וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המתנחלים פגעו עם אבן בראש בני, הוא מפוחד מאד"

ניר יהב ויהושע בריינר

3.1.2013 / 14:12

תושב ג'לוד שמדרום לשכם טוען כי כ-30 מתנחלים נכנסו לכפרו, ניקבו צמיגים, ניפצו חלונות והשליכו אבנים, שאחת מהן פגעה בבנו. תושבי המאחז הסמוך מכחישים כל קשר לאירוע

שעות ספורות לאחר שמתנחלים נכנסו לכפר הפלסטיני ג'לוד שמדרום לשכם ולפי החשד היכו כמה מתושביו, בהם ילד בן ארבע, הבוקר (חמישי) שורר שקט באזור. תושבים בכפר סיפרו לוואלה! חדשות כי חיילי צה"ל נמצאים באזור ומונעים כל אפשרות של חיכוך בין המתנחלים לתושבי הכפר הפלסטיני. "נמאס לנו כבר לחטוף אבנים ומכות מהמתנחלים. זה קורה כל כמה ימים ואי אפשר לחיות חיים נורמלים ככה", אמרו.

נסים עבאד, אביו של הילד בן הארבע, פרח עבאד, סיפר לוואלה! חדשות כי אתמול בערב נכנסו כ-30 מתנחלים לתוך הכפר, ניקבו צמיגים של מכוניות, השליכו אבנים לעבר הבית שלו וניפצו את שמשות החלונות. "הם השליכו אבן לעברי ופגעו בי בחזה, והשליכו אבן לעבר בני ופגעו בו בראש. מיהרנו ונסענו לבית החולים אך הבוקר הוא שב הביתה. הוא מפוחד מאד, לא מפסיק לבכות וחושש להישאר לבדו", אמר. לדבריו, המתנחלים פגעו גם באחיו, סאלח.

אחד מתושבי הכפר סיפר לוואלה! חדשות כי הבית של עבאד מלא באבנים שהושלכו על ידי אותם מתנחלים. "עכשיו המצב רגוע כי החיילים נמצאים על הכביש בינינו ולבין ההתנחלות אש קודש, אך ברור לכולנו שזה עניין זמני ושבימים הקרובים הם שוב ייכנסו ויעוררו פרובוקציה". תושבים נוספים בכפר סיפרו כי המתנחלים ניפצו גם שמשות של שתי מכוניות והשליכו אבנים על בתים נוספים מלבד ביתו של עבאד. בנוסף, דווח כי הציתו צמיגים באדמות חקלאיות ששייכות לכפר.

"קשה לי להאמין שמה שהם מספרים זה נכון"

אירועי הלילה בג'לוד באים על רקע מתיחות ועימותים בין מתנחלים לפלסטינים על רקע סכסוך קרקעות באזור. מדובר על שטחים פלסטיניים, כך על פי המנהל האזרחי, שתושבי ג'לוד והכפר הסמוך קוסרא ביקשו לעשות בו חריש אחרי שנים רבות בהן הם לא התקרבו לאדמות. תושבי המאחז הסמוך, אש קודש, מחו על כך בתוקף. החריש התקיים ביומיים האחרונים תחת אבטחה כבדה של כוחות מג"ב, אך בפועל התקיימו במקום עימותים אלימים בין המתנחלים לכוחות וכן עם הפלסטינים. לטענת המתנחלים, מדובר באדמות שאינן שייכות לפלסטינים וכי מדובר בפרובוקציה מתוכננת היטב של תושבי הכפרים ביחד עם פעילי שמאל.

הבוקר מכחישים באש קודש כל קשר לאירועים האלימים בג'לוד. "כבר התרגלנו בחודשים האחרונים לשקרים שמפיצים הפלסטינים", אמר אהרון קצוף, דובר אש קודש, "לא הייתי אמש בג'אלוד אבל קשה לי להאמין שמה שהם מספרים זה נכון. אם כבר, ההיפך הוא הנכון - אחרי החריש החלו קבוצה של ערבים להתקרב ליישוב אחיה הסמוך ורק בזכות עירנות של השומר במקום הוקפצה כיתת הכוננות. זה ריטואל קבוע שבכל אירוע שבו הערבים תוקפים אותנו, אחר כך הם מספרים שאנחנו תוקפים אותם".

לדברי קצוף, מי שאחראי להתססת השטח באיזור הוא אלוף פיקוד מרכז, ניצן אלון. "במשך חיים שלמים חיינו פה בשלווה ובשקט וייצרנו חקלאות לתפארת, אבל פתאום אלוף הפיקוד כנגד כל חוות דעת מחליט להצית את כל האיזור ולהביא מחבלים עד לבית שלי. כך למשל אתמול, בזמן שהערבים חרשו בוואדי הדרומי, ניסו ערביי הכפר קוסרא לתקוף את היישוב שלנו. זה המסר שהאלוף מעביר להם".

"מתנחלים השחיתו רכוש פלסטיני ותקפו ילד בן ארבע"

לפניות לכתב ניר יהב: nir_yah@walla.com
לפניות לכתב יהושע בריינר: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully