
100 מפלסות בירושלים: "מקווים שהשלג לא יאכזב"
חורף היסטורי: סכר דגניה ייפתח שוב אחרי 20 שנה?
אחרי 20 שנה, נתיבי איילון שוב מוצפים: "אין דרך למנוע"
שיא בזרימה בירדן, בחרמון נערמו 60 ס"מ שלג

שירותי כבאות תל אביב בשטח, ינואר 2013. ניב אהרונסון
"בשנת 1992 היה יותר גרוע". הכבאית בכוננות, היום/ניב אהרונסון

כבר 23 שנים שרס"ר ניסים אבוחצירה עוסק בכבאות וחוקר שריפות בתל אביב. הוא מסתובב ברחבי העיר בכבאית עם מנוף המתנשא לגובה של 42 מטרים, ומוכן לכל קריאה של סיוע לאזרחים בצרה. אבוחצירה זוכר היטב את הפעם האחרונה שנתיבי איילון נסגרו לתנועה – אירוע נדיר שהתרחש היום. "זה היה בחורף 1992, אז נסגר הציר פעמיים. בשנה ההיא זה היה יותר גרוע – נאלצנו לעבוד שלושה ימים רצוף כי איילון הוצף בבוץ". הכבאית עוברת את המחסום המשטרתי ויורדת לנתיבי איילון. "זה כמו ביום כיפור", אומר אבוחצירה כשהוא מביט בהשתאות בכביש המהיר והריק. רק ביוביות של חברת נתיבי איילון נוסעות בציר ושואבות את מי נחל איילון שחדרו לכביש, על מנת שניתן יהיה לפתוח אותו לתנועה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
שירותי כבאות תל אביב בשטח, ינואר 2013. ניב אהרונסון
פסי הרכבת הוצפו/ניב אהרונסון
הצפות בשכונת הארגזים: משפחות פונו מבתיהן. צילום מסך
הצפות בשכונת הארגזים בדרום תל אביב, היום/צילום מסך

"המים חודרים דרך החריצים בקורות הבטון שתוחמות את הנחל", מסביר אבוחצירה, בשעה שהרכבת עושה נסיעת ניסיון ללא נוסעים, אך נתקעת ליד מחלף השלום ושבה על עקבותיה צפונה. פסי הרכבת מוצפים. הכבאית צולחת את נתיבי איילון ומגיעה לתחנת הכיבוי הדרומית, ברחוב יגאל אלון. גם שם הצוות ממתין לקריאה, שלא מגיעה בינתיים. כמה בתים בשכונת הארגזים שבדרום העיר פונו, אך הכבאים לא נקראו לסייע בחילוץ הדיירים. היל"מ, היחידה לחילוצים מיוחדים, נמצאת בהיכון. גם כאן מודים שיחסית לשנים קודמות, חל שיפור בניקוז מי הגשמים. "לעניות דעתי, השקט נובע מהשקעה מוניציפלית של עיריית תל אביב במערכות שאיבה, כדי לתת מענה לאירוע מהסוג שאנחנו נתקלים בו עכשיו. עדיין עובדים על זה, ואני יודע שהעירייה לא אמרה נואש", אומר הכבאי הוותיק.

שירותי כבאות תל אביב בשטח, ינואר 2013. ניב אהרונסון
"האזרחים קוראים לנו כמעט על כל דבר"/ניב אהרונסון

מפתיע ככל שהדבר יהיה, גם ביום גשום שכזה מתקבלות קריאות על שריפות, כמו זו שמקבלים הצוותים – על דליקה שפרצה במטבח מלון הילטון. שתי כבאיות והמנוף של ניסים אבוחצירה יוצאים לדרכם. בינתיים, ציבור הנהגים כנראה שמע לבקשת המשטרה שלא להגיע לאזור תל אביב – יחסית ליום שגרתי, הכבישים בתוך העיר ריקים למדי. במלון מקבלת את פני הכבאים רוח עוצמתית מכיוון הים. הצוות הראשון כבר השתלט על האש, וכעת מתקבלת קריאה על שריפה נוספת – בבניין משרדים ברמת החי"ל. כבר בדרך מסתבר כי האירוע אינו דורש את שירותי הכבאות, ואבוחצירה שב לתחנה הצפונית, סמוך לנמל התעופה שדה דב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נתיבי איילון במבט אווירי, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

הכבאים בתחנה משוכנעים שכך נכון לנהוג. "האזרחים קוראים לנו על כל דבר כמעט, במיוחד ביום כזה", מספר אחד מהם. "אפילו כשמישהו נתקע בלי מפתחות לבית הוא יכול להתקשר אלינו ל-102, כדי שנבוא לפרוץ את הדלת". למרות השקט היחסי, בשירותי הכבאות לא מתכוונים לדלל כוחות עד תום הסופה. שעות רבות אחרי שהציר נחסם ושיתק את גוש דן, הנחל עדיין לא הציף את הכביש. למרות זאת, הכבאים סבורים שההחלטה לסגור את נתיבי איילון הייתה נכונה. "לא רוצים לקחת סיכונים", אומר להב-משנה ביטן, "למרות שזה לא נוח, והמטרופולין נהיה עוד יותר צפוף, הכי חשוב זה לשמור על חיי אדם". ביטן, כמו יתר חבריו הכבאים, עובד במשמרות של 24 שעות, והמשמרת בעיצומה כשמתקבלת ההודעה: נתיבי איילון נפתחו לתנועה.

לפניות לכתבת מור שמעוני: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully