וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא בזרימה בירדן, בחרמון נערמו 60 ס"מ שלג

קובי דוד וקובי מנדל

8.1.2013 / 13:37

בנהר נמדדה ספיקה של 150 קוב מים לשנייה, ואילו אתר החרמון נותר סגור בשל ערפל. לדברי בכיר ברשות המים, אם המגמה תימשך, יש סיכוי שסכר דגניה ייפתח לראשונה מאז 92'

צילום: דניאל בוק, ניב אהרונסון, מאל בן אוליאל, קובי אליהו, אביב אברמוביץ' יוסי אבישי, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: לירון בארי

מערכת הגשמים שהחלה בסוף השבוע האחרון לא מפסיקה לשבור שיאים חדשים: מיום חמישי 40 סנטימטרים נוספו למפלס הכנרת. בנוסף, נהר הירדן שבר הבוקר (שלישי) שיא של עשור - עם זרימה של 150 קוב מים לשנייה. ברשות המים מציינים כי זרימה כזו מרשימה נצפתה רק לפני עשור, בשנת 2003.

עוד על מזג האוויר הסוער:
אחרי 10 שעות: נתיבי איילון נפתחו לשני הכיוונים
לא רק נתיבי איילון: הצפות ונפגעים בתל אביב ובנתניה
חורף חם: צפו בתמונות מהשטפונות
נסראללה רועד מקור: שלג והרוגים גם בלבנון

כבישים רטובים: צפו במפת פקקי התנועה המתעדכנת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נהר הירדן עולה על גדותיו, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

לנתונים הללו מצטרף גם הר החרמון, שבו ירדו כ-600 מילימטרים של משקעים מתחילת החורף. בסערה הנוכחית נערמו כ-60 סנטימטרים של שלג בחלק העליון, ו-40 סנטימטרים של שלג בחלק התחתון. האתר צפוי לפתוח את שעריו לסקי בסוף השבוע הנוכחי. מנהל אתר החרמון, שאול אוחנה, ביקש להדגיש בפני הציבור שלא להגיע לאתר, מאחר שבמקום שורר מזג אוויר סוער וערפל כבד. "למרות הסקרנות הרבה, אסור להגיע לאתר", הזהיר אוחנה. "אנחנו עושים ככל שניתן כדי לפתוח את האתר ביום חמישי או שישי. מפלסות השלג כבר החלו לפנות את השלג הכבד שנערם באתר".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
שלג בחרמון, ינואר 2013. משה אסרף, ג'יליס
מנהל האתר ביקש מהציבור להימנע מלהגיע לאזור. החרמון, אתמול/ג'יליס, משה אסרף

גם בחיפה נמדדו כמויות מרשימות. מתחילת המערכת הנוכחית ועד שעות הבוקר ירדו בעיר 180מילימטרים של גשם. כמו כן, כוננות החירום בעיריית חיפה נמשכת לנוכח תחזית מזג האוויר. מטה החירום העירוני בראשותו של ראש מנהל התפעול, דוד לוריא, חזר והתכנס הבוקר לישיבת תיאום והמשך היערכות צוותי הכוננות המתוגברים של אגף הדרכים, אגף המים ומחלקת הגנים, הפועלים 24 שעות ביממה למתן מענה להצפות ופינוי מכשולים כגון עצים, עמודי תאורה ורמזורים שעשויים לקרוס בשל הסופה.

שלג בחרמון, ינואר 2013. משה אסרף, ג'יליס
המפלסות כבר החלו לפנות את השלג הכבד שנערם באתר. החרמון, הבוקר/ג'יליס, משה אסרף

מוקדם יותר דווח כי רק ביממה האחרונה טיפס מפלס הכנרת ב-22 סנטימטרים. זהו שיא של כל הזמנים בעלייה במפלס האגם ביממה בודדת. מפלס הכנרת, כפי שנמדד היום, עומד כעת על 211.5 מטרים מתחת לפני הים. ד"ר עמיר גבעתי, מנהל תחום מי עיליים ברשות המים, ציין כי מפלס הכנרת עלה ב-90 סנטימטרים מתחילת החורף הנוכחי. לדבריו, "מדובר בכמויות אדירות של מים שלא נראו בעשור האחרון".

מפלס הכנרת ממשיך לעלות. עידן חיון, ג'יליס
זינוק של 22 ס"מ ביממה האחרונה. הכנרת, הבוקר/ג'יליס, עידן חיון

גבעתי שומר על אופטימיות זעירה וסבור כי אם מערכת הגשמים תמשיך גם בחודש פברואר, יש סיכוי שסכר דגניה ייפתח . לדבריו, "הכל תלוי ונתון למערכת הגשמים הצפויה של חודש פברואר. אם הגשמים ימשיכו כמו הסערה הנוכחית, הסכר ייפתח לאחר עשור ארוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully