וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם התאומים: כואבת, אך שמחה שהתיק נגדי נסגר

גלעד גרוסמן

25.12.2012 / 12:54

עורך דינה של האם שבעלה הואשם בהריגת בנם הוסיף כי לא התגברה על הטרגדיה: "ממשיכה להתמודד עם דברים לא קלים". כתב האישום נגד האב מתבסס על עדות האם וחוות דעת רפואיות

צילום: דניאל בוק, טל אנגלנדר, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: לירון בארי

(צפו בהארכת מעצרו של האב בחודש פברואר)

אמם של התאומים שאביהם הואשם הבוקר (שני) בהריגת בנם מאושרת שהתיק נגדה נגנז מחוסר אשמה, אולם היא עדיין לא התגברה על הטרגדיה שחוותה, כך מסר פרקליטה עו"ד ציון אמיר. "אני שמח שהפרקליטות קיבלה את טענותיי והורתה על גניזת התיק מחוסר אשמה. אני מאוד מעריך את עמדתו של התובע איתי פרוסט בעניין", אמר אמיר. "שוחחתי הבוקר עם האם ומצד אחד היא הביעה שמחה על כך שהתיק מאחוריה, ועוד יותר שימח אותה שעילת הגניזה הינה חוסר אשמה. מצד שני, הטרגדיה שמאחורי הסיפור עדיין מותירה בה את הצער ואת רישומי החקירה והמעצר. אלה דברים לא קלים והיא ממשיכה להתמודד אתם".

כתב האישום שהוגש הבוקר לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד האב, מ' בן 38, מסתמך על עדותה של האם בדבר התנהגותו של האב בעבר, על העובדה שהיה האחרון שנמצא לבדו עם הילדים, ועל חוות דעת רפואיות, שקבעו כי הפעוט ספג שתי חבטות ישירות לראש זמן קצר לפני שהוא פונה באמבולנס לבית החולים. כלומר, בעת שהאם הייתה מחוץ לבית. בפרקליטות התלבטו תקופה ארוכה לפני שהוחלט על הגשת כתב האישום בגין הריגה, וההחלטה התקבלה לאחר שהתקבלו חוות הדעת הרפואיות.

לטענת הפרקליטות, האב טילטל בתחילת השנה את ילדיו התאומים וגרם להם לשברים ולנזק בגולגולת. על פי כתב האישום שהוגש באמצעות עו"ד איתי פרוסט מפרקליטות מחוז תל אביב, האב אחז בתאומים בחוזקה תחת בית שחיו וטלטל אותם במספר מקרים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הטרגדיה שמאחורי הסיפור עדיין מותירה בה את הצער ואת רישומי החקירה והמעצר. אלה דברים לא קלים והיא ממשיכה להתמודד אתם"/מערכת וואלה!, צילום מסך

באחד המקרים שאירע בחודש ינואר השנה, לפי האישום, הוא שב הביתה מעבודתו וכשהגיע לדירה הלכה אשתו לנוח והשאירה את השניים בהשגחתו. היא ישנה כשעתיים, קמה למשמע בכי התינוק ולאחר שסברה כי הרגיעה אותו ירדה לרחוב לשתות קפה ולעשן סיגריה. בזמן זה בו שהתה מחוץ לבית, טוענת הפרקליטות, תקף האב את התינוקת הפעוטה כאשר אחז אותה בכוח בחזה, בזרועות ובשוקיים והפעיל לחץ על בית החזה של בנו, טלטל אותו ואף חבט בו בראשו. באישום נכתב כי מכות אלה גרמו לאובדן הכרה של התינוק תוך זמן קצר.

הפעוטות אושפזו בבית החולים שיבא, שם אובחן התינוק כסובל משברים בצלעות ובגולגולת ומדימומים בעמוד השדרה, והלך לעולמו כעבור כשבועיים. הפרקליטות מבקשת מבית המשפט להטיל תנאים מגבילים על האב ששוחרר כבר בפברואר ואין נגדו כל תנאי המבטיח את המשפט חוץ מאיסור יציאה מהארץ.

פרקליטו של האב הכחיש את הטענות המפורטות בכתב האישום ומסר כי מרשו מעולם לא טלטל את ילדיו ולא פגע בהם. "מדובר בטרגדיה רפואית בלבד ולא פלילית", הבהיר עו"ד ירום הלוי, "ניאבק בבית המשפט להוכיח זאת ואני מאמין שחפותו של האב תוכח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully