וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוכלי הטיילת באילת בהפגנה: "נמשיך לשבות רעב"

רמי שני

31.12.2012 / 20:26

עקב ההחלטה לפנותם עד סוף החודש מאזור הטיילת הצפונית בעיר, הפגינו עשרות רוכלים, שחלקם שובתים רעב, מול משרד הפנים בבירה. לדבריהם, הם ניסו לפנות לשר ישי, אך ללא הצלחה

צילום: מור שאולי, עריכה: יותם בן-דוד

כבר כמה שנים מנהלים בעלי הדוכנים מהטיילת הצפונית באילת מאבק עיקש נגד כוונת העירייה לפנותם מן השטח הציבורי לטובת התיירים והתושבים המבקרים במקום. ימים ספורים לפני מימוש ההחלטה, עלו היום (שני) עשרות מהם לירושלים, והפגינו מול משרד הפנים. "אנחנו פה כי מפנים אותנו מהטיילת אחרי 20 ומשהו שנה", אמר מאיר תורג'מן, רוכל בטיילת באילת, לוואלה! חדשות. לדבריו, "אף אחד לא מוכן לדבר איתנו. זורקים אותנו כי בעלי הון רוצים את הקרקע. זו תוצאה של קשר הון שלטון נטו".

רוכלי הטיילת מאילת הפגינו בבירה: "לא נזוז מכאן". מור שאולי, צילום מסך
במהלך ההפגנה התמוטטו שלושה רוכלים השובתים רעב. מפגינים מול משרד הפנים בירושלים, היום/צילום מסך, מור שאולי

בשבוע שעבר דחתה שופטת בית המשפט המחוזי בבאר שבע, ד"ר דפנה אבניאלי, את עמדת הרוכלים, וקבעה כי עליהם לפנות את השטח תוך שבוע. בעקבות ההחלטה הודיעו הרוכלים כי בכוונתם לצאת לשורה של פעולות מחאה, ובהן שביתת רעב מול משרד הפנים בירושלים. כמו כן ערערו הרוכלים על הדחייה לבית המשפט העליון, באמצעות עו"ד יעקב וינרוט.

לדברי תורג'מן, הוא שובת רעב כבר חמישה ימים במחאה על הפגיעה הצפויה בפרנסתו. הוא אף הוסיף כי הוא מנסה ליצור קשר בימים האחרונים עם שר הפנים, אלי ישי, אך ללא הצלחה. "אני צם. יש לו היגיון בראש? אני עומד למות, ובשביל מה?". יצוין כי במהלך ההפגנה התמוטטו שלושה רוכלים השובתים רעב. "מבחינתי אני לא יוצא מכאן עד שאני מקבל משהו, אמר תורג'מן. "לא באתי לקחת מאף אחד. אני לא מכניס את היד לכיס של אף אחד. אין סיבה שלא יתנו לי להמשיך להתקיים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפגנת הרוכלים בתחילת החודש/מערכת וואלה!, צילום מסך

רוכלי הטיילת הצפונית של אילת פועלים כעשר שנים למנוע את פינוים מהשטח. בחודש דצמבר 2010 קבע בית המשפט כי הסכמים שנעשו בינם לבין עיריית אילת אינם חוקיים ולכן הם מבוטלים. הרוכלים התארגנו וניסו במשך שנתיים למנוע את הצעד. דרגי ערכאות משפטיות דחו את טענותיהם פעם אחר פעם, עד שהתקבלה החלטה סופית - לדרוש מהם לפנות את השטח עד סוף חודש דצמבר.

יצוין כי אין זו הפעם הראשונה שהנושא מובא בפני בית המשפט העליון, שכבר דחה את דרישת הרוכלים לאפשר להם להמשיך לקיים את שוק הדוכנים בטיילת הצפונית של העיר והחזיר את הדיון לבית המשפט המחוזי בבאר שבע. המחוזי דחה, כאמור, את הבקשה לדחות את הפינוי עד לדיון ראשוני בערעור בבית המשפט העליון. הצעד הבא צפוי להיות פינוי הרוכלים בכוח מהטיילת בתוך מספר ימים, אם לא יושג הסדר אחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully