וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורי האוטיסטים יוצאים למאבק: "עייפנו מהמלחמות"

עמותת אלו"ט, שהוקמה על ידי הורים לילדים אוטיסטים, יוצאת למאבק וקוראת לחקיקת חוק שיסדיר את זכויות הילדים. "ממשלת ישראל מתעלמת מהבעיה ומחזירה אותנו לימים חשוכים"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: יאיר דניאל

הורים לילדים אוטיסטים יוצאים למאבק ואומרים "די, עייפנו ממלחמות על זכויות בסיסיות". במסיבת עיתונאים שנערכה הבוקר (שלישי) בתל אביב הכריזה עמותת אלו"ט, שהוקמה על ידי הורים לילדים אוטיסטים, כי היא קוראת לחקיקת חוק שיסדיר זכויות ילדים אוטיסטיים. לדבריהם, כיום מאובחן אחד למאה ילדים על הספקטרום האוטיסטי, אך למרות זאת התקציבים המיועדים לילדים לא עודכנו מזה עשור.

"לכל הורה יש תקוות וחלומות שילדו יצליח בחיים וגם אני ואשתי חלמנו שבננו ניב, יכבוש את העולם", אמר ד"ר שמוליק מירון, אב לילד אוטיסט ויו"ר ועד מנהל באלו"ט. "באמצע החלום הרגשתי מכה חזקה בבטן כשאמרו לי שבני ניב אוטיסט. ידעתי אז שלושה דברים - אוטיזם זו הלקות הכי קשה, אין תרופה וכמשפחה נתמודד עם זה כל החיים לבד.

"לפני 30 שנה אובחנו 20-30 ילדים עם אוטיזם, ובשמונה השנים האחרונות מאובחנים 1,500 פעוטות כאוטיסטים", הוסיף מירון, "משרדי הממשלה מכירים את המספרים, מבינים שיש גידול עצום, אך בוחרים להתעלם והתקציבים נותרו ללא שינוי זה עשור. זו התנהלות חסרת אחריות, שלא מתקבלת על הדעת. אנו רואים היום שממשלת ישראל מתעלמת מהבעיה ומחזירה אותנו לימים חשוכים ואנחנו לא מוכנים לעבור על כך בשתיקה, נילחם ולא ניתן לאטימות משרדי ממשלה להכריע אותנו".

מטרות המאבק ההורים הן חקיקת חוק שיסדיר את זכויות הילדים האוטיסטים, כפי שקיים לאנשים עם פיגור ושיסדיר את זכויותיהם ויאפשר להם זכאות לבית, תעסוקה, הסעות, פעילות פנאי ועוד. עד להעברת חקיקה, דורשים ההורים תקצוב מיידי של 60 מיליון שקלים, שיאפשר הפעלת שירותים חיוניים, שנמנעים מהילדים רק בשל היעדר תקציב. עוד דורשים ההורים גיבוש תכנית רב שנתית למתן מענה על פי צרכי הילדים בה ייקחו חלק כל משרדי הממשלה הרלוונטיים בהם אוצר, רווחה, שיכון ומשרד הפנים.

"אנחנו מחזרים על פתחיהם של משרדי הממשלה"

"למעלה משנה אנו מחזרים כמו עניים בפתח משרדי הממשלה", אמר מאיר שני, יו"ר אלו"ט, "משרד הרווחה מפנה לאוצר שמפנה חזרה לרווחה, יש למדינת ישראל ממשלה אחת ויש לה ראש ממשלה אחד והאחריות היא של ראש הממשלה - לא ניתן למשרדים לשחק בינינו כשאנחנו מחזרים על פתחיהם של משרדי החינוך, השיכון, הרווחה. נכון שהמאבק מתחיל לפני הבחירות, אך הוא לא יסתיים אם בקשותינו לא יענו. מייד לאחר הבחירות על ראש הממשלה להוביל לחקיקת החוק ולהעלאת התקציב. אנו קוראים לכל ראשי המפלגות והשרים להודיע שיתמכו בכך".

בין המצוקות הקיימות מציינים ההורים את היעדר מעונות לילדיהם ואת כך שמשרד הרווחה לא מעמיד תקציב לשכירת מבנים להקמת מעונות חדשים. גם במקרים בהם ישנם מבנים, קיימת בעיית גננות - ששכרן של אלו העובדות תחת משרד החינוך עלה במסגרת רפורמת אופק חדש, אך שכרן של הגננות במעונות בהם משולבים אוטיסטים לא עלה ולכן קיים מחסור בגננות. כמו כן חסרים 11 בתי ספר לאוטיסטים וטיפולים פרא-רפואיים נחסכים מהילדים בשל מצוקת קלינאיות תקשורת. כמו כן חסרים מרכזי תעסוקה ובעוד ארבע שנים, כאשר יסיימו כ-1,000 אוטיסטים את מסגרות החינוך, לא ברור מה יהיה עתידם ונדרשת הקמת עשרות מרכזים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully