וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש ברכבת התחתית בניו יורק: "מתרחקים מהפסים"

אחרי שני מקרי רצח דומים בתוך פחות מחודש, תושבים רבים בעיר חוששים להתקרב לקצה הרציף, ולכן "נזהרים ומשגיחים". ראש העיר מנסה להרגיע: תמיד יהיו אנשים מעורערים בנפש

צילום: רויטרס; עריכה: טל רזניק, גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

תושבים רבים בניו יורק מתקשים להבין כיצד בפעם השנייה בתוך פחות מחודש, וללא סיבה נראית לעין, אדם דוחף את רעהו אל פסי הרכבת התחתית - ואל מותו. בסוף השבוע, נהרג בקווינס סוננדו סן, מעצב גרפי ממוצא הודי שהתגורר בגפו באחת השכונות ברובע. אישה שהסיקה שהוא מוסלמי דחפה אותו מרציף התחנה. הרכבת שהגיעה לתחנה שדרסה אותו מיד. הוא היה בן 46 במותו.

למחרת, הופץ בתקשורת סרטון אבטחה שתיעד את התקרית המזעזעת, ויום לאחר מכן, בבוקר יום שבת, נעצרה אריקה מננדז, תושבת ברונקס בת 31. בחקירתה, הודתה שדחפה את סן אל מותו משום שהיא "שונאת מוסלמים ושונאת הודים, כי הם הפילו את מגדלי התאומים". הוגש נגדה כתב אישום ברצח מדרגה שנייה, והיא ממתינה כעת במעצר עד שייפתח משפטה. אם היא תורשע, היא צפויה לעונש של בין 25 שנות מאסר ועד למאסר עולם. אם היא תורשע בפשע שנאה, ייתכן שעונשה יוחמר.

תחנת רכבת תחתית ברובע קווינס, ניו יורק. דצמבר 2012. Seth Wenig, AP
שלטים שהוצבו בתחנות רכבת בקווינס, עם פרס למסייעת במציאת החשודה ברצח/AP, Seth Wenig

רק בתחילת החודש אירע מקרה דומה. קי סוק-האן, תושב קווינס, הושלך לפסי המסילה בתחנת הרכבת בכיכר טיימס. נעים דיוויס, חסר-בית מקומי, הפיל אותו למסילה, והרכבת, שלא הספיקה לבלום, דרסה אותו למוות לעיני העומדים ברציף. התקרית כולה תועדה על ידי צלם ה"ניו-יורק פוסט", שעמד במקרה במקום, ועוררה דיון נוקב בשאלה האם היה עליו לצלם את המקרה – או לנטוש את המצלמה ולנסות להציל את האדם שהושלך אל הפסים. דיוויס הואשם ברצח מדרגה שנייה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"בניו יורק אנשים עושים לפעמים דברים מטורפים"

ברחבי ניו-יורק מנסים התושבים להמשיך את שגרת חייהם, אך אצל רבים ניתן בהחלט להבחין בחשש משימוש במערכת התחבורה המפורסמת, המאפיינת כל-כך את עירם.

"אני חושב שזה נוראי, ושזה מטורף לדחוף אנשים לפסים", אמר אחד התושבים. "אבל זאת ניו יורק, ואני מניח שאנשים עושים לפעמים דברים מטורפים". תושב אחר אמר: "חייבים להיות זהירים, במיוחד עכשיו". פשוט חייבים להיזהר, אז אני כבר לא עומד קרוב לקצה הרציף. אני מתרחק ומשגיח על הסביבה שלי כל הזמן".

ראש העיר ניו יורק מנסה, כהרגלו, להרגיע את התושבים החרדים. לדברי מייקל בלומברג, "תמיד יהיו אנשים מעורערים בנפשם, אבל הם שניים מתוך 4-3 מיליון נוסעים ברכבת מדי יום. ועדיין, זה שניים יותר מדי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully